Jump to content

Denisa

Members
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

About Denisa

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/20/1990

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sunn middag: Hva er det beste du vet å spise når du skal lage deg noe sunt og godt? Jeg elsker Cesær Kylling salat og bruker denne oppskriften, men uten bacon: http://www.bama.no/oppskrifter/caesarsalat-med-kylling/
  2. Hei. Har du begynt på no ny prevensjon nylig?
  3. Nå kjenner jeg at jeg trenger hjelp og aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg har snakket om dette med mine nærmeste, men føler jeg ikke blir tatt på alvor. I det siste så føler jeg at jeg har mistet totalt kontroll over min egen kropp og matinntak. Jeg overspiser og overspiser daglig. Jeg spiser alt som ikke er bra for meg, og tenker i ettertid "hvorfor gjorde jeg det..hvorfor klarte jeg ikke si nei" Men for å være ærlig, i det jeg tar avgjørelsen til å spise dritt så tenker jeg INGENTING. Jeg føler ingenting. Føler bare at jeg bruker mat som trøst for ting som jeg kanskje sliter med i hverdagen.. Og jeg vet ikke helt hva der heller.. Dette er et eksempel fra i går, hvordan matinntaket var: - Mens jeg er på jobben, så spiser jeg veldig bra og sunt. Vi har kantine. - Så fort jeg kommer hjem, så går alt ut av kontroll. - I går spiste jeg til middag 3 laksefileet, 6 poteter og masse saus til... Jeg følte at det var nok med en porsjon, men måtte bare ha mer. Kunne liksom ikke dy meg. Ikke fordi jeg ikke ønsker, men fordi jeg ikke KLARER føler jeg. Jeg tenker ikke i øyeblikket det foregår... :/ - På kvelden så ble det kjøpte inn masse potetgull og sjokolade av resten av husstanden, og jeg ble med og spiste dette... La meg kvalm og ekkel, i gråt.. Nå er jeg lei. Jeg vet ikke hva som skjer med meg. Jeg ble gravid i mars 2015 og fikk en nydelig gutt 23 november 2015. Jeg gikk oppp 20 kg i graviditeten og gikk ned bare 10 av dem etter det. Bestemte meg for å gå tilbake til normalen , men det ble ikke slikt. Jeg trente nesten daglig før graviditeten og spiste sunt. Jeg hadde det OK. Men nå er alt ut av kontroll. Finner ikke tid til trening, føler derfor alt er bortkastet med å spise sunt også. Har IKKE tro på meg selv what so ever - tror absolutt ikke at jeg noensinne kommer til å nå vektnedgangen jeg ønsker og bli fornøyd med meg selv... Jeg er nå rett og slett REDD for hvor jeg kommer til å havne hvis jeg ikke tar tak i meg selv fra nå.. Håper noen kan gi meg noen tips og råd, hjelp. Gjerne noen som har vært i samme situasjonen, kjenner seg igjen eller lignende.. Setter pris på alle svar.
  4. Har erfaring med alle sentrene i Horten og min anbefaling til deg er Trimhuset. Godt tilbud, super personale og stort. Vet ikke om de er ferdige men før jeg flyttet til Oslo så skulle de bygge ny etasje, så det blir enda større. Du får mye for prisen :-)
  5. Ser ut som om du spiser veldig mye karb og skeier ut mye. Husk også på at selvom lefsene til taco er grove, så er de ikke sunne - bare litt "sunnere". Og spiser du taco så ofte som du sier, så blir det mye karb. Hva med å heller lage deg taco salat og droppe lefsene? Du skeier veldig ut i helgene med både snop og pizza - det kommer du ikke langt med. Du ødelegger mye jobb du har gjort i hverdagene - hva med å droppe alt dette i helgene i en lang periode så ser du hvor mye endrer seg? Spis heller fruktsalat og annet sunt. Fins også veldig mange gode og sunne oppskrifter ute på nett på forskjellig dessert - f.eks sjokolademouse, muffins, kaker osv. Spiser du mye pasta og ris? Er mye karb her. Pass også på hvor mye du spiser - alt med måte. Når det er så mye god mat som du nevner, så er det lett å spise for mye av det Lykke til.
  6. Jeg ser hva du mener - men den sarkasmen er unødvendig. Rent vann er viktig uansett hva, og dette rett fra springen eller imsdalflaska. Men å drikke KUN dette dagen lang er tvert imot det jeg mener. Som sagt så gjør det ingenting å erstatte dette med noe annet som "inneholder vann" eller ikke i det hele tatt, men ikke holde seg til kun det og drikke minst mulig vann om dagen. For du må også huske på at de andre drikkene inneholder veldig mye mer enn kun vann - veldig mye som også ikke er så bra for kroppen din i lengden.
