Jump to content

Synan

Members
  • Content Count

    1107
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Synan

  1. Generelt: Gjør det motsatte av typiske råd om "hvordan gå ned i vekt" Spis av store tallerkener, spis gjerne foran TV-n, ikke spis glovarm mat (da går det fortere), "spis med øya", ha gjerne gryta foran deg og forsyn deg flere ganger, ikke dropp smøret på skiva/dressingen på salaten/sausen på middagen, dropp lettprodukter, bruk pesto, olivenolje, nøttesmør, kokosmelk, majones, seterrømme osv. på alt du liker (feks på brødskiva under pålegg og grønnsaker), velg (i hvert fall innimellom) kyllinglår+vinger over filet, entrecôte over indrefilet (nam!), laks over torsk, og kjøttdeig over karbonadedeig, ta deg en bolle, drikk/lag shake av H-melk, si ja til det kakestykket, og vend deg til å være skikkelig mett. 3500 kcal er ikke SÅ mye, så du burde fint kunne komme i mål med god og "vanlig" mat uten å måtte rulle deg i salt og sukker før leggetid
  2. Synan

    Dagens negative

    Artikkelsamling her også, skriver om tilbakefall til kriminalitet
  3. Synan

    Dagens negative

    Leverer til jul neste år! Enn du? Og hva skriver du i (og om)?
  4. Synan

    Dagens negative

    Hvordan har du tatt tiden på deg selv? Snakket høyt ut i rommet? Av erfaring er det det eneste som funker, da du automatisk legger til deg flere pauser og "fyllord" når du snakker høyt enn når du snakker/leser inni deg. Inkluder introduksjon av deg selv+det du skal snakke om, så går jo 15 min fort som fy! Og er det konferanse du skal på blir de som regel bare glade hvis noen går litt under tiden, da de fleste som regel går over...
  5. Vegetabilske oljer av typen solsikke, raps, soya osv., eller ingenting Det var det jeg tenkte også. Dama i butikken sa at det står info om dette i enten i blekka som følger med eller på nettet, men jeg gadd ikke sjekke opp. En tykkbunnet panne av typen dritdyr som man ikke kan steke biff i har jeg ikke plass til i kjøkkenskapet uansett
  6. Til alle frustrerte Woll-panne-eiere kan jeg videreformidle følgende beskjed vi fikk fra produsenten da belegget på panna vår begynte å løsne etter få måneders bruk: Panna tåler hverken smør eller olivenolje, og om du bruker dette er det din egen feil om belegget tar kvelden. En bortkasta investering for de aller fleste med andre ord
  7. Til dere som har fått en eller annen diagnose og/eller behandling: Hvilken vei har dere har gått for å oppnå dette? Fastlegen? Andre behandlere?
  8. Jeg skal på Graspop i Belgia! Har aldri vært der før, men liker både Belgia og metall så det kan ikke bli feil. Skal supe i meg iskald framboise mens jeg hopper rundt i sola eller regnet, blir stas Sover såklart i telt, og gleder meg mest til Shining tror jeg :happy:
  9. Hva var dine høydepunkter og nedturer? 2014 har vært et fullstendig bedritent treningsår for min del, så nedturene orker jeg ikke liste opp engang. Høydepunktene er at jeg har "oppdaget" yoga, og hatt en del fine økter på OSK på dager hvor alt egentlig har vært grått. Fine fine klubben! Hvilke mål nådde du? Ingen Var farlig nær å nå 60kg. (dvs. over kroppsvekt) i benk, men kroppen ville ikke allikevel. Tar det neste år! Beste treningsminner fra året? 110 kg mark med fin kontroll på Nasjonalt, samt å heie høyt på alle som løfta på NM på Storefjell i mai Noe du vil klare før året er omme? Ikke skade meg mer? Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? Fysisk svakere, psykisk sterkere. That's how I roll :cool: Hva er målene for 2015? - Bli skadefri, og å kunne bøye+marke uten smerte. Jeg døper herved 2015 til rehabens, rullingens og tøyingens år i min treningsverden - Gjøre yoga - Ikke gi opp styrkeløften
  10. Synan

    Dagens negative

    Skikkelig sjuk på 3. uka, og immunforsvaret viser ingen tegn til å jobbe med noe som helst Ser ut til at Sydnorsk neste helg utgår, og jeg er bortreist de to neste stevnene. Vil. perse. i. benk. NÅ.!!!!1!!!1111!!!
  11. Med henvisning fikk jeg time hos Curato i Sandvika i.l.a. noen dager, og Unilabs i Oslo etter et par uker. Kan være greit å ringe litt rundt, er jo ikke så langt til Ski feks Lykke til! Og da må jeg nesten spørre om det skal hjelpe med kortison i leddet eller ikke? Jeg får i hvertfall vondt ved all fleksjon i fofta (inkl. når jeg trekker beinet mot magen), og det blir værre ved innoverrotasjon (men bedre ved utoverrotasjon). Både røntgen og MR har vært negative her, så er fremdeles litt rådvill
  12. Jeg har vært gjennom mye av samme greia som deg høres det ut som, og fikk av manuellterapeut anbefalt (og har gjennomført) Røntgen for å undersøke cam- og/eller pincerproblematikk (eller i dine ord "om det er utforminga av bekken og lårbein som ikke digger knebøy") MR av vev i hofta (i mitt tilfelle hadde de mye fokus på labrum) Det er ikke sikkert de finner noe, men da vet du i hvert fall mer om hva det ikke er Hvis jeg var deg ville jeg kanskje bare satt meg på venteliste (de har kortere køer utenfor storbyene) og trent som du gjør nå frem til den tid? Du er i hvertfall ikke alene om denne typen smerter, hvis det er noen trøst
  13. Synan

