Jump to content

BluebearWebcoaching

Members
  • Content Count

    3021
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

BluebearWebcoaching last won the day on June 10 2014

BluebearWebcoaching had the most liked content!

1 Follower

About BluebearWebcoaching

  • Rank
    Top member

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.webcoaching.no/

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Relevant her: - Kan du vise hvordan du utfører øvelsen? Eks. har du film? Merkelig hvordan folk kan produsere svar uten å se utførelsen.
  2. Den følelsen når du fikk med deg at det heter stikke under stol, og ikke "stikke under en stol". Deretter kan man briljere som den kule fyren som kunne dette stykket fakta. Alle liker meg nå! Magisk tråd, fullflex out!
  3. Det er ikke behov for et større inntak av protein enn 1,8 g pr kg. Selv ikke underskudd, spesielt ikke for en overvektig person med mindre muskelmasse relativt sett. Derimot kan man sette karbohydrat/fett bittelitt høyere for best etterlevelse. Dvs plass til frukt etc. Underskuddet kan være ganske stort for en overvektig person uten at dette vil i spesiell grad være negativt, iallefall ikke om det er for en gitt periode. For overvektige personer er det mest skadelige å vedvare vekten. Uansett diett vil stort sett (med noen unntak) være bedre, så lenge vedkommende ikke har det veldig negativt. Det vil si: Så lenge kostholdet ikke medfører negative tanker/negativt forhold til mat i senere tid. Derfor bør også et slikt kosthold følges opp av en kyndig person.
  4. Kreatin har faktisk en særdeles god effekt på muskelmasse, og er et kosttilskudd jeg anbefaler samtlige å ta 3 g av på daglig basis inntil det er kontraindikasjoner på respons. Noe som inntreffer hos ca 1/3-4 av personer. Det er et av de billigste og best dokumenterte kosttilskudd man kan ta. Det er ikke noe behov for syklering, eller oppladningsperiode. 3 g per dag vil være nok, og fylle lagrene innen ca 21 dager. "Giorgos og medarbeidere undersøkte effekten av kreatin på endring i muskelstørrelse og sammensetning hos 33 personer med HIV i en dobbelblind randomisert studie. Etter 5 dager med 20 g kreatin per dag, eller placebo, ble dette etterfulgt av 4.8 g kreatin per dag over en periode på 14 uker. Vekt og sammensetning var lik ved oppstart, men etter 14 uker hadde fettfrimasse økt i begge grupper, med en signifikant større økning i kreatingruppen (Forskjell mellom grupper i snittendring; 1,4 kg (0,3-2,4 kg; 95 % Cl og P<0.05). De de konkluderte med at supplementering med kreatin viste en større økning i kroppsmasse. (Giorgos, 2009)." "Rogers og medarbeidere viste også at fettfrimasse kan bli forsterket gjennom kreatininntak og styrketrening hos eldre voksne. De rekrutterte 44 eldre voksne (21 menn og 23 kvinner) mellom 55 og 84 år. De ble inndelt i tre grupper som mottok kreatin (3 g daglig) , kreatin (3 g daglig) og en botanisk ekstrakt (1,5 g daglig) eller placebo (3 g daglig, maltodextrin) i en dobbelblind randomiserte studie. Studien viste en statistisk signifikant økning i fettfrimasse hos alle gruppene (3,5 % - 1,7 kg vs 3,9 % - 2,0 kg vs 1,6 % - 0,8 kg hhv for kreatin, kreatin + botanisk ekstrakt og placebo). Fettmasse ble også redusert i alle tre gruppene (-5,8 % vs -9,6 % vs -5,5 % for hhv kreatin, kreatin + botanisk ekstrakt og placebo). Kreatin + botanisk ekstrakt viste her signifkant nedgang sammenlignet med kun kreatin og placebo (P < 0.05). Konklusjonen var at styrke og muskelmasse kan øke hos eldre voksne og at denne effekten kan bli forbedret ved supplementering av et lav-dose kreatintilskudd. (Rogers et al., 2006)" "Antonio og Ciccone ville undersøke effekten av kreatin (før eller etter