Gå til innhold

Treningsåret 2014


Swålruz

Anbefalte innlegg

Hva var dine høydepunkter og nedturer? Mål?

- Høydepunkt var vel NM i skiskyting. La opp for 5 år siden, så et aldri så lite comeback. Målet var å ikke komme sist, og det klarte jeg.

- "Nedturer" har vært at målet om en pullup ikke er nådd, mangel på ønsket vektnedgang, og ingen løp jeg har deltatt i, noe jeg ønsket.

Beste treningsminner fra året?

- at jeg generelt trener veldig regelmessig og får mye igjen for treninga jeg legger ned. Har slitt med å få respons på treningen lenge, og ofte trent ekstremt mye i perioder og ingenting i andre. I år har det vært helt fantastisk og jeg får endelig mye energi og glede ved å trene!

Noe du vil klare før året er omme?

- Ingen store mål annet enn å trene godt gjennom hele jula

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

- Helt klart! Jeg ser virkelig lyst på neste år og selv om mange mål ikke er nådd så har det skjedd en enorm endring!

Hva er målene for 2015?

- gå minst et renn i skiskyting og evt delta på NM

- Skarverennet

- motbakkeløp i Bergen; enten Løvstakken opp, Stoltzen eller Ulrikken opp

- Bergen city halvmaraton

- klare en pullup

- 10kg vektnedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunktet var å være med på vm - det å merke fremgangen etter sommeren, all spenningen i forkant og selvfølgelig å stå på plattformen foran verdens beste utøvere og få gjøre det jeg elsker. 4.plassen var et høydepunkt, få teknikkhjelp av Ivan Denisov(!!!) var dritkult, og at alle russerne filmet meg. All hjelpen jeg har fått av Mauricio gjennom året har vært gull - 2014 har rett og slett vært et utrolig bra treningsår.

Nedturer har det vært få av - kanskje at jeg kastet bort tid med å gå ned i vekt, men det å merke fremgangen mens jeg la på meg veier lett opp for det. Alle gangene jeg har revnet, og all fustrasjonen rundt snatching i begynnelsen av sommeren/frem til september var vel nedturene.

Hvilke mål nådde du?

Har hittil nådd alle småmålene mine. Det ene store målet, bli klar for vm, nådde jeg.

Beste treningsminner fra året?

VM - øktene vi hadde der, og selvfølgelig konurransen.

Noe du vil klare før året er omme?

Siste målet for i år er å ta CMS og bli en av norges beste, og det finner jeg ut om jeg når nå på lørdag. CMS kan jeg eventuelt ta i julen en gang om det ikke går under NM.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Uten tvil - jeg har forandret meg utrolig mye. Sterkere, mer utadvent, gladere og mye mer selvsikker.

Hva er målene for 2015?

10 minutter med 2x16kg og 2x18, og å gjøre det bra på konkurransen i Danmark. Bedre resultat i EM enn det jeg fikk i VM, både teknisk og antall reps, og deretter justere og bli bedre til VM. Vil gjerne bli Norgesmester, og gjøre det bra i både NM og Valhalla open. (fader så mange konkurranser jeg kan se frem til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Oppturer:

De flotte folkene jeg har møtt gjennom Fitnessbloggen - er blitt noen nære og kjære venner ut av det!

Nedturer:

Hardt år, fylt med skader, venting og dårlig/lite trening.

Hvilke mål nådde du?

-105kg markløft (100kg var målet).

-80kg knebøy.

Beste treningsminner fra året?

-105kg markløft - den følelsen!

-Fellestreninger når jeg har vært på besøk hos diverse FB-folk - utrolig koselig (er jo vant til å trene alene) :)

Noe du vil klare før året er omme?

Jada, har et par småmål som jeg prøver å nå - kan jo ikke la ting ligge bare fordi det er desember!

Hva er målene for 2015?

-Fikse skulder og kne.

-Bli relativt smertefri.

-Både klare å knebøye og benkpresse.

-Trene normalt.

-120kg markløft.

-Gå opp Segla - didi, blir du med? Brokkoli, du også? Er 20 min unna hytta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

- Høydepunkt:

Fra 0 til 5 pullups, fra 3 til 8 chins, klare ordentlige push ups.

- Nedturer

Å slite med lysk i over et halvt årstid og som har gjort at beintrening har blitt satt veldig tilbake.

Hvilke mål nådde du?

- 0-5 pullups

- 15 push up

- 5 dips

- Økt mobilitet i ankelleddet.

Beste treningsminner fra året?

- 5 pull ups

Noe du vil klare før året er omme?

- 10 chins

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

- Ja, selv etter et år med skade så ble jeg en sterkere versjon av meg selv. Å være skadet gjør en bevisst på ens svakeheter og slik får man mulighet til å utvikle seg på andre ting.

