Gå til innhold

Treningsåret 2014


Swålruz

Anbefalte innlegg

Mitt høydepunkt var vell at jeg klarte å motivere kroppen til å miste 74kg, nedturen var at jeg startet å jobbe skift å ikke klarte å trene siden aug til des.

De beste treningsminnene må være alle de fantastiske menneskene jeg har møtt.

2014 vil jeg si var mitt høydepunkt å starten på et nytt å bedre liv!

Målet for 2015 er vell å fortsette den gode jobben med å trene å bygge muskler å kanskje ha en mulighet for å stille!

post-36079-1444099364921_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkt var 200kg i bøy, noe jeg har jaktet lenge.

Treningsmessig nedtur å flytte til et sted der jeg ikke finner skikkelig gym, som gjorde at jeg mistet motivsjonen til å løfte hart en periode, opptur å komme tilbake igjen å føle seg sterkere enn noensinne.

Nedtur å fortsett være svak i benk.

Hvilke mål nådde du?

200kg i bøy, samt endelig klare å få rutine med å legge inn frontbøy i treningen, og begynne å få kontroll der også.

250kg i mark klarte jeg også med god margin, som også var et mål.

Beste treningsminner fra året?

200kg i bøy, samt treningen med gode venner!

Noe du vil klare før året er omme?

Har som mål å perse i både bøy, benk og mark den neste uken, og vil klare 600 totalt(opp fra 590).

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Føler meg sterkere enn noensinne før, noe som er bra :) (men veier også litt mer :( ), ellers lært endel om meg selv det siste året, noe som jeg håper resulterer i ett bedre meg.

Hva er målene for 2015?

Treningsmessig er målene å bli enda litt sterkere totalt sett, enda bedre teknikkmessig, og veie litt mindre i utkanten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Nedturer: Skulderskade, rygg- og leggproblemer som hindret en del trening og progresjon

Høydepunkter: Ble kvitt skulderskaden, selv om den stadig lurer seg innpå... :unsure:

Hvilke mål nådde du?

Har ikke nådd noen mål i år! Gikk fra et supert treningsår i 2013 til å ikke oppnå noen ting i 2014.

Beste treningsminner fra året?

Fikk marsjet mye i forsvaret med tung sekk tho! :happy:

Noe du vil klare før året er omme?

Hadde jeg klart å bli kvitt alle smertene hadde det vært topp!

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

På noen måter ja, andre måter nei. Men alt i alt tror jeg jeg går i pluss med erfaring uansett.

Hva er målene for 2015?

Bli mer smidig og starte med enten yoga eller polefitness. I tillegg vende sakte tilbake til styrketrening, og kanskje til og med komme meg tilbake på nivået jeg var tidligere. Ønsker også å gå ned noe i kroppsvekt da jeg begynner å bli lei av å drasse rundt på mer enn jeg trenger.

Altså bare grunner til å se positivt på nyåret som kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkter var at jeg har holdt meg uten veldig store skader, fått bygget på litt på brystet, og kjenner ikke så mye mer til scenebetennelsen i leggen. Også har jeg blitt veldig godt kjent med min egen kropp, og klarer å styre vekt, fettprosent osv. omtrent slik jeg ønsker.

Nedturene var at jeg fikk scenebetennelse i leggen som jeg slet med lenge, for ikke lenge siden kjente jeg litt til scenebetennelse i underarmene også, og har hatt litt diverse skulderplager, men som jeg har holdt i sjakk ved god oppvarming og teknikk. Ryggen som jeg slet mye med før er relativt bra, men plager meg litt enda. God trening har gjort den bedre, det er helt sikkert :)

Hvilke mål nådde du?

Har ikke nådd enda, men kommer til å nå 100 kg i benkpress før året er omme. Skal også klare å nå 150 kg i knebøy, og 160 kg i markløft.

Beste treningsminner fra året?

Beste treningsminne? Det er så mange. Gris Gethin sin 12 ukers transformasjon som jeg og noen kompiser kjørte i vår, og da jeg gikk ned til en ålreit fettprosent for å ta en shoot i høst :) I tillegg til (nesten) hver eneste trening som er et høydepunk og en glede i seg selv.

Noe du vil klare før året er omme?

