Jump to content

HeleneN

Members
  • Content Count

    184
  • Joined

  • Last visited

About HeleneN

  • Rank
    Member
  • Birthday 02/26/1975
  1. Da vil jeg anbefale 100% Gold Whey Standard Double Rich Chocolate. Det er det beste proteinpulveret jeg noen gang har smakt. Men jeg vet ikkehvor godt det er å blande sjokoladesmaken med diverse frukter. 100% Gold Whey Standard har uendelig mange smaker, men mange av de har desverre merkelig ettersmak. cockies and cream f.eks har en ettersmak av lakris.
  2. ikke tid til å skjekke så mye rundt, men dette søket på proteinfabrikken ga i alle fall noe treff på protein helt i toppen http://www.proteinfabrikken.no/Search?q=n%C3%B8ytral
  3. Melkesyre; du klarer ikke å fulføre og får en mental knekk. Det tar litt tid å finne riktig belastning på 4x4 når man aldri har løpt intervall før. Men hvorfor binde deg til ett program? Du spør hva som er mest effektivt; det er det du gjennomfører og er inspirert til å fortsette med. I begynnelsen kan det være greit å prøve litt forskjellig for å finne ut hva det er du har motivasjon til å gjøre flere ganger i uka.
  4. Dette kan faktisk skyldes stevia. Selvom stevia nå er godkjent som søtningsmiddel så må bruk av det i matvarer godkjennes pr matvare (hvis jeg har forstått det korrekt). Dette er blandt annet grunnen til at man får kjøpt Fun Light med stevia i Sverige men ikke i Norge (produsenten har ikke gått gjennom godkjenningsprosessen for salg i Norge). Dette tar tid da de fleste matvareprodusentene venter på hverandre, da den første som etablerer en godkjenning (feks for salg av leskedrikker med stevia eller proteinbarer med stevia) åpner også for konkurentene. Det er noen rare regler, men det var i alle fall forklaringen på hvorfor det tar så lang tid å få produkter på markedet til tross for at stevia er godkjent solgt som søtningsmiddel.
  5. Du må bare prøve deg fram med mengden. Sukrin+ er blanding av erythritol og stevia og er dermed en del søtere.
  6. Så lenge man ikke har behov for å kjøpe enkeltting som går over 200kr, eventuelt bår så nærme grensa at man uansett er i sverige en gang i uka så synes jeg at portoen fra iHerb er så lav at jeg ikke helt ser poenget. Det kan være litt pes å drive å dele det opp, men ikke så mye at å dra til sverige er mindre pes
  7. det er ikke nødvendigvis fy med fløte i sausen. Men man burde kanskje ikke spise fløtebasserte sauser hverdag. Til hverdags bruker jeg gjerne mager kesam krydret med forskjellige urter eller krydder avhengig av hva jeg skal bruke det til. Dette passer godt til rød fisk og kylling, og "passe godt" til kjøttretter. Hjemmelaget tomatsaus er også som regel mye sunnere enn glass- eller pose-varianter fra butikken. En annen vurdering er også hvor mye av sausen man bruker. Hvis man har masse saftige grønnsaker og kjøtt/fisk som ikke er tørrstekt så føler jeg at sausen ikke bør dominere smaken.
  8. Ser kjempeforskjell på midje/hofter og overarmer, det er absolutt ingen grunn til å miste motivasjonen. Du har vært kjempeflink. Stå på videre.
  9. mange gode forslag her. Jeg vil bare si meg enig i at PSMF ikke høres ut som en god idé å kaste seg over med en gang, men man kan tenke PSMF på moderat underskudd; altså mer proteiner og fiberrike grønnsaker uten å være superlavt på karbohydrater og fett (pass på å få i nok essensielle fettsyrer). Det er heller ikke lurt å innføre uvandte treningsrutiner og streng diett alt på en gang. Da er det bedre å endre aktivitetsnivået, få kontroll på de daglige kostholdsrutinene og trekke de til et medarat nivå. Så kan man kanskje gjøre noen rykk underveis med litt strengere diett når treningen har kommet i rutine. Det at man ikke liker å bli svett er nok ganske vanlig blandt overvektige. Man ser at man selv blir annpusten og svett av ingenting mens andre bare smiler og er glad. Det er utelukkende negativt. Det som kan være greit å fokusere på er at når man blir sliten og svett på trening så er det et bevis på at man har gjort noe positivt for seg selv. Etter hvert som man får treningen inn i den ukentlige rutinen så er den følelsen man har etter trening en positiv følelse.
  10. for buss-tider er det bare å sjekke vkt.no
  11. Hva slags belastning som fører til stølhet og hvor lenge den sitter i varierer fra person til person. Men det er ikke farlig å være i aktivitet og trene selvom man er støl. Personlig så blir jeg støl når jeg gjør ting jeg ikke har gjort på lenge, altså; ting kroppen ikke er helt vandt til. Og stølheten setter inn først når det nærmer seg et døgn etter aktivitet. så sitter den i 1-3 dager etter dette igjen avhengig av hvor hardt muskelen er belastet. Så det sier seg selv at jeg ikke kan la være å trene selvom jeg er støl. Så lenge jeg ikke er så støl at jeg ikke klarer å bevege meg så synes jeg egentlig at det er litt deilig å være støl. Det forteller meg at jeg har gjort noe som styrker kroppen min i det lange løp.
  12. Så lenge du er under tollgrense osv så skal det vel ikke oppstå så veldig mange vanskligheter. Jeg anntar st grunnen til at de sender den mailen er at de ikke ser det som sitt ansvar å holde orden på alle lands import-bestemmelser. Da sender de en generell advarsel.
  13. Man skal vel teoretisk kunne ha med yoghurt o.l. i håndbagasjen forutsatt at det er pakket i kontainere som rommer mindere enn 100ml og i en zip-lock-pose på max 1l volum (sammen med deodoranten og tannkremen ), men spørsmålet er vel om det er verdt bryet. Nå er det også mye som tyder på at disse reglene er på vei ut. Heldigvis.
  14. alt tørt er lov. Det er ting i væske- eller gel-form du ikke kan bringe gjennom sikkerhetssjekken.
  15. Er ikke mye pollen i lufta enda, men hvis man reagerer på or eller hassel så er man garantert tett i nesa i sutten av februar og mars. Ikke-allergikere tenker ikke på at blomstringen starter selv når det er snø og nattefrost. Ikke at det nødvendig vis er tilfelle med dine kolleger siden hoste indikerer dypere slimproduksjon, men ja; pollensesongen har startet, og det er ikke kult å alltid være pottetett i nesa i mars.
×
×
  • Create New...