Gå til innhold

Juliaa

Medlemmer
  • Innholdsteller

    141
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Juliaa vant dagen sist 10. juni 2018

Juliaa hadde mest likt innhold!

Om Juliaa

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 06. des. 1990

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Juliaa

    Pulsklokke

    Hvorfor kjøpe 210 når du kan få 220 for bare 200kr mer? Kulere klokke og nyere modell.Jeg synes egentlig ikke noen av hverken Garmin eller Polar sine klokker er optimale for langrenn, men såklart - alle klokkene kan jo bruker til det. Alle skiløperne bruker 920, men det er vel mer en markedsføringsgreie Selv kjøpte jeg 620 for noen måneder siden. Strålende fornøyd med den, men ser at kanskje ikke har behov for alle funksjonene på klokken. Samtidig, nå koster den bare 2800 på XXL så forferdelig mye dyrere enn de "billige" modellene er den jo ikke. Garmin har forresten også kommet med e
  2. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Opptur: Jeg har endelig slått meg til ro med at jeg aldri kommer til å bli så sterk og rask som jeg var (det krever bare altfor mange treningstimer og for mye struktur til at det blir gøy) Nedtur: Jeg fikk kyssesyken, noe som resulterte i ødelagt maratonopplegget. Kanskje enda verre at jeg omtrent ikke fikk trent i juli, som jo er den fineste utetreningsmåneden. Hvilke mål nådde du? - 200m på under 28sek - Oslo Maraton sub 4 timer Beste treningsminner fra året? 4 timers rulleskiøkt med pappa og bror i strålende fin midnattssol på Helgeland
  3. Jeg synes også Tyskland er de som har imponert mest. Brasil har vært skuffende, det samme med Uruguay og til dels Argentina. Ser mange nevner Nederland som en het kandidat til gull, selv synes jeg de har spilt heller svakt mesteparten av tiden. Spesielt førsteomgangene har vært dårlige. Ja, de vant 5-1 over Spania, men når man ser hvor mye Spania slet mot Chile så sier ikke det så veldig mye. Kampen mot Australia var ikke spesielt imponerende. Jeg hadde stor tro på Belgia før mesterskapet, men de skuffet i den første kampen, selv om de kom seg i andre omgang. Blir spennende å se de i neste
  4. Ganske uenig med personen over her. Dersom du ønsker å bli virkelig, virkelig god, men aldri har drevet aktivt med langrenn før mener jeg det kan bli svært vanskelig å nå toppen. Spesielt i Norge der det er ekstremt mange gode utøvere. Langrenn er en teknisk idrett, og det krever svært mange treningstimer for å få en dugende teknikk. Selv om mange av norges beste langrennsutøvere ikke satset for fullt før de gikk på videregående så har de aller fleste trent langrenn aktivt siden barneskolen. De vil dermed ha et forsprang som et vanskelig å hente inn. Om målsetningen din imidlertid er å gjø
  5. Det "verste" er at det sikkert er et helt random oppsett som vinner . VM-tipping er egentlig mer flaks enn skills. Vi som tror vi har peiling bare overanalyserer alt. Jaja, gøy er det i alle fall! For de som ønsker å sette seg litt mer inn i lagene som er med i VM så går det en ganske kul serie på NRK nå, laget av FIFA. Greie og enkle analyser av lagene, samt litt historie og slikt. Synes det er mye morsommere å se på kampene når man i alle fall kan litt om de som spiller. Check it out: http://tv.nrk.no/serie/veien-til-brasil/KOID21001314/sesong-1/episode-1 --- Ellers kan det være
  6. Hehe, har tippet seier til Argentina over Spania i en annen konkurranse, så prøver en ny vri her. Forøvrig tror jeg Belgia kan overraske litt, ung tropp som spilte jævlig bra i kvaliken. De slapp inn kun 4(!) mål på 10 kamper i den tøffeste kvalikgruppen i Europa. Belgia har også kanskje det største luksusproblemet når det kommer til midtstoppere: Kompany, Vermaelen, Van Buyten, Lombaerts og Vertonghen. Puh, hardt valg. Men ender vel opp med Kompany + Vermaelen ( ) i midten. Tror forresten jeg bytter om på gruppe H, Sør-Korea kan fort vekk danke ut Russland. Vanskelig å spå hvordan de
  7. Nå har jeg også mekket meg et oppsett. Prøvde meg på et litt annet oppsett enn hva jeg har bettet andre steder. Gruppespillet bør være ganske safe, kanskje med unntak av gruppe C og D. Dog mulig det blir noe surr med gruppeplasseringene, men sånn er jo VM - alt kan skje
  8. I denne tråden var det veldig mange merkelige innlegg. Virker som mange (de fleste) mangler ganske grunnleggende samfunnsøkonomisk forståelse. For det første må man diskutere hvorfor vi faktisk har landbruk i Norge. Jeg ønsker ikke å gå så veldig inn på det temaet da det blir veldig synsing. Men i utgangspunktet er det gode argumenter for å ha en landbrukssektor i Norge. Det opprettholder kulturlandskapet, noe som er viktig for turismen, men også på grunn av det kulturelle. Selvforsyning er et annet argument. Selv om vi ikke har 100 prosent selvforsyning så ser jeg ikke det som noe problem
  9. Kult! Elsker slike konkurranser, og har allerede joinet et par stykker Lager meg en konto når jeg er ferdig med en kjip eksamen i mergers & acquisition på mandag. Gleder meg helt vilt til fotball-VM. Selv om jeg elsker PL, Primera, Bundes osv. er det noe eget med VM. Gruppe D bli knalltøff. Synd for alle som har tippet Uruguay høyt oppe om Suarez skulle ryke. Eller, synd for dere - bra for meg Har noen kompiser som heier på Liverpool, og har tippet Uruguay i finalen, lukter en kasse med øl til meg. Her er forresten de bekreftede troppene for de som måtte være interesserte: http://www
  10. Det er helt greit at man er fornøyd med kroppen og ønsker å fremme et sunt kroppsbilde. Det jeg stiller meg kritisk til er måten man ønsker å spre dette budskapet. Hvorfor må man vise frem sin egen mage for å vise at man er ”normal og fornøyd”? Det er klart at kropp selger, og jeg tviler på at bildet hadde skapt like mye oppstyr dersom det var uten flashing av magen. Jeg synes dog det er noe trist at man føler at man må vise kropp for å få frem et ellers godt budskap. Jeg ser poenget med at man kan være fornøyd med kroppen sin selv om man ikke har six-pack, men hvorfor må man vise magen sin fo
  11. Juliaa