Målene jeg nevnte ovenfor skal jeg klare før året er omme. Skulle egentlig klare å holde human flag i noen sekunder også, men det har dessverre gått litt i glemmeboka.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

I 2014 ble jeg sterkere, har begynt å jobbe med svakere punkter (som brystet, og spesielt øvre del), gjort meg mer selvsikker og jeg har lært masse om meg selv, og trening generelt. Mind Muscle connection er vel det jeg er aller mest fornøyd med å mestre.

Hva er målene for 2015?

Målene for 2015 er ikke helt spikret enda, men vil bli sterkere i forhold til kroppsvekt, og få bedre kroppskontroll. Type sterkere i pullups, dips, klare human flag, hand stand, og diverse. Også skal jeg klare 110 kg i benkpress, 170 kg knebøy og 180 kg markløft. Skal få bedre kondis. Og komme inn på Politihøgskolen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunktet var definitivt den dagen jeg plutselig oppdaga at jeg digga det jeg så i speilet. Både på trening og hjemme!

De største nedturene har kommet ved at knebøyen har stagnert gang på gang da korsryggen fortsatt krangler en del etter jeg falt av hesten i fjor sommer.

Hvilke mål nådde du?

Hadde ikke satt meg noen spesifikke mål for året, så sånn sett ble ingen nådd. Men i 2014 føler jeg virkelig at jeg har fått på plass kostholdet.

I tillegg har jeg klart å holde det noenlunde jevnt i gang med treninga. Men, selv om det i perioder har blitt litt lange pauser har jeg hele tiden klart å komme tilbake ^^,

Beste treningsminner fra året?

Høydepunktet var nok når jeg dro egen vekt i mark for første(og så langt siste) gang i mai. Da på 73 kg.

Ellers må det være ei av de få intervalløktene jeg løp hvor jeg plutselig følte jeg kunne løpe for alltid. Skikkelig rush :D

Ooog... at jeg klarte å spurte 200 m. for å nå bussen uten å føle at jeg var på vei til å dø etterpå.

Noe du vil klare før året er omme?

Nå har treninga gått i pausemodus pga. eksamen/jobb/snart juleferie. Så da må det bli i klare å fortsette med et noenlunde fornuftig kosthold framover til tross for jul og overflod av god mat. Men det betyr ikke at jeg ikke skal kose meg masse!

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Sterkere, tja. Bedre og mer selvsikker: Helt klart! De siste månedene har jeg digga å se meg selv i speilet, til tross for små endringer totalt sett. Her er det psyken som har "vokst" mest. Nå ser jeg omtrent bare det som er positivt, og resten "driter" jeg i.

Hva er målene for 2015?

I hovedsak å klare å vedlikeholde de rutinene jeg har fått med tanke på kosthold og trening.

Men, om jeg skal være litt konkret og legge til noen drømmemål:

- Komme meg under 70 kg for første gang siden før vgs. (Per d.d. ca. 72-73 kg)

- Tilbake til 60 kg i benk(pers fra sommeren 2013)

- 100 kg mark:whistle:

- Egen kroppsvekt i knebøy(om korsryggen samarbeider)

- Minst en chin ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah 2014! Året hvor sofapoteten begynte å røre på seg (y)

Utgangspunktet i januar var 78 slappe kg, det tyngste jeg har vært noen gang uten å være høygravid. Jeg orket ikke løpe sammenhengende de 300 metrene til nærmeste busstopp, jeg ble sliten av å ta trappa og jeg hadde aldri tatt en knebøy.

Høydepunkter:

Gikk fra å ikke klare en eneste knebøy med bare stanga til å trene 5 x 5 med kroppsvekt.

Gikk fra 0 til 10 skikkelige push-ups

Minus 15 kg på vekta

Har spist bra, trent bra og følt meg bra i hele år! Win :D

I 2015 skal jeg klare min første pull-up, jeg skal få skikkelig dreisen på markløft og tørre å dra til skikkelig, og jeg skal stramme opp kroppen ytterligere. Ja, og så skal jeg klare pistol-squats uten å støtte meg i noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en veldig fin tråd, scyther! :) Typisk deg, frøken positiv.