trening) på kroppssammensetningen hos 19 rekreasjonelt trente kroppsbyggere i en dobbelblind randomisert studie. De inntok 5 g kreatin før eller etter trening over en periode på 4 uker. Det var ikke en statistisk signifikant forskjell (pre vs post hhv 66.68 +- 6.86 vs 65.89 +- 8.02 til 67.57 +- 7.62 vs 67.91 +- 8.56) mellom gruppene. Det var likevel en tendens til større økning hos post-gruppen og det var en signifikant tidseffekt for fettfrimasse (P < 0.001). Det ble konkludert med at kreatin + styrketrening øker fettfrimasse og øker styrke. (Antonio, J. og Ciccone, V 2013)" "Vandenberghe og medarbeidere undersøkte, i en dobbelblind randomisert studie, effekten av langtidsinntak av kreatin på kroppssammensetning hos 19 inaktive kvinner. Det ble gitt 5 g kreatin eller placebo (maltodextrin) 4 ganger daglig over en periode på 4 dager. Deretter ble det gitt 2.5 g kreatin eller placebo 2 ganger daglig. Målingene ble utført via en hydrostatisk veiemetode. Sammenlignet med opprinnelige verdier økte fettfrimassse signifikant mer ( P < 0.05) i kreatingruppen enn i placebo etter både 5 uker (CR: +4.5 %; P: +2.5 %) og 10 uker (Cr: +5.8 %; P: +3.7 %). Fettprosent viste tendenser til en nedgang (P = 0.14), men det var ikke statistisk signifikant mellom P og Cr. (Vandenberghe et al., 1997)" ***** Normalt bør man fint kunne forvente en økning på 0,5-1 kg på månedsbasis som nybegynner/viderekommen i kroppsmasse. Styrkeøkning kan rangere seg fra 1-3 % på ukesbasis i snitt. Og dermed ca 30-40 % på kvartalsbasis i snitt (med uteliggere som kan være opp mot 60 % økning og andre helt ned mot 0-20 %).
  5. Å få bekreftelse er vel hele naturen til sosiale medier, og er ikke noe unikt med formbilder i seg selv? Hvorfor legger du ut bilder av at du går på tur om morgenen, eller at du var å trente på magnat? For bekreftelse. Selvsagt. Synes du dette ga deg rett til å skrive den forrige kommentaren som kan fort være unødig spiss til at det kan forsvare et eventuelt poeng du skulle ha?
  6. Nå synes jeg du virker i overkant spydig/frekk og at dette ikke er berettiget. Skjerp deg, Roman. Du snakker til et menneske.
  7. Så fint at du kom ut av observatørrollen for å fortelle det. Iallefall i dagens innlegg skal det stå ganske tydelig? "For all del. Man kan fint være stolt av kroppen sin og legge ut bilde av denne, spesielt når det er i en gitt kontekst, men blir det ikke veldig rart å legge ut før/etter-bilder der det tydelig er endringer i lys og vinkler såvel som klær?" Jeg kan ikke garantere tydelighet, men jeg kan garantere mine standpunkter
  8. Det er mulig at det blir mye støy i tekstene, men det er vanskelig å oppklare uten spesifikke eksempler. 1) Formbilder av Sigvar som skal stille i kroppsbygging anser jeg som bilder i kontekst, og ikke seksuelt fremmende. Spesielt ikke et bilde av kropp som drar nytte av noen. Da synes jeg ogå det er moro å ta tullete bilder som henger sammen med "historien" uten at jeg har ansett det som negativt for følgerene mine eller andre mennesker som har blitt utsatt for dette/disse bildene. Noen bilder anser jeg derimot som på kanten, og det har jeg tatt til meg etter tilbakemeldinger. 2) Overkroppsbilder @ markløft anser jeg personlig iallefall som kontekst. Da det var en treningsøkt, med markløft, uten t-skjorte fordi jeg trener ikke på sats og kan i stor grad gjøre hva enn jeg vil etter normal åpningstid. Anser du det som et problem å trene med en bar overkropp? