Jump to content

John Martin Fredriksen

Members
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

About John Martin Fredriksen

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/20/1994

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/ptjohnmartin?ref=hl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Må spise ganske mye grønnsaker for at det skal utgjøre en forskjell, så det er ikke nøye
  2. Her tar nok fysioterapauten din feil. http://www.nrk.no/livsstil/--benkpress-booster-selvtilliten-1.11406789 "– Dette er gamle myter som det er viktig å få avkreftet, sier Truls Raastad, som er professor i idrettsfysiologi ved Norges idrettshøgskole" Når det er sagt så kan man fint få resultater med apparater, det er bare at det er litt vanskeligere siden musklene blir isolert i de fleste apparat-øvelsene, i forhold til trening med frivekter hvor man bruker flere muskler samtidig og dermed får større effekt med mindre arbeid. Vil også nevne at kosthold er den største faktoren ved vektreduksjon. En treningsøkt forbrenner kanskje fra 150 til maks 500kcal, dette behøver man kun en proteinbar eller to etter trening for å gjøre opp for.
  3. Trist, han var ett av mine største forbilder da jeg begynte å trene. http://www.mirror.co.uk/news/world-news/greg-plitt-dead-fitness-model-4998841
  4. Ikke at jeg tror økt kreftfremkomst skyldes en faktor alene, slik som aspartam, men sammensatt så gir vel vår livsstil økt forekomst av kreft? Hvor vanlig er det i andre deler av verden. Da tenker jeg en kombinasjon av miljø, kosthold osv.... Bare jeg som tømmer tankene nå.
  5. Har ikke lest meg opp så mye om kreft og spisevaner idag, men er det ikke mye mer utbredt med kreft idag enn feks 150 år siden? Eller er det bare bedre dokumentasjon nå? Og hva med stråling som er konstant rundt oss fra mobiler, pc, nettbrett osv. Vil ikke det kunne fremskynde kreft dersom man er genetisk anlagt for det, i det minste?
  6. Jeg har appen og er veldig fornøyd med den. Brukervennlig og oversiktlig
  7. Ser ikke at man skulle bli ufruktbar ved å faste lengre enn 14 timer, men i det lange løp tror jeg ikke en slik protokoll er en langsiktig løsning uansett. Fra en av Børge Fagerli's artikler: "Matinntaket vårt var altså tilpasset relativt høy aktivitet, med lettfordøyelig og enkelt tilgjengelig mat. Det er også derfor periodisk faste protokoller fungerer så bra for mange. Når kvelden kom samlet vi oss rundt leirbålet og fråtset i dagens fangst, kroppen falt til ro og vi sovnet mette og gode. Nå skal det nevnes at kvinner var ansvarlige for å passe på ”redet” eller leiren og derfor hadde lagret mat lettere tilgjengelig. Dette ser vi også i studier at kvinner responderer mer negativt på lengre fasteperioder med overproduksjon av kortisol og dårligere blodsukkerkontroll. Mine erfaringer sammenfaller med dette, og jeg anbefaler kvinner som vil følge periodisk faste å begrense fasteperioden til 12 timer."
  8. Kommer helt an på intensiteten (hvor tungt du løfter).
  9. Virker mer for meg som at det, for dopede utøvere, er mengden steroider som avgjør resultatet. Ikke treningsmetodene deres. Metodene deres kan være helt greie, men det er steroidene som får dem så sterk. Man ser jo at dopede løftere i USA slik som Dan Green og Eric Lilliebridge feks foretrekker relativt lav frekvens og høyt volum og intensitet i forhold til topp IPF-løftere. Hvis man fjernet steroidene, hvor sterk ville Eric Spoto vært da? Ville hans metoder kunne gjort ham til verdens sterkeste dopingfrie benkpresser? Dersom man hadde fjernet steroidene fra Phil Heath, ville hans metoder da kunne gjort ham til verdens beste dopingfrie kroppsbygger? Hvordan kan man vite at resultatene ikke kommer av gode gener, mediocre treningskunnskap + store doser steroider? Man hører ofte at bolere blir forsvart med at "det er 1% steroider og 99% hardt arbeid!!" 30% steroider og 70% hardt arbeid synes jeg høres mer korrekt ut. Men så er jeg bare en hater som ikke vet hva hardt arbeid er. Nå ser man derimot Kirill Sarychev som er både dopet, og som blir coachet av Boris Sheiko. Sheiko er et system vi vet også funker på dopingfrie løftere. Og med resultatene til Kirill, kanskje dette viser hva man kan få til dersom man kombiner gode gener og steroider med mer optimale treningsmetoder. Kirill løftet bare noen få lbs under Eric Spoto sin all-time rekord i benk. Men tingen er jo at Spoto hadde så godt som null pause under sitt løft (som han så vidt fikk opp). I mens Kirill hadde en legit stopp på bunnen, men løftet allikevel vekten lett. "When Ryan wanted to get to a 1,000 lb bench press, he knew he needed even more steroids. He didn’t mention that he needed another two years of solid training, where he’d periodize his training and implement strategic assistance lifts at various time points. It was all about the steroids. He knew that this amount would take him to this level, and to get to the next level, he’d need to take this amount. " http://bretcontreras.com/youre-all-a-bunch-of-pathetic-weaklings-says-the-steroid-using-powerlifter/
  10. I diskusjoner som dette har jeg aldri sett noen påstå at man helt automatisk, uten hardt arbeid, oppnår gode resultater med steroider. Det er bare slik dere pro-bolere alltid velger å tolke ting. Selv om dere skjønner nøyaktig hva som menes med at doping er en "snarvei". Dere skal absolutt vri på ordene og ta alt ut av kontekst. Gidd..
  11. Skal armene bli større uten at resten av kroppen vokser? Flerleddsøvelser + ekstra bicepsarbeid (merk: ekstra betyr ikke en egen bicepsdag)
  12. SPØRSMÅL: Finnes det ingen liste/ranking slik man finner på styrkeloft.no?
×
×
  • Create New...