Gå til innhold

PlastBox

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 629
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

PlastBox vant dagen sist 15. juli 2013

PlastBox hadde mest likt innhold!

Om PlastBox

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag 20. nov. 1985

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. En såpass bastant og ved første øyekast virkelighetsfjern påstand krever dokumentasjon. Har du noen? (Ja, din påstand, så bevisbyrden ligger på deg.) Om man driver med utholdenhetsidrett med moderat intensitet bør det logisk sett være fordelaktig at kroppen er tilvendt å få mesteparten av energien sin fra fett, da fett ikke er en energikilde en uten videre går tom for. Bedriver man trening med moderat-høy intensitet kan en kropp tilvendt ketose møte kravet om "raskere" energi med ketonlegemeer i tillegg til frie fettsyrer. Kroppen produserer forøvrig melkesyre under forbrenning av g
  2. Vil bare skyte inn at jeg synes det er veldig merkelig at du får ei hel side med (i bunn og grunn) slanketips fra folk som bør være rutinerte nok innen trening til å vite at 58kg er en flott vekt på 163cm om du har noen som helst snev av muskelmasse på kroppen. For å presisere: Snakker da ikke om store eller trente muskler. Jeg snakker om den muskelmassen man får gratis i tenårene, for det meste lår og rumpe for damer. Med mindre beina dine er like tynne som armene dine går du ikke ned i vekt fordi du er normalvektig. Legger ved et par gamle klassikere:
  3. Som han svenske muslimen mediene skrev litt om for en tid tilbake, som i beste offer-mentalitet-stil sto frem og krevde mer toleranse for hans kulturs intoleranse ovenfor blant annet kvinner?
  4. Har ikke all verdens oversikt over prisene på kosttilskudd, men kan ta de to første: Mutant Mass 15lbs (6,8kg) 569,- Proteinfabrikken: 899,- Gymgrossisten: 749,- Optimum Nutrition 100% Whey 5lbs 529,- Proteinfabrikken: 899,- Gymgrossisten: 639,- Gitt at jeg bare har sjekket de to første varene mot de to første leverandørene jeg kom på i farta... Vet ikke helt hva @Inger-Lise mener med at prisene ligger på samme nivå, for disse er jo billigere med ganske god margin.
  5. Akkurat det var det første som slo meg også. Gjør om opplegget ditt til noe mer i nærheten av: Frokost: 1dl havregryn med 1,5 dl melk til frokost. (skummet melk) Hopp over hele måltidet, i alle fall et par-tre uker. Det trengs ikke, det er ikke "magisk", og viser det seg etter et par-tre uker at du ikke er sulten om morgenen er det et tegn på at nattens faste opprettholdes og at kroppen holder deg med energi fra "batteriene". Lunsj: 4 knekkebrød med makrell, leverpostei eller kaviar og 2 egg. Lunsj: Omelett av 3-4 egg som du bretter med ost/kremost/cottage cheese/feta inni. Varier gr
  6. Jeg ville fokusert på å: ikke handle inn ting med ingredienser. ikke handle inn lettprodukter. gjøre en innsats for å spise variert. ha en god proteinkilde til hvert måltid. bli vant til å kjenne etter hvordan kroppen føles, f.eks. hvorvidt frokost faktisk er nødvendig eller bare spises av gammel vane pga. myten om at det ene måltidet på en eller annen måte er "magisk". bytte ut stivelsesrike matvarer (brød/knekkebrød, pasta, ris, potet) med ting av mer nytteverdi for kroppen (omelett, alle mulige grønnsaker, bær, sopp, osv). Det er veldig overordnede ti
  7. Haha, min tur til å beklage om jeg var litt uklar. Tar absolutt ikke 3 år å stramme opp en typisk bak. Et halvt år er vel en bedre retningslinje/gjetning. Nevnte 3 år fordi det er de åra man kan legge på seg mest muskelmasse Få deg selv i gang med et godt fullkropps-treningsprogram med fokus på baseøvelsene og sleng på hipthrust med ekstra vekt. Sørg for at det meste av det du spiser og drikker er laget på et kjøkken, ikke en fabrikk (altså, lite brus, godis, ferdigjuice, ferdigbrød, ferdigmat). Få i deg nok proteiner og masse grønnsaker, og ikke vær redd for fett fra naturlige kilder. Lite
