Gå til innhold

sarkip

Medlemmer
  • Innholdsteller

    602
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Alt skrevet av sarkip

  1. Jo jeg er helt enig med deg, og hadde jeg ikke trivdes ville jeg absolutt tatt steget. Jeg trives godt, men kjeder meg litt gitt at jeg hadde mye mer ansvar før jeg begynte å studere. Når jeg tjener 45kr mer i timen enn jeg ville gjort på et treningssenter (der det godt kan hende jeg også ender opp med å kjede meg) så er det nok dessverre bare dumt av meg å bytte jobb fordi jeg kjeder meg. Jeg tok selv valget om å begynne å studere igjen, så jeg må nok egentlig bare manne meg opp og bli fornøyd med arbeidsansvaret jeg får
  2. Jøss, plutselig ble det mere svar her enn jeg hadde fått med meg. Og jøss, lønna høres ikke bra ut for noen nesten Jeg har jobbet i klesbutikk hele tiden, da jeg var 18 lå lønna på 130 så jeg trodde det var skikkelig startlønn. Etterhvert økte lønna til 150,- som grunnlønn men så har jeg fått økt lønn grunnet erfaringen og arbeidsansvar, så nå er timelønn rundt 175,- og da virker det rett og slett som jeg hadde vært idiot å forlate det. For å svare på spørsmålet til @SamGold så ønsket jeg rett og slett å prøve noe nytt, jeg liker jobben min godt men har vært der så lenge at jeg ble giret på å
  3. Har egentlig veldig veldig veldig lyst å skifte om jobbmiljøet mitt. Har jobbet i klesbutikk i 4 år, og stortrives med kundeservice og hardt arbeid - men noen ganger vil man prøve noe nytt. På grunn av min interesse for trening tenkte jeg er treningssenter hadde vært kjempegøy å jobbe på, men jeg har jo null faglig kompetanse til å være PT eller instruktør, så resepsjonist blir det mest lovende alternativet. Men så er man jo student, så lønn er litt viktig for å - du vet - betale regningene! Hva er timelønn til resepsjonister omkring? Noen som har en anelse om hva Elixia eller Sats resepsjonis
  4. Her er update fra dagens markløft: Jeg kniper vel bekkenet i disse videoene også? På en del av youtube videoen jeg så om teknikk nevnte folk å knipe rumpa i øverste posisjon, en gikk så langt som å si 'fuck the bar' - men skal jeg da ikke knipe rumpa?
  5. Jeg liker godt å veksle litt ut ifra øvelser. Jeg har to program som er 'lette', dvs. når jeg trener de er vektene lette nok til at jeg klarer 10-12 reps og 2-3 sett. Da holder jeg pausene til ca 1 min fordi du vil gjerne holde intensiteten litt oppe. Dette er ofte øvelser som benkpress, flies, franskpress, nedtrekk, roing, bicep curl og tricep pushdown. På de to 'tunge' programmene mine (som regel knebøy, benkpress, strakmark, roing, hipthrust, skulderpress, pullups m/ strikk) holder jeg meg til 4-6 reps og 3-4 sett. Pausene skal være lengre, ca 3min og man løfter tungt nok til at man såvidt
  6. Ja det er faktisk strakmark som ofte gjør meg forvirret over markløftet. Strakmark får jeg/fikk jeg til ganske god teknikk på, men så snart jeg prøver meg på markløft blir jeg meget kroppslig forvirret - og det ender ofte med å rote til strakmark teknikken en liten stund. Forskjellen i øvelsene føles ganske utydelige på kroppen. Rumenske har jeg ikke (bevisst) prøvd eller lært noe om, kanskje det hjelper Skal youtubé litt
  7. Takk for tipsene! Skal prøve dette! Vet definitivt at jeg sliter med å lene meg lengre bak - ender ofte opp med å tippe bakover Men jeg skal google litt dynamisk oppvarming og se om det hjelper
  8. Skulle gjerne hatt litt feedback på markløft teknikken min. Da jeg trente med PT kom jeg meg opp i 70kg markløft, men selv med PT fikk jeg ikke teknikken helt til uten masse veiledning. Nå uten PT frykter jeg for ryggen min og løfter dermed lite. Vet fra knebøy at jeg har stramme muskler i leggene, vet ikke om det er avgjørende her? På forhånd takk
  9. Det er utrolig fint at du tar initiativ og spør for henne! Jeg tørr ikke komme med så mye på styrkefronten mtp skadene hennes, men når det gjelder ned i fettprosent: GÅ! Seriøst, be henne gå tur MINST 3 ganger i uken i MINST 45minutter. Ikke fort, ikke stress - en skikkelig rusletur. Her er det lengden på økten som gjelder, ikke intensitet. Det som er gull-verdt da er at selv om hun alt i alt brenner mindre kalorier enn løping, er en større andel av de kalorien FETT Så om hun på en joggetur brenner 350kcal, er kanskje bare 10% fett, mens tar hun en slik gåtur brenner hun kanskje 200kcal men 5
  10. Oooh det så bra ut Hvor begynner man for disse turene?
  11. Jeg savner ordentlige fjellturer! Hvor er det bra fjell nær Oslo som man kan komme seg til uten bil? Marka er fint altså, men det er noe med å stå på toppen av et fjell og nyte utsikten etter en herlig gåtur opp! Jeg tittet på Gaustatoppen, men der må man tilsynelatende ha bil fra Kongsvinger. Alt av forslag tas med stor takk!
  12. Jeg har lenge trodd at HÅK var et kallenavn til en bruker her inne, men jeg innså I DAG hva det egentlig betyr da jeg så to personer bruke HÅK i loggboktittelen og tenkte hvor tilfeldig det var at to stk hadde samme kallenavn
  13. Liker du cherry like godt som mange amerikanere ville jeg anbefalt å prøve Cherry Mash, en type sjokolade/godis greie som er ganske unik på smak og konsistens men (etter egen mening) sykt digg
  14. Jeg skjønte ikke hvorfor "I ate sigma pie" skulle være morsomt, eller om det i det hele tatt var en ting. Takk for at du oppSUMmerte vitsen(y)
  15. Oppskrift på dine bagels tas imot med stoooor takk frøken Winther!
  16. Det er nok fullt mulig:happy: Krever bare litt kreative løsninger! Du skriver at barna er på fritidsaktiviteter og besøk, hva med å ta dem med på gåturer eller ta deg en rusletur mens de er på fotball/turn/hvanåenndegjør? De fleste fritidsaktiviteter varer minst 1time uansett, og bor du på landet er det ofte lite vits i å kjøre hjem igjen mens barna er på aktiviteter.. så du kan rusle mens de holder på med fritidsaktiviterer uten at du "stjeler" tid fra dem? Ellers er tabata forslaget over kjempebra! Tar bare 4min og er kjempetungt, men gjør du det et par ganger i uken hjelper det masse! Ta sq
  17. Jeg skal ikke komme med mat og treningstips (selv om tabata er superbra forslag(y)), men jeg ser at tittelen din sier du MÅ ned i vekt. Du skriver også at du allerede har gått ned litt over 10kg - FANTASTISK jobbet! Jeg håper du er stolt av hvor langt du har kommet, og ikke kun fokuserer på det du har igjen. Jeg er selv 173cm, så drømmen om 65-70kg er veldig kjent og veldig fin. Men husk at dette tar tid kjære deg:) Dette er en livsstilsendring, ikke en quick fix. Kanskje du MÅ ned i vekt for helsa sin skyld, men jeg kan love deg at om du spiser sunt og har den travle hverdagen du tilsynelaten
  18. Frukt og grønt er nøkkelen til et sunt og variert kosthold, og drømmen er å ha et Masterchef-aktig kjøleskap fylt med de friskeste fargene rett fra bondens gård:hungry: Men ofte vil god kvalitet tilsi kort holdbarhet. Samboeren og jeg er uenige om vi skal kjøpe inn frukt og grønt til spesifikke retter, eller kjøpe en del forskjellig tidlig i uken slik at vi konstant har tilgang skulle vi ønske å kaste noen paprikaskiver på brødskiva. På den ene siden risikerer man at mye kastes dersom det ikke brukes før det blir brunt, mens har man kun kjøpt inn til den og den middagen sitter man ikke igj
  19. Har du noengang satt deg en ekstra utfordring i tillegg til den vanlige treningen? Eksempelvis å stå i bro, stå på hendene, eller noe å sykt som dama i videoen? Del dine erfaringer! Hva gjorde du? Hvordan lærte du deg å gjøre det? KLARTE DU DET?
  20. sarkip

