Jump to content

løvetann

Members
  • Content Count

    549
  • Joined

  • Last visited

About løvetann

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/13/1995

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ååh, det er så altfor mye! - speltlompe med mager kesam, kanel og sukrin - cottage cheese med jordbærsyltetøy - taco - kylling i kokosmelk - hjemmelaget pizza med grovbunn - jordbær og mager vaniljekesam - mammas hjemmelagde kjøttkaker - tunfisksalat - lavkarbobrød med peanøttsmør - egg og omelett og slik kunne jeg fortsatt i en evighet
  2. løvetann

    Dagens Glade

    skjønner du var ivrig å få det skrevet ned, hihi gratulerer med pers! konge!
  3. slenger meg på de andre, du ser jo bare helt superbra ut! Vær STOLT
  4. Jeg blir så utrolig glad når jeg ser folk ta skikkelig i og trene HARDT - uansett hvor "lite" eller "mye" de tar. Det er ei jente på treningssenteret mitt jeg har snakket litt med. Hun er nå 19 år, og holdt på å dø av anoreksi da hun var 14. Nå har hun tatt steget og begynt å bygge muskler, og jeg har aldri sett noen stå mer på enn henne på trening. Hun tar "bare" stanga i knebøy, og hun nesten skriker på siste repetisjon fordi det er så tungt. Hun tar pull-ups med hjelpevekt som er sikkert 90% av hennes egen kroppsvekt, og hun drar seg selv opp og står på. Gjennom hele økta ser du at hun trener hardt, og hun er helt gjennomsvett og gåen i slutten, selv om dette er "lette" vekter for andre. Hun tar det som er tungt for henne, uten å bry seg om hva andre tar og hvor sterke andre er. Som hun sa selv "så lenge jeg trener hardt og jeg blir sterkere så er det det som betyr noe!". DET gjør meg glad, det
  5. håper du har sagt det til henne - jeg tror du ville gjort dagen hennes isåfall
  6. I dag så jeg en som gjorde en ganske fet greie i knebøy-racket. Det så ut som en blanding av good-mornings, tåhev og knebøy (et lite knekk i knærne) med krum rygg.
  7. Skriver under på dette, jeg også Har gått til naprapat jevnlig i over ett år, har hatt problemer med både knær, korsrygg, skuldre, nakke, rygg og legger. Føler meg som en ny person nesten hver gang jeg går ut fra kontoret hans! Etter en behandling var hodeverken jeg hadde gått med konstant i 3 uker, borte. Det gjør vondt mens behandlingen står på, men ingen tvil om at det funker og er verdt det! Hvis man går til behandling jevnlig og gjør øvelsene man får beskjed om, så har jeg virkelig tro på at naprapati kan fikse det meste.
  8. hahaha, vi trener på samme treningssenter (hvis du så dette på Havanna), og det er stor fare for at det var meg du så!
  9. Hei! Jeg syns det er kjempeflott at du har lyst til å gå ned i vekt uten å telle kalorier :-) selv begynte jeg med kaloritelling når jeg skulle ned i vekt, og det er noe jeg angrer på veldig den dag i dag. Det er veldig lett å komme til det stadiet at man da tror man må telle kalorier hele tiden for å holde vekten, noe man absolutt ikke må. Selv har jeg alltid vært litt stor, og da jeg begynte med kaloritelling gikk vekta nedover. Nå er jeg nokså slank, men problemet mitt nå er at jeg klarer ikke å slutte med kaloritellingen. Jeg trenger ikke å telle lenger, men jeg har aldri opplevd å være slank uten å telle kalorier. Derfor har jeg en overbevisning om at med en gang jeg slutter vil 25 kilo komme på igjen. Såklart vet jeg at dette ikke stemmer, men likevel er det vanskelig å slutte. Jeg savner den tiden der jeg ikke gikk og telte på kalorier, for strengt talt er det bare stress nå og tar mye undøvendig plass i hjernen. Du spør om hvordan du kan gå ned i vekt uten å telle kalorier? Jo, det er ikke særlig hokus pokus. Hvordan spiser du nå? Det kan være lurt å skrive ned hva du spiser (og drikker!!) gjennom en hel uke, da får du god oversikt. Deretter kan du se på, hva kan du endre på? Selv kan jeg dele litt erfaringer som fikk meg ned i vekt, noe jeg kunne klart heelt uten kaloritelling: jeg droppet å spise to store middagsporsjoner, og holdt meg til en slik at jeg ble passelig mett. spiste mer grønnsaker og kjøtt/fugl/fisk til middag. Kun litt ris/potet/pasta. Ingenting saus. droppet brødskiver og knekkebrød, kokte heller havregrøt til frokost og hadde restemiddag eller salat til lunsj. kanskje det viktigste punktet: droppet ettermiddagskosen hver ettermiddag som bestod av sjokolade/kjeks/kaker. sluttet med all kaloriholdig drikke! droppet "småmåltider" på vei hjem fra skolen som ofte bestod av boller, snop eller annet såkalt "usunt". Begynte å planlegge dagene mine bedre, kjøpte meg frukt og skyr som mellommåltid. spiste til jeg var passelig mett, slik at jeg hadde greit med energi og humør - men trengte ikke å kjenne på metthetsfølelsen hver gang. Hvis du følger disse punktene vil jeg tro du ser forandring om en stund. Det kan være lurt å lage seg en liten oversikt over ting du bør unngå når du skal ned i vekt (nøtter, smør og fete ting inneholder en del kalorier som kan være lurt å unngå hvis man vil begrense seg litt). Men kaloritelling? Det trenger du ikke! Klarer du å tenke "livsstil" istedet for "slanking" er det også stor sjanse for at du klarer å holde vekta når du har nådd målet ditt! :-) og etter min mening er en sunn livsstil et liv uten kaloritelling og veiing av mat. Gjør sunne endringer i kostholdet, og behold de sunne endringene, så kommer du langt!
  10. Har lest litt om natreen på internett nå. Hvorfor spiser egentlig hele forumet her sukrin og stevia i stedet for ikke natreen? Hva er forskjellen?
×
×
  • Create New...