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Posten din var ikke vanskelig å forstå helhetlig sett, men noen ting som kunne misforstås. Det blir litt vel diffust hvilken post du spesifikt snakker om, og jeg synes det blir noen misforståelser på veien. Det er nok av de, og jeg ønsker å avklare så mye som mulig før noe får et svar for å unngå unødige omveier. Når jeg nevner alle snakket jeg vel egentlig bare om deg og ojive, hehe. Har ikke fått så mye inntrykk av at "alle" i bloggosfærene har et inntrykk av at jeg er i mot kroppslige bilder per innspill jeg har fått, men så har jeg ikke intervjuet alle heller :-) Om helheten baserer seg på at det ikke er samsvar mellom det som blir sagt og det som kommer frem er det fint å ha spesifikke situasjoner å peke på da hver av de kan igjen ha sin kontekst som jeg ville regnet innenfor rimelighetensgrenser av kroppslig eksponering. Er det slik at du/flere i diskusjonen anser det som et problem å legge ut bilder av kropp generelt og at dere da reagerer på at jeg til tider har bilder av en lettere kledd kropp? Videre synes jeg det er vanskelig å føre praten et steg videre da det blir veldig mange diffuse utsagn, men jeg er mer enn åpen for en videre prat og setter pris på alle innspill som kan gjøre at mine verdier kommer bedre frem uttad.
  9. En coach halvnaken = en person uten t-skjorte alene på et privat treningssenter som står på hendene = en jente i stringtruse som står med rumpen oppi et kamera? Da virker det mer som at det handler om å skjule kropp i sin helhet? Men for å ikke anta noe: Anser du det som negativt å i det hele tatt vise kropp? Forstår ikke helt sammenligningen din. For å unngå misforståelser. Tenker du nå på bildet mitt hvor jeg står på hender? Hva spesifikt tenker du på her. Det ble litt diffust. Tenker du på bildene av Sigvar som stilte på Malta? Eller spesifikke bilder av meg? Annet? Da tenker du på at jeg legger ut bilde fra 2012-2015 og forteller om vektnedgangshistorien min? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Det virker som de fleste har inntrykk av at jeg er i mot kroppsbilder. Det er jeg ikke innenfor rimelighets grenser. Ei heller er jeg spesifikt i mot et fokus på utseende, så lenge det ikke manifesterer seg i en tilstand som er negativ. Det trenger ikke være noe skam i å ønske å se "veltrent ut" eller "pen ut". Jeg snakker om: - Å benytte seg av unødig nakne kropper, ofte i seksualiserte og falske posisjoner. Da spesielt med tanke på personer som er klienter.
  10. Å være fornøyd trenger ikke være eksklusivt for å holde en kroppsvekt som ikke er helsemessig forsvarlig? Å trene i baris, på et privat senter, alene anser du som et motkast mot mine utsagn? Det er ikke nødvendig, men det er ganske befriende. Og at du ikke har sett det, betyr vel heller ikke at det ikke har forekommet? Det handler ikke mindre om prestasjon bare fordi jeg velger å trene noen av mine økter i baris, når jeg er alene på Optimal Trening. Hvorfor antar du dette? Og at ikke alle investerer tid i en blogg, eller sin sosiale medie profil har vel ikke så mye med saken å gjøre? Da kan det være kommunikasjonsfeil fra min side, eller du kan tolke bildet på en måte basert på din bakgrunn som ikke nødvendigvis kan ekstrapolere det du anser som en realitet over på den faktiske intensjonen til bildet. Det er vel langt å kunne putte de ordene i munnen til en som mot alt og alle prøver å bekjempe akkurat dette. At jeg tilfeldigvis har en six-pack, og har et standpunkt mot seksualisering av klienter og formbilder burde vel ikke være årsak til at jeg må skjule kroppen. Eller unngå å vise den frem? Sender samme signal, i dine øyne, men jeg har fått svært mange kommentarer via facebook og e-post som sier det motsatte. Siste e-post: "Dine reflekterte og ærlige blogginnlegg har fått meg til å tenke. Sette litt mer pris på min egen kropp. Den er, tross alt, veldig funksjonell. Det burde være det viktigste - Takk!" Jeg må vel bare akseptere