    Sulten konstant!

    Kjenner meg veldig igjen i dette! Da jeg begynte med PT fikk jeg masse energi og overskudd, men nå blir jeg helt daff etter trening - kan hende det også har noe å gjøre med årstiden også (vinteren kan være kjip) men jeg vet ikke hvor lenge du har trent med PT?
  21. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Nedturer: Nådde det meste jeg noensinne har veid. Høydepunkter: Kom meg ned til den laveste vekta jeg har vært på ihvertfall 5 år + har blitt en "suksesshistorie" til min PT + har løftet flere kilo enn jeg noensinne har klart. [ATTACH]155086[/ATTACH] Hvilke mål nådde du? Gikk ned (per dags dato) 14,3kg Nådde 15km/t på intervaller Har lært meg baseøvelsene - og perset nærmest endeløst i flere måneder:D Har fått et sunt forhold til mat og trening Beste treningsminner fra året? Sykkelferie i Danmark Da jeg klarte å løpe 15km/t Førs
  22. Ser her at mange skriver de ikke er glad i cardio! Et lite tips da er at man aldri skal undervurdere det å gå! Faktisk så brenner en rolig gåtur utrolig mye fett, bare man går lenge nok. Prøv å gå minst 1 times tur, minst 3 ganger i uka og jeg lover man vil merke forskjell Har man pulsklokke bør man helst ligge i fatburn tempo (sone 1), det føles aaaalt for sakte men det funker:happy: Stå på flinke folk!
×
×
  • Opprett ny...