  8. Hvilke forventninger har du til effekten av styrketrening? Det er nemlig hauger av unggutter på treningssentre verden over som har 20-50 ganger mer muskelbyggende testosteron i kroppen enn deg og som spiser og trener så svetten siler, beina skjelver og magen skriker uten at de plutselig over natta blir voldsomt muskuløse. Er ikke meningen å fremstå som fryktelig sur, men ser så ofte damer nekte seg selv alle de positive effektene av styrketrening på basis av at de tror de på mystisk vis skal bli "mandige" eller som du sier få "store muskler" sånn helt utav det blå. Faktum er at du måtte
  9. Jeg antar jeg er en av disse to du refererer til, og vil ha meg frabedt slike tilskrevne meninger. Spesielt når det bør fremgå soleklart at av min post at jeg ikke har denne meningen. "Fit", som i "noenlunde slank og passelig veltrent heltårskropp" er oppnåelig for de fleste, med rom for forskjellige gener innenfor definisjonen av "noenlunde" og "passelig". "Fit", som i bildet trådstarter postet som et eksempel, er da vitterlig ikke oppnåelig med mindre man enten har fantastiske gener, rå arbeidsmoral og evne til å jobbe for belønninger langt frem i tid... ...eller farmasøytisk hjel
  10. Seconded. Noen har bedre gener for estetikk. Har én treningskamerat som spiser etter lysta men noenlunde sunt, trener litt hist og pist, og som i de 15 åra jeg har kjent han alltid har vært atletisk/"slimfit" (altså runde skuldre og bred rygg, kraftige armer og ben. Alltid markert, men aldri virkelig stor eller sterk). En annen treningskamerat veier jevnt over 15-25 kg mer på samme høyde om han også spiser etter lysta men noenlunde sunt. Om han gidder å trene inn noenlunde grei teknikk på en øvelse blir han omtrent over natta sterkere enn slimfit-kameraten, men han er fra naturens side b
  11. Kreatin gir ca. 75% (resten er såkalte "non-responders" som antagelig får nok kreatin fra kostholdet) av dem som bruker det evne til å skvise ut en repetisjon eller tre ekstra på trening. Dette virker ikke som all verden, men hvert kilo man man forflytter gir bedre effekt, som gir økt evne til å flytte flere kilo, som gir økt rom for treningseffekt, som... Over flere år gir "renters rente" merkbar effekt. Kreatin monohydrat er forøvrig det eneste kreatinet du skal bruke penger på. Alle andre typer kreatin er mye dyrere med samme eller langt dårligere dokumentert effekt. Hva vektoppgang angår
  12. Arvet en bunch gamle Norgesglass av bestemor i fjor. Glassene har vært i tro tjeneste kontinuerlig i alle fall bortimot et halvt århudre men jeg har hverken morelltrær i hagen eller noe stort syltetøyforbruk (diabetes and all) så sauerkraut og eventuelt andre fermenterte grønnsaker skal testes! Det er riktignok over halve livet mitt siden sist jeg fikk antibiotika, men magen har ikke vondt av å få tilført diverse gode bakterier uansett. Noen som bryr seg om resistent stivelse? Typ, kokte så nedkjølte poteter, eller rett og slett ei spiseskje potetmel med vann nå og da? Skal være super mat
  13. Tja, jeg vet ikke jeg. Det er vel først og fremst statlig betalte eksperter som anbefaler den samme fettfobien som vi har levd med siden 1970-tallet, og alle vet at statlige etater skjeldent er best på noen verdens ting. Hva fagmiljøer generelt mener om karbohydratinntak kan jeg ikke uttale meg om, men det har vært mange intelligente og høyt utdannede mennesker som har kjempet mot siden "US Department of Agriculture" av en eller annen fjern grunn var involvert i utarbeidingen av kostrådene i USA i 1980, som ble skrevet basert på enormt mangelfull og til dels forfalsket vitenskap. Påstår ik
×
×
  • Opprett ny...