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Mine personlige nedturer har blitt til høydepunkter på treningsfronten. Det var etter at jeg var så langt nede som jeg aldri har vært før jeg virkelig oppdaget styrkeløft (takk til internett!), og jeg brukte trening som medisin. Og det fungerte. Etter 1,5 mnd sykmelding fikk trening meg tilbake på jobb. I tillegg gir jeg treningen æren for at jeg kom så raskt inn i jobbingen igjen, at eieren valgte å forfremme meg til tross for at jeg bare hadde vært tilbake i jobb i 1,5 mnd etter en like lang sykmelding.

Jeg skadet knærne mine ganske voldsomt i mai, fordi jeg skulle vinne et sekkeløp på asfalt (jeg vant...), så jeg hadde problemer med å gå ganske lenge. Trening ble derfor også lagt på hylla gjennom sommeren, før jeg tok en utrolig god avgjørelse og tok kontakt med BluebearWebcoaching. Det ble begynnelsen på et vakkert samarbeid :love:

Høydepunktene er mange:

- Trening gjorde meg frisk

- Jeg har kommet dit hvor trening ikke er et ork, men noe jeg gjør uansett hvor sliten jeg er

- Jeg har deltatt på mitt første stevne i styrkeløft og endte på 102,5 - 55 - 122,5. Jeg synes det er en helt streit debut.

- Nevnte jeg BluebearWebcoaching? :cool:

Hvilke mål nådde du?

Jeg hadde ingen spesifikke mål, annet enn at trening skulle bli en vane og ikke et ork. Og det har jeg fått til :) Ser alltid frem til trening nå. Før orket jeg ikke om jeg var utslitt, nå vet jeg at jeg føler meg bedre etter en økt på trimmen.

Beste treningsminner fra året?

Det har generelt vært et ålreit treningsår. De beste minnene må vel være å ha møtt alle de gøyale menneskene jeg har fått trent med, enten det har vært én eller ti økter. Natalie, FrkDiaz, Avokado, Maxwell, PhoenixCircle, scyther, Håvard Vika, Linjemannen, @Addict, Aaandreaaa og Aurelius - takk for trimmen! Håper jeg ikke har glemt noen.

Noe du vil klare før året er omme?

Har ingen spesielle mål, annet enn å fortsette å trene ut året.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Definitivt! Har fremdeles et lite stykke å gå, spesielt på selvsikkerhet og det å tro på meg selv (/end emo) - men alt utvikler seg i riktig retning.

Hva er målene for 2015?

MERE VEKTER!

Og jeg vil styrke muskulære svakheter og eventuelt mobilitetsrusk, slik at jeg blir en teknisk bedre løfter. Heldigvis har jeg verdens beste coach som hjelper meg med dette.

[ATTACH]155367[/ATTACH]

Jeg har noen hårete mål og noen litt mindre hårete jeg håper på å nå i løpet av 2015, helst til julestevnet neste år.

125 kg knebøy

70 kg benkpress

145 kg markløft

Skrelle 15 kg til av kroppsvekta

Jo, også vil jeg ha klumpete lår.

post-10080-14440993959196_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den dyslektiske hjernen min lest trådtittelen feil så sjukt mange ganger, at jeg bare må gjøre meg ferdig med denne tråden. Beklager på forhånd at dette nok er veldig "off topic" for de av dere som kan lese.

Treningssåret 2014;

post-4223-14440993976355_thumb.png

treningshåret 2014;

post-4223-14440993978374_thumb.png

treningsåret 2014;

post-4223-14440993980473_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Det store høydepunktet var nok da det plutselig løsnet med de strake push-upsene. Nedturer har det vært noen av, blant annet vondter og au`er, men lar ikke slike filleting stoppe meg ;)

Hvilke mål nådde du?

Nådde målet om 10 strake push-ups!

Beste treningsminner fra året?

Da jeg presterte å løpe en halvtime i strekk, uten astmaanfall og nær-døden-opplevelser

Noe du vil klare før året er omme?

Fortsetter å prøve meg på chins og pull-ups, hadde vært gøy å få til 1 før året er over ;)

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Bedre, mer selvsikker, selvbevisst, og kanskje litt sterkere på enkelte områder, i alle fall :)

Hva er målene for 2015?

