Gå til innhold

SisterSyringe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    450
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Alt skrevet av SisterSyringe

  1. Enig med @HenrikWL, det skal godt gjøres å bygge muskler i nedre del av legg/like over ankel - det er anatomisk formet til mest beinmasse, sener og ligamenter. Det nærmeste du kommer vil vel være legghev hvor man ikke kjører full range, men kanskje 50-60% av makshøyde. Men igjen - skal godt gjøres...
  2. Man skal trene hardt for å få 'mannekropp', det skjer ikke ved moderat til tung styrketrening. Tren beina, få på litt mer muskelmasse, så skal du se det blir meget bra
  3. Jeg har online-PT som har fiksa for meg, men jeg ligger på 1800-1900kcal pr dag. Som mann bør du nok ligge litt høyere
  4. Nå har jeg kun prøvd ElitePT, men er storfornøyd. Får satt opp treningsprogram, kostholdplan og får oppfølging minimum en gang i uka. Hyggelige coacher som tilrettelegger etter hvordan ens liv er. Eksempelvis har jeg, pga skade i hofte som gjør at jeg ikke kan jogge eller kjøre annen kardio som gir vektbærende støt på foten, fått lagt inn gåturer med bikkja som en del av treningsplanen. Problemer jeg har med forkalkninger i ryggen har de også jobbet seg rundt, og trener nå med mye mindre smerter. I forhold til kostholdsplanen var det heller ikke noe problem at jeg ikke spiser kylling - de
  5. Funker hos meg. Cluet ligger i en god kostholdsplan, bruk makroer og lag måltid ut fra det. Pass på å få i deg nok kalorier, for lavt underskudd kan forkludre hele prosessen, om ikke annet tar det lengre tid.
  6. Tja, det skulle vel være omtrent hvileenergibehovet? Jeg ligger på 1800-1900kcal/dag, og har tatt av 5,3kg siden starten av januar. Fikk også dette utregnet og 'utdelt' av eksterne. I tillegg er det jo viktig hvor de kaloriene kommer fra. Kjør gode proteinkilder, unngå raske karbohydrater og bruk sunne kilder til fett så kommer man langt.
  7. Hvor ofte har du tenkt å trene pr uke da? Om du fort går lei kan jo 3 økter i uka i 6mnd være mer gunstig enn 5 økter i uka i 2 måneder før man går lei. Jeg er veldig pro-fullkroppsprogram av flere årsaker, føler split fungerer bedre for de som er virkelig inni det og satser høyt. Du kan jo f.eks. sjekke ut X-Press-programmet som ligger i forumet et sted. Jeg kosa meg med det, og likte at det var øvelser man kunne bytte mellom som tok samme muskelgruppe(r).
  8. Jeg har slitt med det samme, og løsningen for meg ble en kostholdsplan fra noen eksterne. Bare det å få konkrete tips, beregning av kaloriinntak og oppfølging med tilbakemeldinger gjør at det er lettere å følge opp. Når man da har begynt å forme disse vanene er de lettere å følge også. Selv ligger jeg på 1800kcal nå (lå på 1900kcal inntil forrige uke) og har gått ned 5,2kg siden starten av desember.
  9. For å sette det i perspektiv; Jeg er på ca 1900kcal/dag, og har gått ned 4,5kg på 6 uker.
  10. Kan anbefale deg å laste ned app'en MyFitnessPal (gratis app) hvor du kan legge inn alt du spiser. Den har en matvaretabell som er fantastisk detaljert, hvor du får oppgitt både inntatt kcal, fett, protein og karbohydrater. Logg før hver smule som går i munnen, så ser du raskt om det du sier om inntaket stemmer. Uansett, 600-800kcal pr dag er ALT for lite om du vil ned i vekt. Det høres paradoksalt ut, men av og til må man spise mer (og ikke minst korrekt) for å gå ned i vekt. Trust me - been there, done that.
