Gå til innhold

PlastBox

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 629
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Alt skrevet av PlastBox

  1. En såpass bastant og ved første øyekast virkelighetsfjern påstand krever dokumentasjon. Har du noen? (Ja, din påstand, så bevisbyrden ligger på deg.) Om man driver med utholdenhetsidrett med moderat intensitet bør det logisk sett være fordelaktig at kroppen er tilvendt å få mesteparten av energien sin fra fett, da fett ikke er en energikilde en uten videre går tom for. Bedriver man trening med moderat-høy intensitet kan en kropp tilvendt ketose møte kravet om "raskere" energi med ketonlegemeer i tillegg til frie fettsyrer. Kroppen produserer forøvrig melkesyre under forbrenning av g
  2. Vil bare skyte inn at jeg synes det er veldig merkelig at du får ei hel side med (i bunn og grunn) slanketips fra folk som bør være rutinerte nok innen trening til å vite at 58kg er en flott vekt på 163cm om du har noen som helst snev av muskelmasse på kroppen. For å presisere: Snakker da ikke om store eller trente muskler. Jeg snakker om den muskelmassen man får gratis i tenårene, for det meste lår og rumpe for damer. Med mindre beina dine er like tynne som armene dine går du ikke ned i vekt fordi du er normalvektig. Legger ved et par gamle klassikere:
  3. Som han svenske muslimen mediene skrev litt om for en tid tilbake, som i beste offer-mentalitet-stil sto frem og krevde mer toleranse for hans kulturs intoleranse ovenfor blant annet kvinner?
  4. Har ikke all verdens oversikt over prisene på kosttilskudd, men kan ta de to første: Mutant Mass 15lbs (6,8kg) 569,- Proteinfabrikken: 899,- Gymgrossisten: 749,- Optimum Nutrition 100% Whey 5lbs 529,- Proteinfabrikken: 899,- Gymgrossisten: 639,- Gitt at jeg bare har sjekket de to første varene mot de to første leverandørene jeg kom på i farta... Vet ikke helt hva @Inger-Lise mener med at prisene ligger på samme nivå, for disse er jo billigere med ganske god margin.
  5. Akkurat det var det første som slo meg også. Gjør om opplegget ditt til noe mer i nærheten av: Frokost: 1dl havregryn med 1,5 dl melk til frokost. (skummet melk) Hopp over hele måltidet, i alle fall et par-tre uker. Det trengs ikke, det er ikke "magisk", og viser det seg etter et par-tre uker at du ikke er sulten om morgenen er det et tegn på at nattens faste opprettholdes og at kroppen holder deg med energi fra "batteriene". Lunsj: 4 knekkebrød med makrell, leverpostei eller kaviar og 2 egg. Lunsj: Omelett av 3-4 egg som du bretter med ost/kremost/cottage cheese/feta inni. Varier gr
  6. Jeg ville fokusert på å: ikke handle inn ting med ingredienser. ikke handle inn lettprodukter. gjøre en innsats for å spise variert. ha en god proteinkilde til hvert måltid. bli vant til å kjenne etter hvordan kroppen føles, f.eks. hvorvidt frokost faktisk er nødvendig eller bare spises av gammel vane pga. myten om at det ene måltidet på en eller annen måte er "magisk". bytte ut stivelsesrike matvarer (brød/knekkebrød, pasta, ris, potet) med ting av mer nytteverdi for kroppen (omelett, alle mulige grønnsaker, bær, sopp, osv). Det er veldig overordnede ti
  7. Haha, min tur til å beklage om jeg var litt uklar. Tar absolutt ikke 3 år å stramme opp en typisk bak. Et halvt år er vel en bedre retningslinje/gjetning. Nevnte 3 år fordi det er de åra man kan legge på seg mest muskelmasse Få deg selv i gang med et godt fullkropps-treningsprogram med fokus på baseøvelsene og sleng på hipthrust med ekstra vekt. Sørg for at det meste av det du spiser og drikker er laget på et kjøkken, ikke en fabrikk (altså, lite brus, godis, ferdigjuice, ferdigbrød, ferdigmat). Få i deg nok proteiner og masse grønnsaker, og ikke vær redd for fett fra naturlige kilder. Lite