I tillegg så har man ikke hastverk. Skal jo tross alt ha kroppen i minst 60-70 år til (forhåpentligvis). Om jeg ikke når de 110 kg i mark innen året er omme så når jeg de senere.

Hva er målene for 2015?

- 10 pull ups

- 10 Dips strikt.

- 110 kg mark.

- Endelig nok ankelmobilitet til knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et dårlig treningsår egentlig, men høydepunktet må være 250 i markløft, utstyrsfritt på 91 kg på Nasjonalt i vår ! Av en eller annen grunn var det en styrke i mark den dagen jeg ikke har følt siden, selv om oppvarminga var veldig mye tyngre en den bruker, på lavere kroppsvekt og en sykt sliten gutt som hadde lagleda siden tidlig på morgenen uten mat før det endelig ble min tur.

Håper 2015 blir mer aktivt og på mye heavyere vekter ;)

2014 var som sagt lite aktivt med bare et stevne, mye på grunn av litt motivasjonssvikt da det var så vanskelig å få konkurrert i utstyr når man ikke hadde lagledere eller faste spottere osv. Men satt meg nye mål og blir å komme sterkt tilbake både i og uten utstyr. Uansett, 2014`s store høydepunkt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkter:

  • Det å føle meg gira fordi jeg skal trene
  • Innse at kroppen min er skapt for å bli terrorisert av hodet sitt gjennom 5 økter i uka uten at den knekker, selv om de ikke alltid er like enige klokka syv om morgenen (kroppen vil trene og hodet vil sove, eller hodet vil trene og kroppen vil sove)
  • Kunne ta dips uten assist
  • Kunne ta knebøy uten å få vondt i knærne

Nedturer er det vanskelig å komme på, 2014 har vært året jeg gikk fra "fat to fit", så generelt sett dritfornøyd, men jeg ble liggende en uke når jeg skulle ta over head squat, det var ikke så kult, for da fikk jeg ikke trene.

Hvilke mål nådde du?

  • 1 kg reduksjon i kroppsvekt pr uke siden 15. juni
  • Dips uten assist
  • 85kg Benkpress

Beste treningsminner fra året?

  • Regnet feil og tok 1,5 rep*92,5kg i benkpress. Ikke så kult når stanga lå på kassa og jeg innså ulempen med å trene benkpress alene klokka syv på morgenen når ingen andre er i nærheten, men det var gøy når jeg innså at jeg hadde persa uten å vite det :happy:
  • Spydde ikke, døde ikke, og trengte ikke ambulanse når jeg var med på Crossfit

Noe du vil klare før året er omme?

  • Pullup uten assist
  • 36 kilosmanualene i benkpress med manualer (stuck på 34 i lang tid nå)

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

  • Ja, men det skulle bare mangle basert på det jeg har skrevet over.

Hva er målene for 2015?

I prioritert rekkefølge:

  1. Løpe fra jobb 2 ganger i uka fra 1.4.
  2. 10 pullups
  3. 10 dips med 15kg ekstra vekt
  4. 100 kg benkpress (3*4rep) (+15)
  5. 120 kg knebøy og markløft (3*4rep) (+35)
  6. 90 kilo kroppsvekt (-49 på 12 måneder i så fall)

De tre øverste skal være i mål før 1.7, resten går av seg selv i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Årets nedtur var definitivt smellen i ryggen som har satt meg på sidelinjen i knebøy og markløft i ca 6 måneder. Oppturen er at jeg omsider kan trene bøy og mark igjen!

Hvilke mål nådde du?

Jeg hadde ett mål for 2014, og det var å ikke bli skadet. Failed.

Beste treningsminner fra året?

De gode øktene der kropp og hode spilte på lag. 165x4 i knebøy skiller seg ut der.

Noe du vil klare før året er omme?

Jeg vil klare å ta knebøy og markløft ukentlig ut året, og videre ut gjennom hele 2015.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Sterkere? Tja. Bedre og mer selvsikker? Definitivt. Det er alltid noe positivt i noe, og det dårlige treningsåret 2014 har vært er intet unntak. Har lært utrolig mye av samarbeidet med kong BluebearWebcoaching (som jeg akter å fortsette med etterhvert), har tilegnet meg nyttig stevneerfaring, jeg har blitt en bedre trener, og jeg tror jeg har blitt bedre til å høre på kroppen min.

Hva er målene for 2015?

Jeg prøver neste år også jeg; å holde meg skadefri! Ingen spesifikke tall, men jeg vet at dersom jeg får løftet jevnt og trutt gjennom året, blir vektene ganske gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Skade i ryggen i slutten av 2013, inn i 2014. Ble skadefri rundt juli og startet opp med Kong Svein! Styrkeløfttrening siden juli-ish og skadefri siden da.

