Gå til innhold

SisterSyringe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    450
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

SisterSyringe vant dagen sist Januar 12

SisterSyringe hadde mest likt innhold!

Om SisterSyringe

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 24. juli 1988

Converted

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. SisterSyringe

    Skinny legs

    Enig med @HenrikWL, det skal godt gjøres å bygge muskler i nedre del av legg/like over ankel - det er anatomisk formet til mest beinmasse, sener og ligamenter. Det nærmeste du kommer vil vel være legghev hvor man ikke kjører full range, men kanskje 50-60% av makshøyde. Men igjen - skal godt gjøres...
  2. SisterSyringe

    Genetiske fettdepoter

    Man skal trene hardt for å få 'mannekropp', det skjer ikke ved moderat til tung styrketrening. Tren beina, få på litt mer muskelmasse, så skal du se det blir meget bra
  3. SisterSyringe

    Mulig å gå ned i fett og øke i muskler samtidig?

    Jeg har online-PT som har fiksa for meg, men jeg ligger på 1800-1900kcal pr dag. Som mann bør du nok ligge litt høyere
  4. Nå har jeg kun prøvd ElitePT, men er storfornøyd. Får satt opp treningsprogram, kostholdplan og får oppfølging minimum en gang i uka. Hyggelige coacher som tilrettelegger etter hvordan ens liv er. Eksempelvis har jeg, pga skade i hofte som gjør at jeg ikke kan jogge eller kjøre annen kardio som gir vektbærende støt på foten, fått lagt inn gåturer med bikkja som en del av treningsplanen. Problemer jeg har med forkalkninger i ryggen har de også jobbet seg rundt, og trener nå med mye mindre smerter. I forhold til kostholdsplanen var det heller ikke noe problem at jeg ikke spiser kylling - de hadde massevis av andre oppskrifter.
  5. SisterSyringe

    Mulig å gå ned i fett og øke i muskler samtidig?

    Funker hos meg. Cluet ligger i en god kostholdsplan, bruk makroer og lag måltid ut fra det. Pass på å få i deg nok kalorier, for lavt underskudd kan forkludre hele prosessen, om ikke annet tar det lengre tid.
  6. SisterSyringe

    1300 kcal MÅ jo være for lite?!

    Tja, det skulle vel være omtrent hvileenergibehovet? Jeg ligger på 1800-1900kcal/dag, og har tatt av 5,3kg siden starten av januar. Fikk også dette utregnet og 'utdelt' av eksterne. I tillegg er det jo viktig hvor de kaloriene kommer fra. Kjør gode proteinkilder, unngå raske karbohydrater og bruk sunne kilder til fett så kommer man langt.
  7. SisterSyringe

    Skinnyfat

    Hvor ofte har du tenkt å trene pr uke da? Om du fort går lei kan jo 3 økter i uka i 6mnd være mer gunstig enn 5 økter i uka i 2 måneder før man går lei. Jeg er veldig pro-fullkroppsprogram av flere årsaker, føler split fungerer bedre for de som er virkelig inni det og satser høyt. Du kan jo f.eks. sjekke ut X-Press-programmet som ligger i forumet et sted. Jeg kosa meg med det, og likte at det var øvelser man kunne bytte mellom som tok samme muskelgruppe(r).
  8. SisterSyringe

    Livsstil og ikke diett, input?

    Jeg har slitt med det samme, og løsningen for meg ble en kostholdsplan fra noen eksterne. Bare det å få konkrete tips, beregning av kaloriinntak og oppfølging med tilbakemeldinger gjør at det er lettere å følge opp. Når man da har begynt å forme disse vanene er de lettere å følge også. Selv ligger jeg på 1800kcal nå (lå på 1900kcal inntil forrige uke) og har gått ned 5,2kg siden starten av desember.
  9. SisterSyringe

    Økning i kcal

    For å sette det i perspektiv; Jeg er på ca 1900kcal/dag, og har gått ned 4,5kg på 6 uker.
  10. SisterSyringe

