Gå til innhold

SophieTromso

Medlemmer
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SophieTromso

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 01. des. 1982
  1. http://www.milrab.no/GSG-9e2-ADIDAS/cat-p/c/p10500666 Jeg bruker disse på fjellet. Er dempet som en joggesko, tåler mye vann uten å bli våte og gir støtte i ur. Kjempegode å løpe med i terreng om man skulle ha slike ønsker. De gnaget ikke engang sa de var helt nye :-)
  2. Kan noen hjelpe meg å sortere litt i logikken? Jeg er 31 år. Har trent i økende grad siste tre år. Trener variert. Går / løper kortere turer på fjellet 5-10 km). Trener relativt tung styrke og CrossFitøkter innimellom. Liker variasjon. BMI i øvre normalområde og midjemål på 82 cm. Sunn og frisk, men med vesentlig høyere fettprosent enn CrossFittfantomene. Har ingen planer om å bli noen superatlet av noe slag, men vil ha en sterk og funksjonell kropp. Har nylig begynt med Kreatin. Har ikke noen merkbart økt væskemengde i kroppen. Jeg trener for tiden mer enn vanlig (fordi det er sommer
  3. Jeg bruker en som heter Moves. App til tlf. Funker fint og man kan registrere andre aktiviteter som telefonen ikke oppdager av seg selv, som svømming og lignende. Eneste minus er at den tror jeg sykler når jeg er på vei ned fra fjell (ja, jeg må nesten være Fantomet :-D )
  4. Jeg er fortsatt i sjokk og vantro over at det er 3000 kcal i en stor pizza fra pizzabakeren.
  5. SophieTromso

    Turn-off

    Jeg klarer ikke menn som: Mangler initiativ. Ikke klarer å organisere livet sitt. Som har null kontroll på økonomien. Spør om å få låne penger. Har dårlig ånde og stygge tenner. Spiser masse dritt. Lyver om at de trener / liker friluftliv. Veier mindre enn meg. Gnåler. Bruker barberhøvelen min. Ikke klarer å sette grenser for eksen / mora si. Jepp, jeg er langtids-singel.
  6. Om du bor i en kommune som har Frisklivssentral så vil du kunne få oppfølgning fra dem. Der får du veiledning både på kosthold og aktivitet, over noen måneder. Fastlegen din kan henvise deg dit.
  7. Jeg trengte litt nye impulser etter at treningen hadde stagnert siden sommeren og startet rett over nyttår med crossfit. På grunn av en skulderskade har jeg vært nødt til å prioritere mage/rygg og beintrening. Jeg veier meg en gang i måneden og måler diverse steder med målebånd. Jeg har vært vektstabil i et år, og gikk ned knapt ti kg før det, over to år. Det siste året har jeg trent jevnlig, men mest kondisjon de siste månedene før jul. Det siste året har det vært null variasjon på omkretsen på lår. I dag hadde jeg gått opp 2,5 cm i omkrets (på ett bein). Jeg har hatt et utmerket kost
  8. Jeg har flere ganger kjørt til nærmeste gatekjøkken og kjøpt full burgermeny i reklamepausen. Har nå sluttet å se på det. Typiske TV-Norge dokumentarer om ekstrem fedme har samme effekt.
  9. Hvor mye proteinpulver bruker dere når dere lager mat? Jeg har kjøpt easy bake proteinpulver, og har det i pannekaker, vafler, pizzabunn og lignende. Jeg bruker sjeldenoppskrifter når jeg lager denne slags mat. Det blir stort sett en miks av det jeg finner i skapet. Jeg har ikke noe erfaring med å bake med proteinpulver, og vet ikke helt hvordan jeg bør dosere. Hvor mange gram er det forresten iskjeen som følger med?
  10. Jeg skal ha mindre bakepro i pizzadeigen, slik at det ikke smaker vanilje med kjøttdeig og ost når maten endelig er ferdig.
  11. Takk for tips! Jeg er heldig og har allerede fått tilbud om en fagbefal-stilling, så jeg må egentlig ikke bestå noe som helst. Jeg skal testes til høsten i forbindelse med en annen oppgave, så dette er kanskje mest et utfall av at jeg ikke vil være noe dårligere enn de andre. Det er ikke så bra for autoriteten om man henger etter som en potetsekk med pipstilk-armer Den hengende varianten skjønte jeg ikke. Vet du om en video som illustrerer øvelsen? Jeg skal vurdere å få med en assistent til å telle alle reps på trening, slik at jeg blir vant med å slippe å telle selv
  12. Update: Er nå i slutten av uke 5 i programmet (av 12). Push Ups og Hang Ups går veldig bra. Fin fremgang og jeg er veldig fornøyd med hvordan armene mine ser ut nå i starten av julebordsesongen Kondisjonen har også god progresjon. Sit Ups går fortsatt ikke særlig bra. Jeg sliter med krampe høyt oppe i låret /hoften, som gjør at jeg aldri kommer gjennom tre sett uten å måtte bryte. Er også usikker på teknikken. Føler ikke at det er de samme musklene som brukes hver gang. Noen som har løsningsforslag? Hvordan kan jeg bli god i denne latterlige, ubrukelige øvelsen?
  13. Jeg er relativt nyutdannet psykolog. Jobber som regional rådgiver i Helse Nord. 475000 i året. Det er litt over hva jeg ville fått som klinisk psykolog i Tromsø, men under hva jeg ville fått om jeg jobbet i distriktet. Spesielt Finnmark er bra lønnsmessig.
×
×
  • Opprett ny...