  8. Hvilke forventninger har du til effekten av styrketrening? Det er nemlig hauger av unggutter på treningssentre verden over som har 20-50 ganger mer muskelbyggende testosteron i kroppen enn deg og som spiser og trener så svetten siler, beina skjelver og magen skriker uten at de plutselig over natta blir voldsomt muskuløse. Er ikke meningen å fremstå som fryktelig sur, men ser så ofte damer nekte seg selv alle de positive effektene av styrketrening på basis av at de tror de på mystisk vis skal bli "mandige" eller som du sier få "store muskler" sånn helt utav det blå. Faktum er at du måtte
  9. Jeg antar jeg er en av disse to du refererer til, og vil ha meg frabedt slike tilskrevne meninger. Spesielt når det bør fremgå soleklart at av min post at jeg ikke har denne meningen. "Fit", som i "noenlunde slank og passelig veltrent heltårskropp" er oppnåelig for de fleste, med rom for forskjellige gener innenfor definisjonen av "noenlunde" og "passelig". "Fit", som i bildet trådstarter postet som et eksempel, er da vitterlig ikke oppnåelig med mindre man enten har fantastiske gener, rå arbeidsmoral og evne til å jobbe for belønninger langt frem i tid... ...eller farmasøytisk hjel
  10. Seconded. Noen har bedre gener for estetikk. Har én treningskamerat som spiser etter lysta men noenlunde sunt, trener litt hist og pist, og som i de 15 åra jeg har kjent han alltid har vært atletisk/"slimfit" (altså runde skuldre og bred rygg, kraftige armer og ben. Alltid markert, men aldri virkelig stor eller sterk). En annen treningskamerat veier jevnt over 15-25 kg mer på samme høyde om han også spiser etter lysta men noenlunde sunt. Om han gidder å trene inn noenlunde grei teknikk på en øvelse blir han omtrent over natta sterkere enn slimfit-kameraten, men han er fra naturens side b
  11. Kreatin gir ca. 75% (resten er såkalte "non-responders" som antagelig får nok kreatin fra kostholdet) av dem som bruker det evne til å skvise ut en repetisjon eller tre ekstra på trening. Dette virker ikke som all verden, men hvert kilo man man forflytter gir bedre effekt, som gir økt evne til å flytte flere kilo, som gir økt rom for treningseffekt, som... Over flere år gir "renters rente" merkbar effekt. Kreatin monohydrat er forøvrig det eneste kreatinet du skal bruke penger på. Alle andre typer kreatin er mye dyrere med samme eller langt dårligere dokumentert effekt. Hva vektoppgang angår
  12. Arvet en bunch gamle Norgesglass av bestemor i fjor. Glassene har vært i tro tjeneste kontinuerlig i alle fall bortimot et halvt århudre men jeg har hverken morelltrær i hagen eller noe stort syltetøyforbruk (diabetes and all) så sauerkraut og eventuelt andre fermenterte grønnsaker skal testes! Det er riktignok over halve livet mitt siden sist jeg fikk antibiotika, men magen har ikke vondt av å få tilført diverse gode bakterier uansett. Noen som bryr seg om resistent stivelse? Typ, kokte så nedkjølte poteter, eller rett og slett ei spiseskje potetmel med vann nå og da? Skal være super mat
  13. Tja, jeg vet ikke jeg. Det er vel først og fremst statlig betalte eksperter som anbefaler den samme fettfobien som vi har levd med siden 1970-tallet, og alle vet at statlige etater skjeldent er best på noen verdens ting. Hva fagmiljøer generelt mener om karbohydratinntak kan jeg ikke uttale meg om, men det har vært mange intelligente og høyt utdannede mennesker som har kjempet mot siden "US Department of Agriculture" av en eller annen fjern grunn var involvert i utarbeidingen av kostrådene i USA i 1980, som ble skrevet basert på enormt mangelfull og til dels forfalsket vitenskap. Påstår ik
  14. Er helt ærlig talt litt skuffa over å se sånt fra deg, Aurelius. Selvsagt er det du sier fullstendig korrekt, insulin kan ikke trylle frem kalorier og over-inntak av energi er en forutsetning for økt kroppsmasse. Det er dog svakt (i alle fall til deg å være) å ikke ta med i betraktningen hva som (i alle fall i teorien) skjer dersom det er noen som helst feil med insulinsensitiviteten slik at energien man inntar partisjoneres i fordel fettvev, som etterlater øvrig vev "sultent". Hva kan skje med en inaktiv men ellers frisk person som inntar 6-8 små karbohydratdominerte måltider per dag?