at man ser saker med sin egen referansebakgrunn. Mitt valg av bilder tatt i kontekst. Jeg står på hender fordi det er kropp i kontekst. At jeg har muskler på ryggen bør være utenfor emnet. At jeg viser formbilder, at jeg i dag er stolt av kroppen min, var for å bygge følelser til teksten. Jeg skal være enig i at det ene bildet var unødvendig stilt opp, men det ble tatt via snapchat og det ble bare slik. Jeg synes ikke det fremhever seksualitet, eller underbygger en utopisk standard. Faktisk har jeg 17 % kroppsfett på sist bilde og er vel langt i fra utopia! Hva med å konstant påpeke noe i offentlig fora som bør diskuteres i privat om det faktisk er meg du ønsker å hjelpe? Om du KUN ønsker å gjøre meg oppmerksom, hvorfor ikke skrive til meg privat? Det har ikke noe med å ikke sette pris på tilbakemeldinger, men å måtte skrive en slik kritikk som går i mot mine kjerneverdier er vel noe krast å måtte ta offentlig. Spesielt om du spesifikt nevner at du ønsker å hjelpe meg med personlig vekt.
  11. Tror du mangler evnen til å se bildene i hensyn til konteksten de presenterer, og det fremstår derfor mer som at du leter etter feil. Det gjelder også kommentarene på instagram. Dermed stiller jeg meg mer undrende til din faktiske intensjon, enn ditt underliggende poeng. Som også peker i retning av at du faktisk ikke har lest innleggene (?). Videre må dette nevnes faktiske formbilder av klienter, kontra en selv. I tillegg til at eventuelle formbilder av enn selv må sees i lys av konteksten. Problemet er ikke med en "kropp", men i situasjonen det presenteres. Et bilde i stringtruse for å vise vektnedgang til en klient er unødvendig. Å presentere et bilde hvor man har hatt en kamp med seg selv om å endre sitt forhold til mat, såvel som kropp. Blir en annen kontekst. Å presentere et bilde av at man står på hender for å vise det underliggende poenget med kontekst blir derfor feil å poengtere som motstridende i mine øyne. Om du har noe personlig du ønsker å ta opp, så kan du gjerne ta det på offentlig fora, men om du virkelig har utfordringer med måten jeg presenterer det jeg ønsker å kommunisere kan du fint ta dette med meg personlig. Om ikke synes jeg det blir mer et angrep på meg som person, enn at du ønsker å uttrykke din mening om emnet i seg selv.
  12. Kompromissløs. Punktum. En nærmest naken kropp. Dekt av en liten truse, i en spesiell vinkel. En vinkel som ofte er vridd for å gi et forbedret bilde av virkeligheten. Et bilde som maskerer realiteten og presenterer et utopia som vanskelig kan eksistere for de fleste, men fremlagt som normen. For all del. Man kan fint være stolt av kroppen sin og legge ut bilde av denne, spesielt når det er i en gitt kontekst, men blir det ikke veldig rart å legge ut før/etter-bilder der det tydelig er endringer i lys og vinkler såvel som klær? Jeg forstår det er motiverende for de som ser på. Jeg forstår det er god PR for de som driver bedriften. men.. hvor er verdien til personen inne i kroppen? Er det problematisk å ta et bilde av denne kunden med mer klær på, som gjør noe mer hverdagslig som f.eks et smil? En tommel opp for hardt arbeid? Er ikke det like fint å se på? Må det seksualiseres? Må en rumpe stikke mot tryne ditt for at du skal gi en av dine magiske double taps eller "likes"? Dette er jeg kompromissløs på. Jeg ser iallefall klart og tydelig nei til seksualiserte/unødig lettkledde før/etter-bilder av kunder, og velger å stå sterkt på mine verdier som trener. Hva sier du?
  13. Følg feeden på www.styrkeloft.no/nuf2015 Behind the scenes: Jeg snapper ivrig til batteriet svikter meg fra kl 14 og utover i dag (-/+ 84) @ svegjo. I morgen (fra kl 14 til 22) Søndag (fra 10 og utover).
×
×
  • Create New...