Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kollega: Hadde sånn prøveuke på Crossfit, tenke å begynne der, det var skikkelig bra trening, men jeg må bare trene meg opp først.

2 mnd senere, Jeg: Har du fått "trent deg opp" til Crossfit enda? :)

Kollega: Nei jeg har ikke det, har dutte helt ut av treningen, så har ikke fått trent meg opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen: trener du? (egentlig litt fornærmet over at han spurte, i og med at jeg har større biceps enn han....men men :B)

jeg: digger styrke, og så blir det jo litt intervaller da..

sjefen: intervaller ja....cardio er den viktigeste treningen..

jeg: er vel bedre med en kombinasjon...

Sjefen: men for forebygging av skader og sykdommer er cardio bedre...

jeg: må si meg uening, og masse forskning som viser at en kombo er det beste....kommer jo an på hva man vil oppnå, etter i hvilken grad man vektlegger hva...

sjefen: ja, det er klart.......MEN så generellt er cardio bedre...

jeg: jaha..:X3::bored:

jeg kan ikke alt, men studere idrett og helse, og er LITT over genomsnittet opptatt av dette, så slike påstander er som bensin på bålet for min del, men......jeg lot det ligge......

MEN det som er skremmende her, er at dette var mellom meg og min sjef...på et treningssenter!!!...:facepalm:...

blir i hvert fall ikke arbeidsledig når jeg er ferdig utdannet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen: trener du? (egentlig litt fornærmet over at han spurte, i og med at jeg har større biceps enn han....men men :B)

jeg: digger styrke, og så blir det jo litt intervaller da..

sjefen: intervaller ja....cardio er den viktigeste treningen..

jeg: er vel bedre med en kombinasjon...

Sjefen: men for forebygging av skader og sykdommer er cardio bedre...

jeg: må si meg uening, og masse forskning som viser at en kombo er det beste....kommer jo an på hva man vil oppnå, etter i hvilken grad man vektlegger hva...

sjefen: ja, det er klart.......MEN så generellt er cardio bedre...

jeg: jaha..:X3::bored:

jeg kan ikke alt, men studere idrett og helse, og er LITT over genomsnittet opptatt av dette, så slike påstander er som bensin på bålet for min del, men......jeg lot det ligge......

MEN det som er skremmende her, er at dette var mellom meg og min sjef...på et treningssenter!!!...:facepalm:...

blir i hvert fall ikke arbeidsledig når jeg er ferdig utdannet ;)

Sjefen har ikke alltid rett heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du må løpe laaangt og saaakte, slik at kroppen din bryter ned musklene dine... Du kan ikke løpe intervaller, for da får du store muskler i bena dine, også må du aldri trene med over 2.5kg`s hantler - ellers får du korte og klumpete muskler. Dette har jeg skikkelig peiling på, har trent modeller i mange år. Og du har en typisk guttekropp, så du kommer til å få drømmekroppen bare du går ned typ 10 kg til!" (når jeg allerede var normalvektig)

Svaret jeg fikk, da jeg spurte agenten min om hvordan jeg kunne gå ned nok i vekt for å bli booka av modellbyråer. Ikke noe vondt imot henne eller den bransjen i det hele tatt, men det er ikke rart unge jenter får spiseforstyrrelser! Var på tur til Milano med de andre modellene, hvor alle fikk beskjed av byråene om hvor feite de var og måtte gå ned i vekt. Alle jentene gråt og var helt deprimerte etterpå (snakk om jenter fra 16- års alderen).... Glad jeg tok til fornuften, ga faen i modelldrømmen, og begynte med styrke istedenfor :p Noen trives med den livsstilen, andre gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg tok til fornuften, ga faen i modelldrømmen, og begynte med styrke istedenfor :p Noen trives med den livsstilen, andre gjør det ikke.

Det er ikke livsstil, det er malpractice.... jeez. Bra du tok til fornuften, har venninner som har vært innom modellverdenen selv og bestemt seg for å gi faen nettopp på grunn av det du beskriver her. Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke livsstil, det er malpractice.... jeez. Bra du tok til fornuften, har venninner som har vært innom modellverdenen selv og bestemt seg for å gi faen nettopp på grunn av det du beskriver her. Triste greier.

Ja... Hadde det vært min store drøm, og jeg hadde vært naturlig så tynn som de ville ha meg - så hadde det jo vært noe annet. Hadde jo allerede gått ned 5-6 kg, så ble jo helt sjokka når jeg hørte at jeg måtte ned MINST 10 cm til over hele kroppen. Mange jenter som blir helt ødelagt i hodet av den bransjen! Men vi får jo beskjed om hvordan det er, så vi velger det jo selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy under paralell, altså oly squat gir også mer slitasje på kneet, så jeg forstår hvorfor det ikke er for alle.

"Provided that technique is learned accurately under expert supervision and with progressive training loads, the deep squat presents an effective training exercise for protection against injuries and strengthening of the lower extremity. Contrary to commonly voiced concern, deep squats do not contribute increased risk of injury to passive tissues."

http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs40279-013-0073-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spiste en kebab her en dag, da jeg overhørte noen gutter som spiste kebab bak meg

Gutt 1: Du må bare drikke proteinpulver på dager du trener ellers blir du feit

Gutt 2: Jeg drikker proteinshaken min om morningen så fort jeg kan på det dagene jeg trener, da har den best effekt.

....................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som nekter å trene benkpress fordi da får hun mindre pupper....

Fikk faktisk fortalt det av PT, at han aldri lærte sine kvinnelige klienter benk siden det gir mindre pupper. *face desk* Jeg tok ikke rådet, har faktisk finere og strammere kløft nå, benk gjør underverker, også for små pupper faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...