  15. Så var det dette med hva som ligger bak "utdannet PT" igjen da. Jeg har vært innom Evo, Active Badeland (i Tønsberg), Progym Vallø (også i Tønsberg), to ProGym-sentre i Sandefjord, og har fortsatt til gode å få et eneste teknikktips som var godt. Disse "PT-ene" på kjedesentrene lærer bort kvartbøy og markløft med rygg som en skremt katt til alt og alle, og gud forby man tipser noen om å spenne magen og holde korsryggen rett, fordi "Øy, jeg gjør som PT-en sier jeg, trur'u du veit bedre enn han eller?"
  16. Ville tro 80-prosenten stemmer om man regner 80% av alle sykdomstilfeller, ikke av alle sykdommer som står i et medisinsk oppslagsverk. En uhorvelig stor andel av sykdomstilfeller i den moderne verden er type 2 diabetes, hjerte- og karsykdom og kreft. De to første kan man (med unntak av ekstremt uheldige gener) unngå med noenlunde god livsstil, mens mye tyder på at livsstil øker sjansen for sistnevnte som også vil si at man med livsstil kan redusere sjansen for å få det. I tillegg kommer alt av autoimmune sykdommer som plager mange mennesker i den moderne verden som folk i hopetall blir be
  17. Blir du sterkere er det nesten ikke til å unngå at du får større muskler. Får du større muskler utgjør fettvev en mindre prosentandel av kroppen. For å bli sterkere trengs god mat, nok søvn og riktig trening, ting som også er med på å bygge en sunn kropp med overskudd til hverdagen og fornuftig, sunn fettprosent. Edit: Fokuser på ytelse fremfor kroppsvekt. Førstnevnte er viktig for livsglede og helse, sistnevnte har absolutt ingen positive sider uansett hvordan man ser på det. Det er til info damer her inne som veier over 70kg og har kurver damer flest bare kan drømme om der de står på tr
  18. Bare en aldri så liten virkelighetssjekk sett fra en manns øyne: For damer flest er 66kg på 169 cm en helt all right vekt. Har man i tillegg litt mer muskler på kroppen enn snittet begynner man voldsomt fort å entre "Yummy"-territorium. Som nevnt over her: Følg intellektet, ikke følelsene. Hadde man bedt hjertet redegjøre for avgjørelsene man har latt det ta hadde det tross alt bare stått i hjørnet og sagt, "Uuuh.. uuh, jeg vet ikke, det virka gøy.. SE ISKREM!"
  19. Agar as... goddamn. Tror jeg kom over lysten til å spille den kvelden jeg kom tett oppunder 17.000. Tar lang tid før man har så mye som en liten sjanse til å slå det, og man kommer liksom ikke så mye høyere (med piggete grønn dritt over alt og fart på en kvart piksel i sekundet).
  20. Vil bare slenge meg på for å understreke hva problemet her er. Du er ikke hardgainer, du bare spiser lite. De 4 første måltidene dine hadde jeg glatt tatt som to måltider, evt. et måltid og litt fysing et par-tre timer senere. To brødskiver er ikke nok til å være i nærheten av å såvidt, nesten kile det ene hjørnet av metthetsfølelsen til en voksen mann. FYI, proteinpulver er "konsentrert" melk. Intet mer, intet mindre. Det er umulig å få organsvikt av noe slag som bruk av proteinpulver (med mindre du spiser ei femkilos bøtte hver dag), og uansett er det nyrene som filtrerer overskuddsp
  21. Her har du misforstått noe. Jeg argumenterer helt ytterst på kanten av spektrumet av alternativer vi har, nemlig total legalisering (noe jeg ikke er 100% komfortabel med å støtte), da dette for meg blir den ryddigste måten å belyse effektene både av dagens system og en eventuell oppmykning. Om ren heroin av god kvalitet ble solgt over disk til en brøkdel av prisen hadde det ikke vært noe problem med bruk utover hva de fikk tildelt, fordi de hadde kjøpt det de trengte og forhåpentligvis fortsatt hatt penger igjen til mat. Kombiner dette med bohjelp og behandlingstilbud for underliggende pro
  22. Legal distribusjon av heroin (og skattlagt og kontrollert salg av hasj) hadde hatt følgende effekter: De narkomane hadde hatt mer penger å rutte med, da Staten kan ta seg råd til å underselge organisert kriminalitet ganske voldsomt. Dette hadde om ikke annet gjort at narkomane kunne spise litt bedre og stjele litt mindre. Organisert kriminalitet hadde fått betydelig mindre penger å rutte med. Færre folk i soningskø og færre unge med prikker på rullebladet for kriminalitet som bare er kriminalitet fordi vi har bestemt at det er kriminalitet uten noe videre rasjonale for hvorfor, eller det min
×
×
  • Opprett ny...