Jump to content

LenaMarie

Members
  • Content Count

    245
  • Joined

  • Last visited

About LenaMarie

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/18/1998

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja sjekket litt. Tror du manuellterapi har noen virkning? Har isåfall funnet noen som har timer her så tenkte jeg kunne sjekke det ut evt.
  2. Ah, faen da. Holder til i Tromsø, noe her jeg kunne gått til? Evt hva? Fysioterapeut eller noe annet? Men er du sikker på at det er nerverelatert når det er prikking/bortdovning osv? Legen sa at det bare hørtes ut som at det var noe muskulært, så jeg vet ikke. Men nå har jeg også erfart at mange leger mildt sagt suger.
  3. Hei! Jeg er en jente på 19 år som trener styrketrening regelmessig. På lørdag forrige helg (12.08) trente jeg styrke. etter treningen kjente jeg meg relativt svimmel og rar, og kjente en rar smerte bak i ryggen, omtrent midt på ryggsøylen, omtrent mellom skulderbladene eller litt nedfor. Jeg hadde gjort en øvelse som jeg mistenker har forårsaket denne smerten, hvor jeg holder en vekt fremfor brystet imens jeg går ned og opp (hovedsaklig for å trene bakside lår og korsrygg). Jeg dro til legevakta fordi jeg ble nesten redd for å besvime og det føltes ikke riktig, men han undersøkte meg nesten ikke og mente bare at det var noe muskulært. Etter dette fortsatte jeg å trene fire dager forrige uke, og jeg har ikke følt det har blitt noe særlig bedre. Smerten har på en måte forflyttet seg for hver gang, og jeg har vært tidvis svimmel og rar.Som om synet mitt har blitt litt "blurry" i blant. Den har forflyttet seg på en måte opp og ned, nå ligger den mest rett oppfor skulderbladene. Jeg kan bli nummen i armen også. På mandag var jeg hos en lege og hun frarådet meg fra å trene 1uke og mente det kunne være noe muskulært og ga meg egentlig bare voltaren. Har akkurat flyttet og begynt på universitetet så har ikke fått fastlege her enda heller. Jeg er fortsatt redd for at det kan være brist eller brudd eller noe annet, nerve i klem eller noe. På søndags kveld fikk jeg nesten ikke sove heller fordi jeg dovnet av bak mellom skulderbladene, armene og nakken hele tiden. Mandags kveld ble jeg plustselig veldig svimmel og det var så ubehagelig der at jeg ikke klarte å konsentrere meg med leksene heller. I går kveld fikk jeg plutselig en intens stikkende smerte bak der som varte noen timer før det gikk over. Men det har hele tiden vært ubehagelig der siden da og hver kveld i den siste tiden er det hele tiden som om det prikker der bak og det gjør det mange ganger på dagen også. Hva tror dere det kan være og hva kan jeg gjøre? Jeg føler ikke legen tar meg på alvor. Føler fortsatt ikke at det har blitt noe særlig bedre heller til tross for treningsfri siden fredag. Har jo sinnsykt lyst til å trene igjen også, siden jeg er vant med å trene styrke 6 dager i uken.
  4. Den nye questbaren smakte mer som den der brownie-baren, og jeg trodde den skulle smake som double chocolate chunk, bare med mintbiter. Skuffa
  5. Altså, som jeg prøvde å få frem, så er egentlig bare mine mål å bli sterkere, få muskler og gå litt opp i vekt. Jeg har virkelig fått sansen for styrketreninga og godfølelsen det gir meg! Fettprosent og muskelmasse vet jeg ikke så mye om(?) Men er 160 cm fordelt på omtrent 43 kg (veier meg ikke), men prøver for det meste å ligge på plussiden av kaloriene for p både øke i vekt og muskelmasse. Føler meg litt tvunget til å ha et spesielt mål for øyeblikket haha, vet ikke helt hva det det skulke være men Har btw trent i to år snart på treningssenter faktisk! Og ja, hele greia er at jeg startet med gruppetimer for ungdom, og etter jeg fylte 15 kunne jeg trene alene. Nå føler jeg bare at jeg ikke kommer så veldig langt med programmet jeg har.. Ja, jeg vet det! Føler meg bl.a utålmodig fordi jeg føler jeg har gått litt for lenge lv bare gjort det samme. Prøvd å øke vektene, har slurvet litt på teknikken, prøvd her og der... du skjønner tegninga. Ja hvis du mener jeg ikke trenger knebøy så. Har jo lest over alt at man bjrde ha alle tre baseøvelsene i et program og at det er viktig for utviklende styrke? Ikke rart man blir forvirra men takk for styrkeprogrammet fdu har satt opp. Jeg bare lurer litt på hvorfor du ikke har satt inn benkpress heller. Mener du jeg sksl trene teknikk på det? Og hvilket program burde jeg kjøre etter dette? Jeg er litt sånn forvirra på hele disse treningsprogram greiene... går det liksom an å sette et bra opp helt selv eller burde man ha sånn ferdige med antall reps og sett? Og skal jeg kjøre dette tre ganger i uka mente du? Og ja btw, er noe med disse mageøvelsene. Har liksom bare blitt litt plankevarianter og slikt. Har egentlig aldri kjørt det før, kan du forklare hvordan jeg skal/burde gjøre den da? Haha er så mange spørsmål...men har vel en del å lære enda. Er jo tross alt bare 16
  6. Hei! Jeg er en jente på 16 år som gjerne vil ha litt hjelp til oppsett av et treningsprogram. Jeg har trent styrke lenge egentlig, men tok en liten pause nå i sommer pga ble litt lei. Har til nå i sommer jogget litt turer og syklet, samt trent litt styrke hjemme. Målet mitt med treningen er jo egentlig å bli sterkere, og få til øvelser og øke i dem. Problemet mitt er at jeg ble litt lei av det samme. Jeg har tidligere fulgt dette programmet tre ganger i uka: Program A: 2 x 10 - knebøy med strikk 5 x 5 - knebøy (teknikk) 2 x 8 - bulgarsk utfall 3 x 5 - skulderpress 3 x 5 - roing 2 x 10 - hipthrust Program B: 2 × 8 - goblet squat 5 x 5 - knebøy (teknikk) 2 x 10 - facepulls 5 x 5 - benkpress 2x6 - hipthrust 2x10 - ettbeins markløft + mageøvelse evnt Jeg er litt lei av det, og føler ikke jeg øker så veldig... jeg lurer også på om det er lurest å trene fullkroppsprogram eller kjøre splitt. Jeg har i tillegg fått vondt i knærne og lurer på om jeg burde få inn flere rumpeøvelser/øvelser for baksiden. Jeg prøver også å spise 2000-2500 kcal om dagen, for å øke litt i vekt også. Jeg har jo selvfølgelig vurdert personlig trener, men det er ingen på det treningssenteret jeg går på (bor på en liten plass), og har pga dårlig økonomi ikke råd til online coatching for øyeblikket, men det er noe jeg vurderer å spsre til. Men ja, jeg ville gjerne likt tips og oppsett til program for meg!
  7. Lagde den til kveldsmat for noen dager siden, den falt virkelig i smak!! Spiste over halve
  8. Var på overnatting, og vi stekte kyllingfilet i masse smør og krydder med ris, cherrytomater og mais
  9. En boks med cottage cheese, en kvart banan (alt av banan vi hadde som ikke var svart), blåbær og jordbær, litt cashewnøtter + et tonn sukrin... altså, dette var ca kl 8 om morgenen, og jeg var kvalm hele skoledagen
  10. LenaMarie

    Dagens Glade

    Bra treningsøkt + date på lørdag!
×
×
  • Create New...