Gjennomføre Viking Race, ble en bedre løper, og klare kroppsvekt i knebøy (må fikse ryggen først), og komme meg opp på 80 kg mark igjen- og gjerne mer (ditto med ryggen), ellers må jeg tenke litt mer over dette frem til nyttårsaften :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd

Treningsåret 2014 har vært året jeg beveget meg bort fra "gå ned masse i vekt" tankegang til å fokusere på styrke. Interessant å se hvordan kroppen forandrer seg. Det negative er at jeg til tider har vært så sliten at jeg holdt på å gå på veggen. Men kom meg imål.

2015 skal jeg ha bukplastikk. Så det blir spennende. Gruer meg til sykmeldingen og det å ikke kunne trene. Frykten for å gå opp i vekt er alltid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på dette siden jeg så tråden - nå får jeg vel reflektere, da.

Egentlig har treningsåret vært ganske ræva. Sånn prestasjonsmessig... Jeg sluttet 2013 og startet 2014 med å slite masse mentalt og var delvis sykmeldt fra studier og orket ikke å trene. Da jeg begynte igjen begynte jeg med jogging, da jeg følte det ga meg en større gevinst og veldig mye framgang veldig fort.

Det førte til at styrken sank/sto på stedet hvil, til det ble helsefarlig å jogge ute og jeg bestemte meg for å begynne med styrketrening igjen...

Hvilke mål nådde du?

Jeg løp Tordenskioldsløpet i Trondheim i mai (10 km) og halvmaraton i hjembyen min i august. Løp er vel å ta litt hardt i på sistnevnte, og jeg hadde egentlig ikke trent nok for å klare det. Men jeg kom i mål, i hvert fall.

I tillegg har jeg gått ned ca 4-5 kg i løpet av året, litt jojo. Fra kvapsat 72 til nydeligslank 67-68. Og 6,5 midjecentimeter. (79 til 72,5) Det er da alltids noe.

Beste treningsminner fra året?

De joggeturene som har vært skikkelig bra, og hvor jeg har følt meg rask og i god form.

Noe du vil klare før året er omme?

Egentlig ikke, jeg har kun én uke igjen å trene på i år. :p Pluss et par dager før nyttårsaften, høhø.

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Nei. Eller ja, sammenlignet med starten av året er det et hav av forbedring, i hvert fall selvtillitten. Styrkemessig er jeg dårligere, men jeg satser på å komme tilbake der jeg en gang har vært.

Hva er målene for 2015?

Først vil jeg komme tilbake til persene mine - 85 kg bøy, 50 kg benk og 117,5 kg mark.

Deretter vil jeg ha 100-60-135. OK, det så vanskelig ut, men jeg lar det stå.

Også løpe Tordenskioldsløpet igjen,og knuse tiden min.

Kanskje løpe halvmaraton i hjembyen min igjen, og knuse tiden - burde ikke være vanskelig i grunn...

Det var vel egentlig det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å se at så mange har skrevet her :) Spennende svar!

Jeg tenker at det er viktig å tenke over hva man har fått gjort det siste året, og se ting fra et litt større perspektiv. Da innser man at man har hatt bedre progresjon enn man kanskje tror :) Jeg tenker ofte at jeg er teit og svak når jeg har en dårlig treningsdag (tror mange av oss gjør det!), men det stemmer jo ikke i det hele tatt. Håper alle her kan gi seg selv en klapp på skuldra for innsatsen sin dette året, og møter 2015 med masse motivasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at så mange har skrevet her :) Spennende svar!

Jeg tenker at det er viktig å tenke over hva man har fått gjort det siste året, og se ting fra et litt større perspektiv. Da innser man at man har hatt bedre progresjon enn man kanskje tror :) Jeg tenker ofte at jeg er teit og svak når jeg har en dårlig treningsdag (tror mange av oss gjør det!), men det stemmer jo ikke i det hele tatt. Håper alle her kan gi seg selv en klapp på skuldra for innsatsen sin dette året, og møter 2015 med masse motivasjon ;)

(Du er ikke svak scyther, bare teit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Liker denne tråden (y)

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkt: 110kg 1rm benk, +27,5kg 1rm chins, +50kg 1rm dips.

Nedtur: Skade. Nådde aldri det oprinnelige målet mitt på 80kg kroppsvekt (men det er forsåvidt greit).

Hvilke mål nådde du?

Jeg nådde egentlig ingen av målene jeg hadde ved inngangen av året (landslagsspill og kroppsvekt), men har nådd andre mål jeg satt i løpet av året. Mest fornøyd med å ha gjort trening som en normal del av livet.

