Jump to content

Lilo

Members
  • Content Count

    1429
  • Joined

  • Last visited

About Lilo

  • Rank
    Fitness blogger

Contact Methods

  • Website URL
    http://mauribuksa.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alle(?) som har en nyvunnet kjærlighet for en aktivitet og som føler mestring og erfaring i dette vil vel til en viss grad alltid kunne virke sikre, påståelige og "hektet" for ovenfor andre i en diskusjon om rett eller galt, spesielt om det angår dem selv direkte. Forumet her er et prakteksempel på dette hvor man som nybegynner ofte er i litt overkant sikker på sin egen erfaring og kompetanse (uansett hvor feilaktig den måtte være) når denne blir satt til veggen og konfrontert. TS, du har konfrontert venninnen din med dine synspunkter, nå er det opp til henne å ta det til seg. Kanskje var det ikke riktig tid, setting eller metode for å nå frem akkurat nå. Dersom du føler det ikke når frem og det blir et problem for deg videre, anbefaler jeg å ta et steg tilbake og kanskje unngå treningsrelevante tema med akkurat denne venninnen. Bevar heller resten av vennskapet, og sett uenigheten til side enn så lenge. Kanskje kommer hun tilbake til deg om noen måneder og sier "Jøss, du hadde rett jo!". Men for all del: Ikke vent på at det skal skje, bruk heller tiden på å kjøre din greie og la henne gjøre sin. Fra min egen erfaring var jeg verdensmester i mye da jeg var 17, men ti år senere er jeg litt klokere og kan erkjenne at jeg ikke visste særlig mye om det meste.
  2. XtrM

    Konge insj til Rhodos. Vet du ca hva prisene ligger på, og hvor stor oppslutningen er blitt? :)

    1. Lilo

      Lilo

      Da må du nok kontakte Live, hun som står bak.

    2. XtrM

      XtrM

      Ahh, willdo :)

  3. Klart "brede" knebøy gir firkantet rumpe. Klart det. Ja, nei, jeg vet ikke når jeg hadde mest firkantet rumpe jeg. Før eller etter bøy... [ATTACH]103414[/ATTACH] (Ja, jeg benytter enhver anledning til å flashe rumpa.)
  4. Å herregud, jeg hadde helt glemt Oral B! ( ... )
  5. Jeg spiser etter målsetting. Tidligere har jeg bare skulle bli "sunn, sterk og glad", og da spiste jeg for nettopp det - lagde det jeg hadde lyst på av gode råvarer og i de porsjonene jeg skulle ha lyst på. Enkelt og greit. Så gikk jeg over til en lærefase hvor jeg ville teste litt forskjellige type filosofier og lærte mye om hvordan kroppen responderte på det, hva jeg selv trives med og i hvilken grad hode/kropp fungerer under ulike former for kostendringer. Etter det spiste jeg etter en egenkomponert plan basert på erfaringene i noen måneder og som fungerte helt fint. Men i høst bestemte jeg meg for at jeg ville jobbe mer målrettet mot å debuttere i bodyfitness og satt bort kosten til coachen og følger planen hans (selvfølgelig med noe påvirkningskraft selv) og trives med det. Aller best var riktignok "sunn, sterk og glad"-perioden og jeg tror det er mer levelig for hvermannsen så lenge man lærer seg porsjonskontroll, hva kroppen trenger og lager mesteparten av maten selv, men også kostplanen min nå begynner å dreie seg litt i den retning igjen siden jeg begynner å få solid kontroll på justeringer og (ekstrem)grovregning av makroer selv
  6. Det var voldsomt som denne tråden skulle spore av da...
  7. Korrekt (Se så, du var ikke så blond allikevel!)
  8. Det trenger ikke være det, det spørs hva du er ute etter rett og slett. Om det er økt styrke går volumet gjerne ned, men frekvensen opp. Om det er mer muskler man ønsker finnes det litt forskjellige filosofier på hvordan man skal gå frem, men mitt inntrykk er at tradisjonelt sett vil volumet på økta gå opp og noen ganger i så stor grad at økten bør splittes over to dager. Andre velger å bare øke frekvensen og variere mer mellom øvelsene de bruker. I tillegg vil ofte kroppsbyggere bruke muskelspesifike øvelser for å treffe "problemområder" i større grad enn mannen på gata, og da vil antall øvelser naturligvis øke noe på programmene deres.
  9. Det var nok Heidi Vonka Koi. Og alle kan gå på en liten smell om man blir litt i overkant ivrig
  10. Hvor har du det fra at hun ikke var klar over det?
  11. Jo, ubalanser forside/bakside er jeg jo klar over. Men hvilken forskjell utgjør det om øvelsen er hofte-/knedominant? F.eks. er jo lårcurl en knedominant øvelse og hiptrust en hoftedominant øvelse, men begge tar i hovedsak på bakside. Om øvelsen er hofte-/knedominant er da vel ikke synonymt med fremside/bakside? Lårcurls og benspark f.eks er jo begge knedominante øvelser, men trener hver sin side av beinet. Og som jeg nevnte tidligere er jo programmet fullspekket av ting for baksiden, mens det i utgangspunktet bare er opplyst to øvelser som har hovedvekt på fremside. Jeg forstår derfor fremdeles ikke hvordan det skal være for lite bakside i programmet? Er det sånn at du mener det er for lite hoftedominante øvelser, eller påstår du faktisk at det er for lite øvelser for bakside?
  12. Kan du forklare meg hvorfor dette er negativt? (Rett og slett fordi jeg ikke forstår det, jeg har fortsatt mye igjen å lære og setter pris på å høre ulike synspunkt.) Og mener du fremside/bakside er synonymt med kne-/hoftedominant øvelse?
  13. Hvordan kan du si det er for lite fokus på bakside? Etter min mening er det heller omvendt. Fremside: Utfall bakover i smith m/fremste fot på benk -4 sett (10 rep) Step up på høy benk – 3 sett (10 rep) (+benpress/knebøy avhengig av teknikk/benstilling) Bakside: Knebøy eller benpress– 6 sett (2 sett oppvarming 15 rep, resten 12-8 rep) Bulgarske utfall – 4 sett (12-10 rep) Strake markløft – 4 sett (15-8 rep) Leg curl – 4 sett (12-10 rep) Hip thrust – 4 sett (15-10 rep)
×
×
  • Create New...