    Romaskin-test

    Her er jeg ganske uenig. Vet med sikkerhet at de beste norske juniorene ror 2000m-romaskin på under 7:20. Jeg synes heller ikke 9:27 er en særlig bra tid, faktisk ganske dårlig. Det tilsvarer en hastighet på rundt 2:22/500m, det er noe alle klarer med minimalt med trening. ___ Dersom jeg var deg vill jeg ført fokusert på å forbedre teknikken. Tenk på at når du begynner taket er det beina som jobber, her ser jeg forferdelig mange som failer. Videre jobber du med ryggen, og til slutt armene. Veldig mange ror med armene gjennom hele taket, det er lite effektivt. De fleste er betydelig ste
  12. Dersom fart er det du har til hensikt å forbedre ville jeg primært øvd på nettopp det. Rykk og støt er komplekse øvelser å lære så jeg tviler på at du vil få det største utbyttet av å bruke mye tid på å lære deg disse, mtp. dine mål. Skulle du deltatt i 100m i OL hadde det kanskje hatt noe i seg å trene disse øvelsene, men da ønsket er å prestere i fotball ville jeg heller fokusert på funksjonell styrketrening for din idrett. Av øvelser som er relativt enkle og som vil utvikle både eksplosivitet og styrke, er øvelser som knebøyhopp (begynn med lette vekter 25kg-ish), bulgarsk utfall m/hopp
  13. HBO, Fri Flyt, Finansavisen, Sky sports, Surfer magazine, Vogue Fr, Kunst, Aftenposten, The Economist, Harvard Business Review og Financial Times. Haha, det var visst mer enn jeg trodde. Får heldigvis en del av det gratis. Prøvde en gang å abonnere på brød, men det funket dårlig.
  14. De beste trenerne jeg har hatt har vært de som har sett helt normale ut, verken spesielt trente eller utrente. Tar man en tur på Olympiatoppen, der jeg tørr påstå man finner Norges beste samling av idrettskunnskap, ser ikke trenerne noe utenom det vanlige trente ut (mange har til og med litt mage ) . Så nei, dersom målet ditt er å nå folk med behov for stor kunnskap vil jeg på ingen måte si at man trenger å se spesielt bra ut. Nå er det imidlertid mye som sier meg at dette kanskje ikke er de kundene du ønsker å nå ut til med det første. Vil heller tro du sikter deg inn på sentere à la Sats
  15. 6000 er dagene jeg drikker, sånn ca 0-3 dager i uken. Dessverre mer mot 3 enn 0 dager i det siste. Men tja, dersom jeg ikke drikker, eksempelvis i dag: Frokost 1: sjokkis Frokost 2: 3dl yoghurt, 2/3 CC beger, 60gram müsli, 1 banan og jordbær Lunsj 1: 3 brødskiver med smør, majo, ost og skinke og brunost Lunsj 2: tunfisksalat med rømme, eple, løk og diverse Middag: kjøtt med fløtepoteter, saus med masse digg i og brokkoli Kvelds: 3 rundstykker med (masse) pålegg Men i dag har jeg trent 3 timer da, hvorav 2 timer roing. Gidder ikke å gå i underksudd.
×
×
  • Opprett ny...