Beste treningsminner fra året?

Møte folk fra fitnessbloggen, klare chins med god margin, diverse maksløft og lære lovebarbøy <3

Noe du vil klare før året er omme?

Litt i seneste laget nå :)

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Jepp. Satser på å fortsette trende.

Hva er målene for 2015?

Muscle-up. Drømmen er å spille rugby igjen (men tør ikke sette det som mål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er en fin tråd! :) Jeg slenger meg på bare fordi jeg ble så motivert, selv om jeg føler det kanskje ikke er så interessant for andre :p

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Fra å ikke ha trent før, til å trene fast 3 ganger i uka i 2014, synes jeg er et høydepunkt i seg selv, spesielt når det viser seg å være gøy og ikke et ork. Og det å oppleve at lyspæra tenner over hodet, høre englene synge og sin egen stemme inni der juble "Styrketrening, hvor har du vært hele mitt liv??" var et stort høydepunkt! Kan man ikke bli tynn, kan man bli sterk (kjempestor og takknemlig takk til F B for utømmelig kilde til informasjon), og alt falt på plass for min del. Det er utrolig gøy å følge med på utviklinga fra at stanga er dødstung alene til å varme opp med mye mer. Nedturer? Dårlig framgang i knebøy pga gammel skade, men når alt stresset legger seg og man ser det store perspektivet, vet jeg at jeg kommer framover uansett. Dette føles veldig bra og jeg har lært å akseptere gode OG dårlige dager, I'm in it for the long run, minst 50 år til :D

Hvilke mål nådde du?

Hadde ingen konkrete hovedmål, kanskje noen delmål, jeg ville bare se tallene øke og hadde det gøy med det.

Beste treningsminner fra året?

Da jeg besøkte Lørenskog Atletklubb en lørdag i august for en omvisning og superhyggelig prat. Jeg ble tatt imot med åpne armer og ekte smil, og ble pusha til å ta pers i markløft på 80 kg for kritisk sjekk av den selvlærte teknikken (den ble forøvrig godkjent også, veldig gøy ;) ) Fikk også flere a-ha opplevelser i benk og bøy som virkelig hjelper på.

Noe du vil klare før året er omme?

Har dessverre vært litt for slapp utover i høst grunnet litt diverse, så jeg har ikke noen siste-liten-mål, har bare prøvd å vedlikeholde nivået jeg har vært på. Men 2015, derimot :D

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? Ja, absolutt, og veldig interessant hvilke mentale prosesser som skjer og hvordan du blir en bedre utgave av deg selv på flere plan.

Hva er målene for 2015? L.A.K her kommer jeg, og jeg ser fram til å trene med dere! Jeg har også et ønske om å kunne stå på henda, for jeg husker hvor gøy jeg syntes det var som liten. Nå er det bare skummelt... :p

For en herlig side dette er og for en herlig gjeng mennesker :happy: Ønsker alle sammen et riktig Godt Nytt År!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne tråden, mye gøy lesning!(y)

Slenger meg med jeg og:giggle:

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkt(ene) mine var definitivt å klare å opprettholde og utvikle interessen for styrketrening, og holde det på rett side av skalaen. Med en 10 år lang historie med overtrening og anoreksi er det faktisk ganske sykt å tenke på at det i det hele tatt er mulig. Nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg trener kun av pur glede. Beklager min noe dype forklaring her, men ja, jeg føler dette er rimelig stort:happy:

Ingen nedturer faktisk:D

Hvilke mål nådde du?

100kg i mark, selv om jeg er usikker på om jeg klarer det nå. Kanskje på en god dag:blush:

Beste treningsminner fra året?

Meetupene med Fitnessbloggen, pluss mange flere fine økter med fine folk fra forumet(dere vet hvem dere er), PT-timer med den beste PTn, og sist men egentlig viktigst; Mange timer med Kettlebell, latter, flexing og bøy med skjønneste QueenWinther <3 :happy:

Noe du vil klare før året er omme?

Ingenting spesielt, bare ha det gøy:D

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Absolutt!

Hva er målene for 2015?

Hmmm, lære mer olyløft, bli enda bedre i styrkeløft, og selvfølgelig Kettlebell:cat:

Godt nyttår FB!:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...