  11. Fikk snakka litt mer med radiologen som avleste bildene. Skal nevnes at bildene ble tatt i 2011, så spondylosene er gamle, men de akutte smertene oppsto først nå i august. I perioden 2010-2013 hadde jeg ikke så mye tung styrketrening, men en del tunge løft på jobb. Hadde en periode med tyngre styrketrening fra 2006-2011 og igjen fra 2013 til nå, så det kan være at forkalkningene har vært der en stund før 2011, men først fått problemer nå med økt bruk og potensiell feilbelastning. Uansett, dårlig svai i korsrygg og ofte noe lutet holdning, men er nøye på teknikk - både på trening og ved lø
  12. Heihå :-) Jeg har de siste månedene virkelig fått testa ut kiropraktikktilbudet her i byen, og etter en røntgenundersøkelse er det spondylose/forkalkninger på t8-t10 (nedre brystvirvler). Det er også noe smerte i høyre side i det område, som mistenkes å være en nerve i klem, som skal videre utredesmed MR om noen uker. I mellomtiden ønsker jeg trene opp ryggmuskulaturen, men er usikker på øvelser. Jeg skjønner selvsagt at dersom smertene melder seg under en øvelse er det no-go, men f.eks knebøy mener kiropraktor muligens bør unngås, men han tørr ikke være bastant. Legen derimot mener
  13. Jeg har trent styrke nå de to siste årene, først med et grunnprogram fra gym'et, deretter RYP, deretter et eget oppsatt treningsprogram for jenter. Vel og bra alt dette, men nå er jeg totalt i manko av motivasjon. Om meg selv og eventuell plan kan jeg vel si; - Har okei greie på teknikk. Løper ikke rundt og leker proff, men liker å tro jeg vet hva jeg holder på med teknikkmessig - Tar gjerne opptil en tre-splitt, dog ikke et must (men ser jo at det tar lengre tid før jeg går lei av et splitt-program) - Har anledning til 3 økter i uka - Vil gjerne ha fokus på bygging av store muskelgrupper/fet
  14. E Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  15. Jeg er for treig til å fatte poenget. Dumb blonde asking; Hæh?
  16. Det er jo alt for lite, og jeg merker det jo på kroppen (typ fettsparingsmodus). Skal sies typen er normalvektig og klarer seg veldig godt på denne type kosthold. Men tipsene over settes veldig stor pris på! Det blir neppe godtatt at jeg lager middag for oss begge, men å egentilpasse en del på siden er veldig mulig :-) Kanskje jeg kan få masa meg til en ukeplan for middager, så blir det lettere å vurdere hvordan dagsplanen ellers settes opp. Litt over halve dagsbehovet blir jo faktisk bare dumt... Skal da bli sterk også :-D
  17. Kjapt startet; Jeg er chubby, med 83kg på vekta her til morgenen. Trener 5-6 dager i uka, med annenhver dag hard styrkeøkt og kardio (varierer itt mellom 4x4-intervall og 5km rolig jogging). Nå tenkte jeg at jeg igjen skulle forsøke loggføre matinntaket, da jeg ved en tidligere anledning gikk meg på at jeg spiste ca halve dagsbehovet (ja, jeg vet...). Når jeg nå loggførte gårdagens matinntak på MyFitnessPal kommer jeg opp på 1062kcal, hvor den jo regner på en minus for kardio - selv om jeg stoler noe mindre på dét tallet. Nå sto jeg for alle måltid selv går, hvor sambo vanligvis lager
  18. Nei. Du har rett. Dette starter i natt!
  19. Herregud, jeg elsker denne tråden allerede. Nesten så jeg vurderer legge inn nattmat i dagsplanen fremover.
  20. Det var jo ikke akkurat så mye blodbad som det kunne vært forrige sesong heller, men heller noen store karakterer som forsvant, så det er jo ikke godt å si. Jeg har enda ikke avgjort om jeg skal flytte i en bortgjemt hule til bokserien er ferdig eller ikke...
  21. Kit Harrington har fått lov til å klippe håret. I kontraktene deres står det at de ikke får klippe hår for at karakteren alltid skal være mest mulig lik seg selv... Såååå... Det er i grunn sannelig ikke godt å si. Fingers crossed.
  22. Typen sier alltid 'Vorstersaus'. Og hver gang tenker jeg på hunderasen vorsteh (Trøndersk; "Vårrster"). Og så blir det disgusting.
  23. Den er ikke helt komplett. Den går nemlig slik; First woman on the Moon: - "Houston, we have a problem." - What? - "Never mind" - What's the problem? - "Nothing" - Please tell us? - "You know what the problem is."
×
×
  • Opprett ny...