Jump to content

Augis

Members
  • Content Count

    1902
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Augis last won the day on March 4 2012

Augis had the most liked content!

About Augis

  • Rank
    Fitness blogger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Egget er jo ikke rått lenger når det er varmebehandla i havregrøt.
  2. Dip til et skikkelig grovd brød med masse frø og kjerner
  3. Har du noen spesielle preferanser når det kommer til mat ellers, for eksempel lavkarbo eller lavfett? Hvis du tillater egg og ost (inkl kesam og cottagecheese) har du noe som lett kan få opp kalorinnholdet på proteinsiden, hvis ikke anbefaler jeg fettkilder og karbohydratrik mat som er lett å få i seg mye av - som brød, pasta eller ris. Nøtter og frø er lett å få i seg mye av, og det finnes oljer som passer til enhver mat. Oliven, solsikke og raps til vanlig mat, valnøttolje til søt mat. Bruk bønner, linser og kikerter som base i måltidet, og bruk korn (ris, quinoa, havre, brødvarer) som tilbehør. Spe på med olje, nøtter, avocado og frø. Med mindre du er redd for fett eller carbs, skal det ikke være noe problem å komme opp i kalorier selv på vegetarkost.
  4. http://myrevolution.no/s/bygg-muskler-uten-kjott-og-melk-vegansk-kosthold-for-styrketrening/
  5. Bøy, benk og mark gjør deg funksjonell når det gjelder dagligdagse ting, som å løfte tunge ting fra bakken eller opp i hyller, samt å dytte ting (f.eks en bil med motorstopp). Kom ikke her og si du blir like funksjonell av å gjøre tusen reps i apparater for obskure muskler. PS! Vi løfter utstyrsfritt mesteparten av tida.
  6. Jeg går også en halvtimes tur hver dag, enda jeg er styrkeløfter. NÅ STÅR IKKE VERDEN TIL PÅSKE!
  7. Dessverre. Om ikke annet har IPF en knallhard antidoping-holdning. Heldigvis jobbes det på spreng for å utvikle testmetoder og slikt!
  8. Intervju med meg og CamillaLor i Side2! http://www.side2.no/helse/article3654026.ece
  9. Nei, nei, nei! Karbohydrater til kvelds er jo nettopp søvndyssende, fordi det fører til økt utskillelse av tryptofan og serotonin. Dette øker trøttheten. Mangel på karb kan derimot føre til dårlig søvn.
  10. Aaaalt for lite grønnsaker. Mikroer er vel så viktig som makroer, ffs!
  11. Dette er sinnsykt jævla spennende! Ser at André dropper sistebøyen. Sikkert for å spare seg til marken (meldt inn 320?! Det er jo spinnvilt!). Veldig bra løfta hittil! LYKKE TIL, BEGGE TO!!!
  12. Jeg er kjempefornøyd med årets NM! Jeg er debutant, og det var virkelig kjempestas å være med på sirkuset. Første store stevne. Jeg har bare ett ord; MERSMAK! Profesjonelt opplegg av Odin og generelt god stemning hele veien.
  13. Den appen estimerer nok litt lavt. En mann på din høyde og vekt som trener i tillegg til en relativt stillesittende hverdag bruker rett i underkant av 3000 kcal (+/-). JEG har vedlikehold på 2300 eller mer, avhengig av aktivitetsnivået. Jeg er kvinne, <1,60 m og <60 kg. Du er mann, 1,80 m og 87 kg. Lite menneske trenger lite energi, stort menneske trenger mye. Jeg vil anbefale deg å ligge på 2200-2300 kcal om dagen for å gå ned uten å miste for mye muskelmasse, styrke og energi.
  14. Da tror jeg at jeg har ganske rett i mine estimater om at du ikke bør kutte mer enn 600-700 kcal om dagen, hvis du vil beholde mest mulig muskelmasse og føle deg vel. Hva tenker du om det?
×
×
  • Create New...