  7. Jeg vil anbefale noe som har funket bra for meg når det kommer til magefettet og midjen; - Spis deg mett på kjøtt og grønnsaker til alle måltider (lunsj, middag). Til frokost er jeg ikke så glad i kjøtt eller grønt, så jeg spiser heller en skyr med 5-6 nøtter i og en banan. Samme til mellommåltid. Hvis du liker cottage cheese, så spis gjerne det til mellommåltid også. Her kan du bare bruke fantastien og spre over med nøtter, bær, fun light saft og for smak.. - Dropp alt som heter karbohydrater i form av ris, pasta, knekkebrød, brød, tortilla osv. (hvertfall for en lang periode) - Tren HARD styrke. - Tren også en del kondisjon (spesielt intervaller), hvertfall til du har fått bort det overflødige fettet. Gi det tid - for det funker. Jeg blir heller aldri lenger så sulten mellom måltider hvor det går så langt at jeg hiver i meg dritt eller i det hele tatt får lyst på drittmat. Føler meg mett hele dagen og tror nok det skylder mengden av grønnsaker og proteiner jeg spiser. Tips til hva du bør spise da: - Skyr - Saltfrie nøtter - Cottage Cheese - Mixet salat (pleier å gjøre det spennende jeg med forskjellige farger, litt apetina fetaost på toppen, røkt laks, annen fisk osv) - Masse kjøtt, kylling, fisk - Smoothies - Frukt - Tips til å gjøre grønnsakene til mer spennende og gode; Jeg blander 1-2 ss gresk youghurt med sweet chilli saus, salt og pepper og heller det over de ferdigstekte grønnsakene mens de enda er i den varme panna og steker dette sammen. Kjempe godt!!! For jeg syns ofte grønnsaker uten noe smak , smaker d.... Lykke til!
  8. Vann er faktisk en veldig viktig kilde for kroppen vår slik at mange viktige organer skal fungere normalt og ikke minst for hud, celler, bein i kroppen! Så ja,vann er KJEMPE viktig å få i seg nok av hver eneste dag - hjelper da ikke å erstatte det med kaffe og andre ting. Kan ta et eks. : Moren min drakk såvidt vann om dagen. Kanskje et lite glass på morningen, erstattet det faktisk med kaffe for det meste. Til hun ende opp med problemer i mage og tarm pga dette og forskjellige typer infeksjoner i disse områdene - og dette pga for lite vann. MEN alt med måte - du skal ikke ha i deg FOR MYE heller!
  9. Aldri finn på å bytte ut vann med noe annet - med mindre du har lyst på sykdommer. Men å drikke noe annet istedenfor/i tillegg til vann 1-2 ganger om dagen skader deg ikke..
  10. Ta på deg mer klar Men, hvor ofte skifter du dekk på bilen og hvor ofte gjør menn "mannlige" ting ute i kulda? Husarbeid må gjøres daglig dessverre.. ; )
  11. Takk for motivasjonen! Jeg tar alle testene tidlig på morningen uten å ha hverken trent eller spist på forhånd.. Men kan allikevel ikke forstå det er så ille med tanke på hvor hardt jeg egentlig har trent. MEN når det er sagt så tar jeg testen som en motivasjon etter hel dag med tenking og i dag har jeg hatt en økt jeg ikke har hatt på lenge - og slik fortsetter seg videre. Trening og sunn mat, så skal det nok gå fint. Desutten er det snart nytt år og nye muligheter! Så det er bare å gjøre det bedre, hardere og fornuftigere.
  12. Jeg skal ta til meg alt dette du skriver og tusen takk!
  13. Jeg har nå vært og tatt en kroppsanalyse da jeg føler kroppen min har endret seg på en negativ måte den siste perioden og trenger en spark i rompa i forhold til kosthold. Fra sist gang 13 februar 2014 til i dag, har følgende endret seg: Kroppsfett: Fra 32,6% til 36,6% / 27,4 kr til 30,1 kg Magefett: Fra nivå 3 til nivå 4 Vekt: Fra 83,95 kg til 83,0 kg BMI: Fra 27,1 til 26,8 kg Muskelmasse: fra 53,7 kg til 50,2 kg Vannmasse: Fra 40,7 kg til 38,7 kg Hvileforbrenning fra 1737 kcal til 1642 kcal Jeg er utrolig fortvilet og deprimert over dette. Er det mulig å bli så negativ etter 10 mnd med trening og greit kosthold? Jeg har sklidd ut i forhold til kostholdet den siste mnd. Ellers spiser jeg mye kylling, kjøtt, grønnsaker osv. Kanskje jeg har for mye salt i maten? Jeg vet også at jeg spiser for mye når jeg først spiser. Jeg spiser ikke frokost, men jeg spiser mye til lunsj og da går det på en stor salat eller salat med 2 skriver dansk rugbrød med ost - melk ved siden av Til middag går det mye i kjøtt og grønnsaker - men kanskje for mye ris og pasta? (dette spiser jg kanskje par dager i uken til middag som tilbehør) Til kvelds kan jeg overspise meg med knekkebrød og ost, men dette er ikke ofte da jeg ikke spiser middag før ca 19.00-20.00 fordi jeg ikke er sulten... Og da overspiser jeg meg på middag. Treningen min ser følgende ut: Mandag -Rygg, skulder, triceps Tirsdag - Biceps,bein Onsdag - Mage,rygg, bryst Torsdag - Skulder, biceps, bein Fredag - søndag : `Her reiser jeg ofte bort til foreldrene mine og blir ikke mye trening, og blir noe dårlig mat. Jeg føler jeg mangler selvdisiplin, grenser og selvtillit. Føler jeg ikke klarer dette - selvom jeg har gått ned fra 96 kg til 83 kg på 1.5 år (og tallet burde vært høyere!) Hva skal jeg gjøre? Nå er jeg helt fortvilet og demotivert! Blir takknemlig for tips!
×
×
  • Create New...