    Økning i kcal

    Kan anbefale deg å laste ned app'en MyFitnessPal (gratis app) hvor du kan legge inn alt du spiser. Den har en matvaretabell som er fantastisk detaljert, hvor du får oppgitt både inntatt kcal, fett, protein og karbohydrater. Logg før hver smule som går i munnen, så ser du raskt om det du sier om inntaket stemmer. Uansett, 600-800kcal pr dag er ALT for lite om du vil ned i vekt. Det høres paradoksalt ut, men av og til må man spise mer (og ikke minst korrekt) for å gå ned i vekt. Trust me - been there, done that.
  11. SisterSyringe

    Spondylose og nerve i klem - øvelser?

    Fikk snakka litt mer med radiologen som avleste bildene. Skal nevnes at bildene ble tatt i 2011, så spondylosene er gamle, men de akutte smertene oppsto først nå i august. I perioden 2010-2013 hadde jeg ikke så mye tung styrketrening, men en del tunge løft på jobb. Hadde en periode med tyngre styrketrening fra 2006-2011 og igjen fra 2013 til nå, så det kan være at forkalkningene har vært der en stund før 2011, men først fått problemer nå med økt bruk og potensiell feilbelastning. Uansett, dårlig svai i korsrygg og ofte noe lutet holdning, men er nøye på teknikk - både på trening og ved løft på jobb, i samråd med fysioterapeuter og ergoterapeut. Smertene er verst ved vridning mot høyre, sentrert rundt T9.
  12. Heihå :-) Jeg har de siste månedene virkelig fått testa ut kiropraktikktilbudet her i byen, og etter en røntgenundersøkelse er det spondylose/forkalkninger på t8-t10 (nedre brystvirvler). Det er også noe smerte i høyre side i det område, som mistenkes å være en nerve i klem, som skal videre utredesmed MR om noen uker. I mellomtiden ønsker jeg trene opp ryggmuskulaturen, men er usikker på øvelser. Jeg skjønner selvsagt at dersom smertene melder seg under en øvelse er det no-go, men f.eks knebøy mener kiropraktor muligens bør unngås, men han tørr ikke være bastant. Legen derimot mener det er bare å kjøre på, fordi "Ryggen er lagd for belastning"... Det overordnede målet er å holde meg yrkesaktiv, med en rygg som ikke skaper for mye trøbbel, så dersom det er noe jeg burde gjøre - og ikke minst om det er noe jeg virkelig IKKE burde gjøre hadde det vært fint å få noen råd. Planen videre etter MR er å igangsette fysioterapi, hvor jeg har en i kikkerten som har litt peiling på styrketrening, men frem til da vil je gjerne trene litt på egen hånd. Så - what to do? What not to do? For ordens skyld; 28 år og har tråla på frivektsavdelingen i 6-7 år fra før :-)
  13. SisterSyringe

    Tips til ferdigoppsatt program?

    Jeg har trent styrke nå de to siste årene, først med et grunnprogram fra gym'et, deretter RYP, deretter et eget oppsatt treningsprogram for jenter. Vel og bra alt dette, men nå er jeg totalt i manko av motivasjon. Om meg selv og eventuell plan kan jeg vel si; - Har okei greie på teknikk. Løper ikke rundt og leker proff, men liker å tro jeg vet hva jeg holder på med teknikkmessig - Tar gjerne opptil en tre-splitt, dog ikke et must (men ser jo at det tar lengre tid før jeg går lei av et splitt-program) - Har anledning til 3 økter i uka - Vil gjerne ha fokus på bygging av store muskelgrupper/fettforbrenning ...Og kanskje klare en pullup om en stund. Jeg er grenseløst veik i armene, og har nok en litt for tung bilring pr dags dato. Så, kan noen peke meg i retning av et greit ferdig oppsatt program ut fra nivå og mål?
  14. E Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  15. Jeg er for treig til å fatte poenget. Dumb blonde asking; Hæh?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her