Hvilke mål nådde du?

LYFUgaw.png

Har følgende teoretiske 1RMs: 170/125/200. Ellers hadde jeg som mål å komme under 10% kroppsfett til sommeren. Det gjorde jeg. Og så legge på meg mot vinteren. Sitter her 12kg feitere.

Beste treningsminner fra året?

Smertefri bøy og mark.

Noe du vil klare før året er omme?

Lever i håpet om å dytte T1RMs til 175/126/205

Hva er målene for 2015?

T1RM: 192/140/224

Forbli skadefri. Og ellers dytte kroppsvekten over 90kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunktet var vel å ta min første pullup. Det skjedde i begynnelsen av mai i Tufteparken i Drammen.

Et annet høydepunkt var å fullføre the 10 000 kettlebell swing challenge ila sommeren

Nedturen var å komme tilbake på gymmet etter tre måneder heltids pappaperm og oppdage hvor mye av styrken som var blitt borte.

Hvilke mål nådde du?

Jeg hadde ikke satt noen spesifikke mål ved inngang til året. Dog har jeg gått ned ti kg siden begynnelsen av august, så meget godt fornøyd med det.

Beste treningsminner fra året?

Å ta mine første pullups

Noe du vil klare før året er omme?

Hadde vært digg å få til 3 x 10 pullups, men tviler på at det skjer. Har ikke mange arbeidsdager igjen av året (bor i drammen, jobber og trener i Oslo)

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Oh, HELL YES!

Hva er målene for 2015?

Igjen, jeg har ikke noen spesifikke treningsmål, annet enn 3x10 pullups.

Planen er å fortsette med kostholdet som jeg gjør i dag og fortsette med treninga som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunktene må være den gode treningsperioden jeg hadde fra januar til mars, og fra august til november. Nedturene må være langvarige forkjølelser/influensa/vannkopper/skader jeg har hatt gjennom året. Kombinert med diett på vårparten/sommeren, så ble muskel- og styrkesvinnet ganske betydelig.

Hvilke mål nådde du?

Jeg klarte 100 kg i benk, samt å ta av litt flesk på kroppen.

Beste treningsminner fra året?

100 kg benkpress

Noe du vil klare før året er omme?

140 kg knebøy og 170 kg markløft hadde vært fint å klare i 2014. Det er i så fall +10 kg opp fra gamle perser.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Litt sterkere og litt mindre dvask. Ikke en bedre versjon, men kanskje noe mer trygg på å kaste t-skjorta på stranda :whistle:

Hva er målene for 2015?

150 kg knebøy og 200 kg markløft står som ganske tydlige mål.

Har også mål om kuke mindre rundt (droppe crossfit helt), begynne på styrkeløftklubb, trene skadefritt og holde meg frisk, og bli bedre på romaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkter, ingen konkrete, men generelle:

- Treninga har aldri vært så gøy som i år. Det krever 0 motivasjon for å gjøre det dag ut og inn.

- Progresjonen er gjevn og trutt og jeg har tydelig utvikla meg i det meste jeg driver med.

- Kroppsvekten har vært gjevnere enn tidligere år uten å ha måttet ha en stort fokus på det.

Nedturer:

- å gi opp knebøy

Hvilke mål nådde du?

- Mestring av håndstående. Linja er ganske rett og jeg kan holde den bra på både dårlige og gode økter.

post-12387-14440993602066_thumb.png

Beste treningsminner fra året?

De øktene med Adil og Mikael, hvor vi lekte rundt med håndstående, ringer og alt mellom i 4-5 timer etter stengetid. God stemning.

Noe du vil klare før året er omme?

Håper enarms chinsen popper, men ikke noe big deal... den kommer når den kommer.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

- Har erfart veldig mye på egen kropp. Har også lest en del bøker som har gitt meg større forståelse for trening.

- Har hatt mange pt-timer i år med kunder som har lykkes med trening: de fleste har gått fra å synes trening er noe forferdelig man MÅ gjøre for utseende/helse, til og virkelig like det. Det er det største målet for meg som pt og få til, og det er veldig givende å være med på den prosessen.

- Har fått en større forståelse for hva jeg driver med, hva jeg ikke ønsker å drive med og kommet inn i trenignsmiljøet jeg kan utvikle meg i.

- Dette har vært det beste trenignsåret mitt så langt, og jo mer jeg trener, jo mer sulten og lystbetont blir det for meg.

- Har aldri hatt et mindre anstrengt forhold til egen kropp som det jeg har nå. Har aldri brydd meg mindre om hvordan kroppen min ser ut eller oppfattes av andre.

Hva er målene for 2015-2091?

