Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Sett flere sånne selv.. bla.annet en på et treningssenter på et hotell..kar i 50-åra som sitter og tråkker på en sånn sitte-sykkel med beina rett fremover.. beina drar kanskje en omdreining hvert 3 sekund mens han sitter og leser avisa.. why the fuck even bother ??

Kvinnfolk som veier halvannen gang mer enn de antagelig hadde vært fornøyd med selv, på "Leg Extension"-maskina, med 10-15kg på. 8 repetisjoner, frem med mobilen i 4-5 minutter mens man blir sittende på apparatet, repeat 3 ganger.

Ærlig talt.. forstår folk virkelig ikke at trening ikke gir noe tilbake om en ikke legger et modikum av innsats i det? Er folk virkelig så tette at de tror at å gjøre en bevegelse som koster kroppen mindre enn å reise seg opp av sofaen faktisk vil endre kroppen på noen måte..?

*sukk* :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Kvinnelig kollega som mener hun har peiling på det meste innen trening og kosthold. Er selvfølgelig crossfitter.

I lunsjen her om dagen: "Ikke rart så mange er så feite, siden det ikke serveres fullkornspasta i kantina her"

Ok, det serveres veldig ofte pasta i kantina og aldri fullkornspasta, men jeg ville vite hva hun mente med det. Svaret var så klart fiberinnholdet. Jaha?

Jeg prøvde å opplyse om at fiber er vel og bra, men kaloriene i fullkornspasta virker prinsipielt på samme måte som kaloriene i all annen mat, uavhengig av fiber. Hun var helt uenig, også når jeg prøvde å fortelle henne at dersom man spiser for mange kalorier (mer enn man bruker) med hva slags mat det skal være så legger man på seg. Ingen gehør for det poenget heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det dummeste jeg har hørt, men en bekjent av meg mente på at siden jeg har rundet 30 så må jeg trene hver eneste dag for gå ned i fettprosent, og at det ikke har noe med kostholdet mitt å gjøre.

Jeg går heller for å spise sunt jevnt over og trene 2-4 ganger i uka. Tenker det er greit å ikke brenne seg ut i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen: "Benskjørhet er nok den eneste bivirkningen disse pillene kan medføre for deg"

Jeg: "Men jeg trener en del styrketrening, da"

Legen: "Styrketrening hjelper ikke mot benskjørhet"

Meg: "Heh okei, men da er det jo fint at jeg løper en del også da"

Legen "Ja, løping forebygger bensjørhet for da "støter" kroppen mot bakken hele tiden, og det gjør skjelettet mye sterkere"

Noe nervøs for kvaliteten på legesjekken etter denne samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt av denne tråden!!!!! :arghh:

Svarte naboen: jammen det er ikke helt sånn det funker....

Naboen: Jo, det er helt sant, har lest det flere plasser.

Meg: Jammen hør nå her (Litt hissig..)

Nabo: Drar forklaring på at fett celler aldri forsvinner, ergo, damer som trener blir fremdeles tjukke.

Meg: river meg i håret går hjem og legger meg. Får ikke sove, for høyt aggresjonsnivå i kroppen ;.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen: "Benskjørhet er nok den eneste bivirkningen disse pillene kan medføre for deg"

Jeg: "Men jeg trener en del styrketrening, da"

Legen: "Styrketrening hjelper ikke mot benskjørhet"

Meg: "Heh okei, men da er det jo fint at jeg løper en del også da"

Legen "Ja, løping forebygger bensjørhet for da "støter" kroppen mot bakken hele tiden, og det gjør skjelettet mye sterkere"

Noe nervøs for kvaliteten på legesjekken etter denne samtalen.

Haha, men så bra at du vet bedre enn legen og osteoporoseekspertene da :)

http://osteoporosedoktor.no/nytt-om-beinskjørhet/nytt-om-beinskjørhet/styrk-beinbyggingen-med-trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil faktisk ikke klassifisere ideen om at muskler blir til fett som noe i nærheten av det dummeste.

Det er selvfølgelig helt feil, men det er en så vanlig misforståelse at jeg ikke ser på det som dumt. Uvitende, ja... men mer en repetering av hva "alle andre sier" enn noe annet.

