Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det er treningsgjenger med opprinnelse fra midtøsten litt over middels interessert i å trene biceps og mage.

På alle senterene jeg har trent på i alle fall så har det vært slik, og de har alltid veldig spennende og fasinerende metoder å trene mage på. Min favoritt må vel være mens han ene står i planken så tar kompisen han masse små raske karateslag opp i magen hans.

Vanlig praksis der jeg trener på Grønland. Har alltid trodd de bare plaga hverandre litt. En form for kompis-flørting jeg som jente ikke forstår. MEN, jeg var så heldig å overvære noe lignende i dag på trening, og overhøre forklaringa på det. Han ene driver med sit-ups lignende greier mens kameraten hamrer løs med en boksehanske på magen hans: "Når jeg slår det strammer du magen automatisk vettu. Det blir bedre trening, sant. Du strammer mer, sant".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig praksis der jeg trener på Grønland. Har alltid trodd de bare plaga hverandre litt. En form for kompis-flørting jeg som jente ikke forstår. MEN, jeg var så heldig å overvære noe lignende i dag på trening, og overhøre forklaringa på det. Han ene driver med sit-ups lignende greier mens kameraten hamrer løs med en boksehanske på magen hans: "Når jeg slår det strammer du magen automatisk vettu. Det blir bedre trening, sant. Du strammer mer, sant".

Har faktisk sett flere PTer på Elixia gjøre det samme. Også veldig vanlig at de henger opp ned fra chinsstativet mens hans ene bokser den andre i magen som skal trekke seg selv opp. Fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Bro Row: En bro markløfter en stang festet i et hjørne med v-håndtak, står og drar stangen opp i skrittet ved å skyve hoften frem og jokke med armene. Blir det for tungt kan en bro ta tak i stangen som stikker ut mellom beina og dytte den ekstra hardt opp i skrittet på broen som (b)ror.

http://www.youtube.com/watch?v=9fx0M_JIdKw

Kan noen forklare det singlet "fenomenet" han i hvitt praktiserer? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
T-Bro Row: En bro markløfter en stang festet i et hjørne med v-håndtak, står og drar stangen opp i skrittet ved å skyve hoften frem og jokke med armene. Blir det for tungt kan en bro ta tak i stangen som stikker ut mellom beina og dytte den ekstra hardt opp i skrittet på broen som (b)ror.

http://www.youtube.com/watch?v=9fx0M_JIdKw

Hvorfor sitter han på en hantel når han ror? Kombinert med singlet-bro er det bekymringsverdig. Se slutten av videoen, DET er rutine det, fet rutine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier han ikek noe om at det er for og treffe trapesiuz bedre, pga av at trinsa sitter for høyt i forhold til det han sitter. Sånn at ROM`en når han trekker skuldrene bakover blir veldig liten.. Prøv selv med begge arma forann deg dra skuldrene bakover med armene høyt og lavt, så merker du det.. om det er noe fornuftig nok grunn til og sitte på en hantel, det er en anna sak.. Så vidt jeg ser er det andre øvelser som tar trapeziusen hans greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-Bro Row: En bro markløfter en stang festet i et hjørne med v-håndtak, står og drar stangen opp i skrittet ved å skyve hoften frem og jokke med armene. Blir det for tungt kan en bro ta tak i stangen som stikker ut mellom beina og dytte den ekstra hardt opp i skrittet på broen som (b)ror.

http://www.youtube.com/watch?v=9fx0M_JIdKw

"On the last set I spotted him for about 3 reps. He probably would have been able to get a couple more without me anyway, but..."

Hvorfor spottet han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sett flere PTer på Elixia gjøre det samme. Også veldig vanlig at de henger opp ned fra chinsstativet mens hans ene bokser den andre i magen som skal trekke seg selv opp. Fascinerende.

Situps varianter m slag i magen er ikke ett helt uvanlig syn på bokse/kickboksingtreninger. Mer effektivt for å bygge abs tror jeg ikke det er. Til tider lot vi en stå med ryggen mot veggen, mens partner slo mot mageregionen. Litt magetrening, men viktigere å lære å puste under litt stress.. Den som tar imot bestemmer selvfølgelig intensitet og kraft.

Muligens en forklaring til opphavet av fenomenet, uten at det blir smartere av den grunn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Sikkert blitt postet på forumet før men :p

Og etter å ha sett denne i morges, så så jeg mister NO-NO på treningen etterpå. :p Han følte seg sååå deilig, sååå kul... Og gikk stadig vekk tett opptil speilet og stod og gjorde litt wazzup-bevegelser, dro opp singleten for å sjekke 6-packen som ikke var der, og sjekket noen rare munnbevelser i tillegg. Deretter tar han noen pushups ala rumpa høyt i været og slenger noen vektskiver bortover der han skal legge seg ned for å presse. løfter stangen et par ganger og stønner og oier seg verre, tar en spradepause og fortsetter sånn et par ganger til. Så gikk han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situps varianter m slag i magen er ikke ett helt uvanlig syn på bokse/kickboksingtreninger. Mer effektivt for å bygge abs tror jeg ikke det er. Til tider lot vi en stå med ryggen mot veggen, mens partner slo mot mageregionen. Litt magetrening, men viktigere å lære å puste under litt stress.. Den som tar imot bestemmer selvfølgelig intensitet og kraft.

Muligens en forklaring til opphavet av fenomenet, uten at det blir smartere av den grunn... ;)

Har selv trent kampsport (TKD og Kung-fu) under kung-fu treningen var dette vanlig da man skal lære korrekt pusteteknikk for å slippe å bli liggende på gulvet og hive etter luft etter et rett slag samt å "Herde". Over tid vil det ikke svi så mye og man får en følelse for når man skal puste korrekt for å unngå gisping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 100 kommentarer til det, men her er topp 3:

1:Han liker noe hardt i rumpen når han drar den.

2:When did the bell get the dumd? When Ian sat on it.

3: Dumb bell end cable rows.

Dagens fete: En jente som tar slem pike-maskinen. Hun er kun i kontakt med maskinen på tåballene, står fremoverlent i pushup-posisjon mot vektmagasinet og knuser på med 2 cm bevegelsesbane. Vurderte å snike frem kameraet men ville fått et forklaringsproblem om noen tok meg i å filme akkurat den øvelsen tror jeg.

Hva er slem pike maskinen? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
Sånn maskin hadde de her offshore haha

Så faktisk en som brukte den og :eek:

Ser noen som bruker den hver gang jeg er på trening... De føler vel at det funker siden de blir støle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...