Holde meg skadefri og jobbe kontinuelig mot en arms håndstående, frontlever, press til håndstående og andre turnelementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

2014 har vært et fullstendig bedritent treningsår for min del, så nedturene orker jeg ikke liste opp engang. Høydepunktene er at jeg har "oppdaget" yoga, og hatt en del fine økter på OSK på dager hvor alt egentlig har vært grått. Fine fine klubben!

Hvilke mål nådde du?

Ingen :p Var farlig nær å nå 60kg. (dvs. over kroppsvekt) i benk, men kroppen ville ikke allikevel. Tar det neste år!

Beste treningsminner fra året?

110 kg mark med fin kontroll på Nasjonalt, samt å heie høyt på alle som løfta på NM på Storefjell i mai

Noe du vil klare før året er omme?

Ikke skade meg mer? o_O

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Fysisk svakere, psykisk sterkere. That's how I roll :cool:

Hva er målene for 2015?

- Bli skadefri, og å kunne bøye+marke uten smerte. Jeg døper herved 2015 til rehabens, rullingens og tøyingens år i min treningsverden

- Gjøre yoga

- Ikke gi opp styrkeløften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Nedturer: Nådde det meste jeg noensinne har veid.

Høydepunkter: Kom meg ned til den laveste vekta jeg har vært på ihvertfall 5 år + har blitt en "suksesshistorie" til min PT + har løftet flere kilo enn jeg noensinne har klart.

[ATTACH]155086[/ATTACH]

Hvilke mål nådde du?

Gikk ned (per dags dato) 14,3kg

Nådde 15km/t på intervaller

Har lært meg baseøvelsene - og perset nærmest endeløst i flere måneder:D

Har fått et sunt forhold til mat og trening

Beste treningsminner fra året?

Sykkelferie i Danmark

Da jeg klarte å løpe 15km/t

Første gang jeg løftet 50kg (både markløft, knebøy og hipthrust)

Da jeg innså at jeg elsker burpees

Da jeg løp for å rekke bussen og innså da jeg kom frem at jeg ikke pustet kjempetungt som jeg ville gjort før.

Noe du vil klare før året er omme?

65kg i hipthrust og knebøy

60kg i markløft

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Jeg har ALDRI, i hele mitt liv, hatt et bedre år for selvtilliten min enn 2014. Året jeg aldri vil glemme.

Hva er målene for 2015?

Fortsette å trene regelmessig

Fortsette å spise sunt og balansert

Nå 75kg innen sommeren

Bade som faen hele sommeren som om jeg aldri har badet før.

post-2625-14440993605548_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Opptur: Jeg har endelig slått meg til ro med at jeg aldri kommer til å bli så sterk og rask som jeg var (det krever bare altfor mange treningstimer og for mye struktur til at det blir gøy)

Nedtur: Jeg fikk kyssesyken, noe som resulterte i ødelagt maratonopplegget. Kanskje enda verre at jeg omtrent ikke fikk trent i juli, som jo er den fineste utetreningsmåneden.

Hvilke mål nådde du?

- 200m på under 28sek

- Oslo Maraton sub 4 timer

Beste treningsminner fra året?

4 timers rulleskiøkt med pappa og bror i strålende fin midnattssol på Helgeland

Noe du vil klare før året er omme?

Nei, eller jeg vil ”klare” å få til en skitur, men det blir mer opptil værgudene enn meg selv

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Sterkere? Nei. Bedre? Nei, har aldri vært i dårligere form (med unntak av 2013). Selvsikker? Oh yeh, jeg kan FINT leve med denne ”dårlige” formen.

Hva er målene for 2015?

Ikke være dårligst i familien i Birken

Gjøre en innsats for å klare 100 push og 20 pulls (har hatt det som mål altfor lenge uten at jeg egentlig har gjort noe med det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

klare 70 kg i benkpress var absolutt et høydepunkt, kan ikke komme på noen nedturer, har holdt meg skadefri og veldig motivert :)

Hvilke mål nådde du?

egentlig så hadde jeg veldig generelle mål om å kun bli sterkere i alt. Hadde bare trent styrke i 9 mnd når 2014 begynte så var ikke helt sikker på hva jeg kunne fovente

Beste treningsminner fra året?

ALLE trenkngsøktene med kjæresten. Er i militæret med veldig lite perm, så all kvalitetstid med min bedre halvdel er gull verdt.

Noe du vil klare før året er omme?

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Jeg har absolutt blitt et bedre menneske pga, styrketrening. Tidligere var jeg en litenfyllefant og var enormt usikker på meg selv og harde dårlig selvtillit, men alt dette har blitt forandret til det bedre, noe som og resulterte i en kjæreste (y)

Hva er målene for 2015?

veldig enkelt her også, bli end sterkere, vil nå 80kg i benk og 140kg i markløft så er året komplett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...