    Dagens Glade

    Løfta ikke, var innom med kaffetrakter og stod ved døra til litt uti bøyen før jeg rusla hjem til sofaen igjen (skranten form). Men kom tilbake en annen gang, så sier vi hei
  14. Synan

    Dagens Glade

    Syns jeg så deg ja, gøy du tok turen
  15. I mine øyne ser dette ut som en prima oppskrift for å kjøre seg selv rett i grøfta Det tar lang tid (og mye mat og mye hvile) å trene opp kroppen til å tåle den belastningen det høres ut som at du utsetter den for, og mtp lavt(!) matinntak, lite hvile og ung alder har jeg vanskelig for å se hvordan dette skal ta deg dit du vil. Hvor lenge har du holdt på på denne måten, og hvilken treningsbakgrunn har du? Hvordan er energinivå og søvnkvalitet sånn ellers? Det virker som du kjører på med en filosofi om at kvantitet er bedre enn kvalitet, og det er ikke nødvendigvis tilfelle. Du kan trygt ta deg en fridag eller to (med helt fri, ikke jogging eller "bare" 1 økt) på dager du føler deg "helt ferdig"! Ang maten kan du trykke inn statsa dine i en kalorikalkulator, så ser du at du trygt kan spise mye mer uten å bli feit (eller hva du nå er redd for). Ta var på kroppen din, du skal ha den resten av livet!
  16. Er du gutt eller jente? Hvor gammel? Og... hviler du aldri...?
  17. Du, jeg får helt ærlig litt fnatt av deg (så her kommer det en lite rant) Jeg har vært her inne i ca to år tror jeg, og du har fader meg sett omtrent helt lik ut hele tiden. Du er ikke lubben, du har ikke noe baby wheight, du er ikke slapp, svak eller utrent, og du trenger ikke piffe formen med f*ckings PSMF (eller med andre metoder for den saks skyld). Vanlige folk ser ikke at du har fått barn engang! Så stress ned, ta deg en bolle, og tenk litt over hvor mye det (tilsynelatende) overarbeidede hodet ditt faktisk herjer med deg og hvordan du har det. Du er helt fin som du er, helt sant!
  18. Synan

    Dagens negative

    My two cents: Parterapi
  19. Hvis du tar muffinsoppskriften til Stig Ingebrigtsen og hiver oppi feks 40g havregryn (alt ettersom hvor mye karbo du går for), litt krydder og en dæsj vann/melk har du (etter en omgang med stavmiksern og noen min svelling) en helt ypperlig pannekakerøre Denne har jeg laga for opptil fem dager i slengen, og det går helt fint. Du kan også steke pannekakene kvelden før, selv om de selvfølgelig er best når de er varme. Ang forhåndssteking av muffinsene ville jeg heller gått for prepping av røra, og stekt muffinsen i mikroen (med litt plast over) dersom du har dårlig tid. Tar ca 1 min
  20. IKKE NØDVENDIGVIS! Fettprosenten er nettopp det - en prosent eller andel av kroppen din. M.a.o. står den alltid i forhold til andre deler av kroppen, og du kan altså redusere fettprosenten ved å endre enten fettmengden eller muskelmengden (la for enkelhets skyld skjelett osv. være konstant). Dette innebærer at du kan redusere fettprosenten både ved å 1) redusere fettmengden ved å ligge i underskudd (det dumme her er bare at et for stort underskudd ofte tar med en del muskelmasse i tillegg, noe som kan gjøre at fettprosenten forblir tilnærmet konstant), eller 2) ved å øke mengden muskler samtidig som du beholder samme (eller noe høyere) fettmengde. Sistnevnte krever et overskudd av energi, samtidig som resultatet blir den berømte "oppstrammingen" du (og resten av Norges kvinnelige befolkning) er ute etter. Henger du med?
  21. Synan

    .

    Hvis "å holde vekten" tillater et par kg i +/-, så nei. Hvis jeg skal nevneverdig opp i vekt må jeg telle (eller grovregne) for å få i meg nok, men til vanlig spiser jeg bare det jeg vil og ligger relativt stabilt. I sosiale settinger spiser jeg det som blir servert, uten å endre andre måltider. I min verden er mat noe godt som til for å spises, ikke telles
  22. Gammel tråd dette her, men kan jo svare allikevel Tror mye av årsaken var (som Therese foreslår) "dårlig kommunikasjon" med albuen og rare bevegelsesmønstre som følge av at jeg var redd for at det skulle gjøre vondt. Det kom seg greit etter x antall uker med mye stabiliseringøvelser og benk m. strikk rundt albuene, og er helt fin igjen nå
  23. Interessant at du opplever det på den måten, for jeg (som jente) har faktisk tenkt på det samme men opplever situasjonen stikk motsatt. Kanskje det er en kjønnsdimensjon her, at "transformasjonsgutta" er skinny folk som blir svære mens "transformasjonsjentene" er svære folk som blir skinny fit? Ikke veldig overraskende kanskje, men like fullt ganske interessant!
  24. Litt mer snadder fra Nasjonalt:
×
×
  • Create New...