Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

At folk tyr til slike dietter er fullt forståelig for; desperasjon og ønsket om at denne gangen så skal det fungere. At media publiserer slike dietter er problemet mitt :/ I første avsnitt står det om de fantastiske resultatene, i midten kommer de med "advarsler" for dietten og til slutt gir de oppskriften på den:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tyr mange til ekstreme dietter når de først skal slanke seg? Hvorfor ikke bare spise "vanlig" mat? Det må jo være mye enklere å kunne lage seg en ordentlig middag i stedet for å spise knekkebrød, suppe, et eple eller barnemat til hvert måltid..

Generelt så vet folk ikke bedre, flertallet som ønsker å begynne å trene og slanke seg har ikke peiling på kosthold..Vet ikke hvor mange jeg har snakk med som ikke vet hva proteiner eller karbohydrater er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere misforstått litt tror jeg. Sånne ekstremdietter er vel ganske vanlig hos mennesker med fedme når risikoen for død er forhøyet (hjerteinfarkt, slag etc). Men da selvfølgelig under oppsyn av lege. :)

Ja, men det er ikke bare ekstremt overvektige som går på slike dietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har dere misforstått litt tror jeg. Sånne ekstremdietter er vel ganske vanlig hos mennesker med fedme når risikoen for død er forhøyet (hjerteinfarkt, slag etc). Men da selvfølgelig under oppsyn av lege. :)

Nå tror jeg du har missforstått litt ;) Ekstremdietter kan være nødvendig før en operasjon eller lignende, men en diett som dette er verken sunn eller bærekraftig for mennesker som "bare" skal slanke seg. Denne dietten har godt under halvparten (eller ned mot 1/3 eller 1/4 om personen har stor grad av fedme eller er aktiv) av kaloriene personen trenger, mindre fett, og trolig mindre proteiner, enn anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du har missforstått litt ;) Ekstremdietter kan være nødvendig før en operasjon eller lignende, men en diett som dette er verken sunn eller bærekraftig for mennesker som "bare" skal slanke seg. Denne dietten har godt under halvparten (eller ned mot 1/3 eller 1/4 om personen har stor grad av fedme eller er aktiv) av kaloriene personen trenger, mindre fett, og trolig mindre proteiner, enn anbefalt.

Men artikkelen du postet handlet om mennesker med fedme som deltar i et opplegg ved et sykehus, ikke mennesker som "bare" skal slanke seg. Mulig vi tolket artikkelen ulikt.

Edit: Okei, jeg leste den på nytt og ser at det kan tolkes som om journalisten anbefaler leseren å gå på denne dietten. Det er selvfølgelig veldig dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på trening i dag, også kom det ei dame som er fysioterapaut (hun jobber i samme bygget som treningssenteret) bort til meg MIDT i benkpressen imens jeg holdte på å løfte. Imens jeg så henne bable med hodet stappa oppi fjeset mitt, måtte jeg avbryte settet, ta ut ørepluggene mine, og si "hæ?". Så sier hun "Du, imens du holder på å ta denne løftinga, ser du føttene dine her. De må være stabile." Den var grei, selvom jeg visste at de var det fra før av. Så kommer hun med "Du burde ta dem opp på benken, sånn. Det gjør at ryggen ikke blir så svai, for du må ikke ha svai rygg." Ja. Jeg nikka bare, ville ikke krangle. "Ja, har du svai rygg? Klarer du å få ryggen ned i benken?" Nei, jeg har jo ikke det, sa jeg. "Ja, for det kan være veldig skadelig for ryggen din å ha den svai, så det må du ikke ha." Okei. Så gikk hun. Jeg sitter der litt fortumlet og forvirret. Så kommer hun eine jenta som trente der og spurte meg hva det var hun sa. Så sa jeg at hun sa jeg måtte for all del ikke ha svai i ryggen og ha føttene opp på benken. Hun rista bare på hodet, og spurte hvorfor i all verden hun sa det. Jeg lurte på det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, oh, oh!! Jeg kom på to på rappen her!

Det handler om lærlinger i tømrerfaget (eller-no-sånt, jeg er ikke så inne på de realfagene).

Første handler om en liten knert på 17 år, som får beskjed fra sjefen om å kappe bord med 2.20m lengde. 'Jepp!' sier gutten og beiner ivei mot materialhaugen og hiver opp tommestokken. Men der stopper det. Etter 10 minutter kommer sjefen bort og spør om noe er galt, hvorpå guttungen stotrer frem at tommestokken hans bare er to meter...

Neste guttevalp hadde kommet noe videre, og hadde litt mer rutine i ting, så når han fikk beskjed om å kappe opp i en lengde, så fiksa han det ganske kjapt. Problemet var bare at alt han kappa var konsekvent 4cm for kort. Ingen forstår seg på det, før en kar spør om han får sjekke tommestokken til vedkommende. Og, joda - der er den avbrekt, ved 4cm.

Hendelige uhell kanskje. Men jeg synes også det er lov å bruke huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man er så i treningszone på gymmet at man ikke legger merke til noe rundt seg./ "jeg er der for å trene). 1) man har tydeligvis ikke opplevd noe å rapportere. Og/eller; 2) Du går bare rett til manualer, benken, apparatene, whatever og er ikke kontakt med noen.

Er det ikke bare lettere å si at man ikke bryr seg. Om noen går rundt naken reagerer du på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrødkuren

Knekkebrødkur - Gå ned ti kilo med knekkebrødkuren - Vektkontroll

"en kostplan som gir et daglig inntak på mellom 800 og 1200 kalorier." + "Kuren er tiltenkt personer med fedme, altså med en kroppsmasseindeks (BMI) på over 30. " (Skal godt gjøres å holde seg til 800 kcal over lengre tid for noen med fedme, som oftest vil det være under 1000 kcal mindre enn dagsbehovet)

DETTE. Når folk spiser knekkebrød til hvert måltid, eller eventuelt måltidserstattere.. Ble helt sjokkert da jeg så Jørgen foss på tv med knekkebrødene sine. Tenk at enkelte ikke tenker lengre enn kalorier i maten. DET er det dummeste jeg vet/har hørt.. Han kunne jo faktisk spist kyllingfilet med salat i mengder og det ville tilsvart samme kalorier som i de dumme knekkebrødene - men det ville vært så mye bedre for kroppen.. Greit nok det er tilsatt vitaminer og mineraler i måltidserstattere, men synes sånt er så unødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...