Gå til innhold

Lilo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 429
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lilo

  • Rang
    Fitnessblogger

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://mauribuksa.com

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Alle(?) som har en nyvunnet kjærlighet for en aktivitet og som føler mestring og erfaring i dette vil vel til en viss grad alltid kunne virke sikre, påståelige og "hektet" for ovenfor andre i en diskusjon om rett eller galt, spesielt om det angår dem selv direkte. Forumet her er et prakteksempel på dette hvor man som nybegynner ofte er i litt overkant sikker på sin egen erfaring og kompetanse (uansett hvor feilaktig den måtte være) når denne blir satt til veggen og konfrontert. TS, du har konfrontert venninnen din med dine synspunkter, nå er det opp til henne å ta det til seg. Kanskje var
  2. XtrM

    Konge insj til Rhodos. Vet du ca hva prisene ligger på, og hvor stor oppslutningen er blitt? :)

    1. Lilo

      Lilo

      Da må du nok kontakte Live, hun som står bak.

    2. XtrM

      XtrM

      Ahh, willdo :)

  3. Klart "brede" knebøy gir firkantet rumpe. Klart det. Ja, nei, jeg vet ikke når jeg hadde mest firkantet rumpe jeg. Før eller etter bøy... [ATTACH]103414[/ATTACH] (Ja, jeg benytter enhver anledning til å flashe rumpa.)
  4. Å herregud, jeg hadde helt glemt Oral B! ( ... )
  5. Jeg spiser etter målsetting. Tidligere har jeg bare skulle bli "sunn, sterk og glad", og da spiste jeg for nettopp det - lagde det jeg hadde lyst på av gode råvarer og i de porsjonene jeg skulle ha lyst på. Enkelt og greit. Så gikk jeg over til en lærefase hvor jeg ville teste litt forskjellige type filosofier og lærte mye om hvordan kroppen responderte på det, hva jeg selv trives med og i hvilken grad hode/kropp fungerer under ulike former for kostendringer. Etter det spiste jeg etter en egenkomponert plan basert på erfaringene i noen måneder og som fungerte helt fint. Men i høst be
  6. Det var voldsomt som denne tråden skulle spore av da...
  7. Korrekt (Se så, du var ikke så blond allikevel!)
  8. Det trenger ikke være det, det spørs hva du er ute etter rett og slett. Om det er økt styrke går volumet gjerne ned, men frekvensen opp. Om det er mer muskler man ønsker finnes det litt forskjellige filosofier på hvordan man skal gå frem, men mitt inntrykk er at tradisjonelt sett vil volumet på økta gå opp og noen ganger i så stor grad at økten bør splittes over to dager. Andre velger å bare øke frekvensen og variere mer mellom øvelsene de bruker. I tillegg vil ofte kroppsbyggere bruke muskelspesifike øvelser for å treffe "problemområder" i større grad enn mannen på gata, og da vil antall øvel
  9. Det var nok Heidi Vonka Koi. Og alle kan gå på en liten smell om man blir litt i overkant ivrig
  10. Hvor har du det fra at hun ikke var klar over det?
  11. Jo, ubalanser forside/bakside er jeg jo klar over. Men hvilken forskjell utgjør det om øvelsen er hofte-/knedominant? F.eks. er jo lårcurl en knedominant øvelse og hiptrust en hoftedominant øvelse, men begge tar i hovedsak på bakside. Om øvelsen er hofte-/knedominant er da vel ikke synonymt med fremside/bakside? Lårcurls og benspark f.eks er jo begge knedominante øvelser, men trener hver sin side av beinet. Og som jeg nevnte tidligere er jo programmet fullspekket av ting for baksiden, mens det i utgangspunktet bare er opplyst to øvelser som har hovedvekt på fremside. Jeg forstår derfor
  12. Kan du forklare meg hvorfor dette er negativt? (Rett og slett fordi jeg ikke forstår det, jeg har fortsatt mye igjen å lære og setter pris på å høre ulike synspunkt.) Og mener du fremside/bakside er synonymt med kne-/hoftedominant øvelse?
  13. Hvordan kan du si det er for lite fokus på bakside? Etter min mening er det heller omvendt. Fremside: Utfall bakover i smith m/fremste fot på benk -4 sett (10 rep) Step up på høy benk – 3 sett (10 rep) (+benpress/knebøy avhengig av teknikk/benstilling) Bakside: Knebøy eller benpress– 6 sett (2 sett oppvarming 15 rep, resten 12-8 rep) Bulgarske utfall – 4 sett (12-10 rep) Strake markløft – 4 sett (15-8 rep) Leg curl – 4 sett (12-10 rep) Hip thrust – 4 sett (15-10 rep)
×
×
  • Opprett ny...