Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På vei ut av treningssenteret i går så jeg en mann med treningshansker på tredemølla, jeg måtte stoppe opp for å dobbeltsjekke, det ble bekreftet.... Da fuq?

Har vel synda med dette sjøl. Ja, jeg bruker hansker, so fekken shoot me. Og i stedet for å stappe de ned i lomma på shortsen eller legge dem på ellipsen (ja, jeg veit, bruker den også, men jeg er en feit faen så ser ut som en noob uansett) tar jeg de på. Viktig å få de myke igjen etter at saltet fra svetten har fått dem til å stivne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel synda med dette sjøl. Ja, jeg bruker hansker, so fekken shoot me. Og i stedet for å stappe de ned i lomma på shortsen eller legge dem på ellipsen (ja, jeg veit, bruker den også, men jeg er en feit faen så ser ut som en noob uansett) tar jeg de på. Viktig å få de myke igjen etter at saltet fra svetten har fått dem til å stivne...

Vask de da!? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en fin dag på trening i går.

Først blir jeg stuck i rack-kø bak to broes som hver kjørte 3x50 kvartbøy, barbell. Han ene synes det ble litt slitsomt og lurte på om han kunne legge på fem kilo på hver side og kutte ned til 30reps. Forslaget ble nedstemt.

Deretter kommer det tre nye broes og begynner med diverse tricepsøvelser. Standard kukerundt, så ser ikke så nøye på dem. But then! Den største broen drar opp et kneippbrød fra baggen og begynner å dele ut brødskiver - gutta måtte passe på glykogenlagerene! Slik fortsatte de en stund, ei skive hver mellom hvert sett tricepsøvelse.

Dagens siste var ei ung frøken som gikk på tredemølla med 1.25kg vektskiver og løftet dem opp og ned sidehev-style mens hun småjogget.

Broscience way out of proportions...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en fin dag på trening i går.

Først blir jeg stuck i rack-kø bak to broes som hver kjørte 3x50 kvartbøy, barbell. Han ene synes det ble litt slitsomt og lurte på om han kunne legge på fem kilo på hver side og kutte ned til 30reps. Forslaget ble nedstemt.

Deretter kommer det tre nye broes og begynner med diverse tricepsøvelser. Standard kukerundt, så ser ikke så nøye på dem. But then! Den største broen drar opp et kneippbrød fra baggen og begynner å dele ut brødskiver - gutta måtte passe på glykogenlagerene! Slik fortsatte de en stund, ei skive hver mellom hvert sett tricepsøvelse.

Dagens siste var ei ung frøken som gikk på tredemølla med 1.25kg vektskiver og løftet dem opp og ned sidehev-style mens hun småjogget.

Broscience way out of proportions...

For en dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bro 1 og 2 på bicepstrening.

Bro 1 setter seg til rette for å curle. Bro 2 står foran han. De fleste ville nå forvente at bro 2s oppgave var å hjelpe bro 1 med den siste ekstra repetisjonen når stanga ble for tung.

Feil.

Bro 2s oppgave var den samme oppgaven en av de utallige vektskivene ville hatt, hadde de bare vært plassert på stanga. Nemlig å gjøre det tyngre for bro 1. Bro 2 presset ned så bro 1 fikk det aaaakkurat tungt nok til å klare alle repetisjonene. Etter utført curling gjaldt det å skyve ned vekta så fort som mulig så bro 1 måtte jobbe i mot. Dette holdt de på med til jeg gikk.

Fet rutine eller ei, det så hvert fall vanvittig dumt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det er mest fasinerande at det er pinglefolk som bruker hansker. På gymmet ser eg folk som løfter tungt, folk som løfter lett og folk som løfter feil. Av dei som løfter tungt er det fint lite reimer og treninghansker. Av dei som løfter lett eller feil er det veldig ofte treningshansker involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter (relativt) lett (i forhold til mange andre) og jeg bruker hansker. Mest fordi jeg ikke vil ha sånn stygg ekkel hard hud inni handflata (fordi det fikk jeg nemlig etter en periode med markløft og benkpress), men også fordi jeg føler meg tøffere og mer sporty og tar derfor mer i når jeg er på trening. Dessuten så får jeg fort vondt av å løfte stenger uten hansker, sikkert fordi jeg er en av "pinglefolka", og "pinglefolk" får så fort vondt vettu. I tillegg vil vel ikke de som løfter tungt feige ut å bruke hansker, siden de er så tøffe at de løfter tungt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVORFOR?? Jeg sier jo at jeg får VONDT av å ikke bruke hansker! Gidder jo ikke å trene styrke når det svir så jævlig at tårene spretter frem og resultatet er at jeg har tjukkere hud i nevene enn under beina. Ser virkelig ikke problemet med å bruke hansker hvis det gjør treningen bedre for MEG? Guud så glad jeg er for at dere sneversynte raringer ikke trener der jeg trener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...