Jo, der er jeg greit uenig. Det skal ikke hverken spesiell interesse, geeky kunnskap, eller nevneverdig mye tankevirksomhet til for å skjønne at kyllingfilét ikke spontant kan bli til smør, samme pokker hva man gjør med den. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil faktisk ikke klassifisere ideen om at muskler blir til fett som noe i nærheten av det dummeste.

Det er selvfølgelig helt feil, men det er en så vanlig misforståelse at jeg ikke ser på det som dumt. Uvitende, ja... men mer en repetering av hva "alle andre sier" enn noe annet.

Når jeg var liten, var dette en en helt vanlig "sannhet". Det var noe alle visste. Sånn "var det bare".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørde ung guttene på gymet

-basøvelser er bare før eldre, som ikke gidder kjøre massa øvelser.

Trodde fan jag skulle lappa til guttungen, samme gjeng som trener varje dag

Trener kun diskomusklerne.. Di må lære seg ett og annet.

Som guttene her. Kjører wrist curls og ler oppgitt av morfar som presser 130 i skråbenk. Han har jo ikke skjønt NOE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke treningsrelatert på noen måte, men fortsatt en av mine aller verste jaw-droppers ;)

For og sette konteksten: når man skal lese opp delenummer eller registreringsnummer med både tall og bokstaver i et støyende miljø, bruker man enten det NATO-fonetiske alfabetet (damn you om du ikke kan!) eller en improv-versjon av dette.

Kunden in-question var også en meget eldre herremand som mest sannsynlig var begynt å "glippe litt utpå" ;)

Kunde: "Ja, skulle gjerne hatt ett oljefilter på bilen min."

Meg: "Jess! Har du et skiltnummer jeg kan bruke?"

Kunde: *går bort i vinduet og roper ut noe; fikk bare med meg UF (Ålesunds-reg)*

Meg: "Unnskyld, men det var så bråkete her at jeg fikk ikke med meg alt... Du sa Ulrik Fredrik, og hva mer?"

Kunde: "Hæ? Ulrik Fredrik?!"

Meg: o_O "Nei, Ulrik Fredrik" *gjør sirkelbevegelse med hånda for og vise at han skal fullføre setningen*

Kunde: "Nei, jeg kjenner ingen Ulrik Fredrik - bilen står på Breivik den!"

Meg: :bored:

Bilyrket er en evigvarende kilde til dumme utsagn; kunne nok fylt denne tråden alene med shit jeg har hørt på jobb de siste fem årene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke treningsrelatert på noen måte, men fortsatt en av mine aller verste jaw-droppers ;)

For og sette konteksten: når man skal lese opp delenummer eller registreringsnummer med både tall og bokstaver i et støyende miljø, bruker man enten det NATO-fonetiske alfabetet (damn you om du ikke kan!) eller en improv-versjon av dette.

Kunden in-question var også en meget eldre herremand som mest sannsynlig var begynt å "glippe litt utpå" ;)

Kunde: "Ja, skulle gjerne hatt ett oljefilter på bilen min."

Meg: "Jess! Har du et skiltnummer jeg kan bruke?"

Kunde: *går bort i vinduet og roper ut noe; fikk bare med meg UF (Ålesunds-reg)*

Meg: "Unnskyld, men det var så bråkete her at jeg fikk ikke med meg alt... Du sa Ulrik Fredrik, og hva mer?"

Kunde: "Hæ? Ulrik Fredrik?!"

Meg: o_O "Nei, Ulrik Fredrik" *gjør sirkelbevegelse med hånda for og vise at han skal fullføre setningen*

Kunde: "Nei, jeg kjenner ingen Ulrik Fredrik - bilen står på Breivik den!"

Meg: :bored:

Bilyrket er en evigvarende kilde til dumme utsagn; kunne nok fylt denne tråden alene med shit jeg har hørt på jobb de siste fem årene :p

Tror egentlig jeg også hadde begynt å lure om du begynte å snakke om Ulrik Fredrik :p

Skulle tatt den om du sa uniform foxtrot da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...