Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Søstra mi fortalte her om dagen etter å ha snakket med ei venninne på tlf. Venninnen klagde på at hun var sulten, men ei på jobben hennes (sykehjem) hadde fortalt henne at alt man spiser etter kl 19 automatisk blir til fett.. så hun tok ikke sjansen på å spise. :!:

Noen skulle virkelig ha blitt sendt tilbake til 10ende klasse og kjør faget "heimkunnskap" all over again. Eller muligens ikke fått lov til å lese vg, db, kk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KK.no :mad:

http://www.kk.no/874926/mageovelsene-du-kan-gjore-staaende

Morsomt at KK tar tak i "1000 situps for flat mage"- problematikken og gjør det hele verre..

Lurer på hvem som har fått "flat mage" og fått "strammet opp magen" av øvelser som trener opp kjernemuskulaturen.. Interessant at de snakker masse om at å trene kjernemuskulaturen er kjempeviktig, men ikke egentlig hvorfor, at man faktisk blir istand til å gjøre EKTE øvelser (knebøy, mark etc.), og fungerer bedre i hverdagen om man har sterk og god kjernemuskulatur. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kk.no/874926/mageovelsene-du-kan-gjore-staaende

Morsomt at KK tar tak i "1000 situps for flat mage"- problematikken og gjør det hele verre..

Lurer på hvem som har fått "flat mage" og fått "strammet opp magen" av øvelser som trener opp kjernemuskulaturen.. Interessant at de snakker masse om at å trene kjernemuskulaturen er kjempeviktig, men ikke egentlig hvorfor, at man faktisk blir istand til å gjøre EKTE øvelser (knebøy, mark etc.), og fungerer bedre i hverdagen om man har sterk og god kjernemuskulatur. :confused:

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/sexy_female_training;jsessionid=F69A12F9C8B36034C72B62D31221BFC9-mcd01.hydra

The Britney Spears Syndrome

Think back to when you first saw Britney Spears. If you're like me, it was when she tied that Catholic schoolgirl shirt in a come-hither fashion and started shakin' her moneymaker to Baby One More Time. She was hot, young, and on her way to dominating the pop charts and dominating the fantasies of middle-aged guys around the globe.

Yep, she was perky up top, hard and protruding from behind, and rock hard in the middle. Let me translate that: she had firm boobies, a firm booty, and a slimly sculpted belly.

image004.jpgimage006.jpg

If you don't mind staring at the above pictures for a few seconds, I'd like you to pay close attention to her midsection. You'll notice that she had a very tiny waist.

Now the next part of this article can't be verified with complete accuracy, but it bears discussion. It can't be verified because it's about her training regimen, and I wasn't her trainer. Moreover, whoever trained her doesn't really matter either. Why? Because not all celebrities follow their trainer's advice with precision. If they did, there would be many more sexy, ripped female figures walking around Hollywood. So my point is this: her trainer probably has nothing to do with the next part of my discussion.

It's been reported that Britney got heavily involved in training when she started approaching the level of über celebrity. That's good. What I've heard around the campfire is that Britney is driven and committed to whatever she puts her mind to. Much like her music career, she put a lot of effort into keeping her body in tip-top shape. (Keep in mind I'm not referring to the Britney of today).

Anyway, I started noticing around 2003 that her physique was really changing. It was evident that she was indeed training, and doing a lot of it. But I could see a transformation taking place that I've seen so many times in the past with females. This metamorphosis that I'm referring to was happening directly in her midsection.

Sometime around late 2003 I saw an interview with her sister and, to paraphrase, she said that Britney did something like 1000 crunches every day. Now, as I said, I don't know if that's true but I can tell you that it sure looked like it. It appeared that Britney spent a lot of time doing crunches, side bends and the like.

What's the big deal, you say? The big deal is this: a ton of direct ab work is bad, bad news for a female who's trying to keep a slim midsection. Here's a picture that demonstrates my point.

image008.jpg

There are two things that should be noted about the above picture. First, she's not any fatter than she was in the first pictures. In fact, her abs show more definition. Second, and most importantly, she lost virtually all of the hourglass shape that her younger figure exhibited. She's still carrying very little body fat in this picture, but her waist is much larger than it was early in her career. And I'd be willing to bet a years salary that she wasn't trying to make her midsection any thicker and wider than it was in the first pictures. But she sure did make it bigger.

When I consult females who've been training and want me to take them to the next level, I've seen overdeveloped abs and obliques so many times that I've lost count. In fact, I've seen the disorder so many times that I had to give it a name. I call the female disorder that's caused by excessive core training The Britney Spears Syndrome.

Females typically perform too much direct ab and oblique work! They've fallen victim to the old theory of spot reduction — the idea that working a body part more will result in less fat around that area. My position is that spot reduction probably doesn't happen, and even if it does happen, it doesn't matter in the case of Britney. Why? Because any possible loss of body fat around her midsection from doing a zillion crunches and side bends every day will be overshadowed by the increased girth of her core muscles from training with such a high volume and frequency.

In fact, that's exactly what my High Frequency Training (HFT) philosophy is based on: the more you train a muscle, the bigger it will get. The paradox is that she used a type of HFT plan to make her core muscles smaller, while I preach that HFT is the ultimate way to make your muscles bigger.

But this issue doesn't end with the above thicker-waist-picture. One of the biggest challenges that a trainer like me faces is when a client inevitably falls off the wagon of fitness and nutrition. A good trainer will keep a celebrity client leaner than she needs to be in order to establish a "buffer zone." If a female client of mine thinks she looks best with 16% body fat, I'll keep her at 15%. That's because with even the most diligent clients, their training and nutrition will waver during vacations, holidays, break-ups, etc.

Now back to Britney. If you're one who thinks she doesn't look too bad with the thicker-waist-but-still-lean-physique, then you should think about the buffer zone. Sure, she might not look all that bad with a thicker waist when she's still lean, but guess what happens when she puts on a little extra fat? You get this:

image010.jpg

Now we've got a problem. All of that extra muscle that she added to her midsection from endless crunches and side bends is now covered with a little extra body fat. What do you get? You get a midsection that's anything but alluring. Had she refrained from a plethora of ab and oblique work, she wouldn't be sporting that barrel midsection in the "gladiator" picture.

If you still like the idea of doing endless crunches and side bends to keep your waist svelte and sexy, then I encourage you to look at this comparison.

image004.jpgimage010.jpg

Britney Thin Britney Thick

And this, my bra-wearing buddies, is the first thing that I'm here to eradicate. I've got a healthy dose of medicine to cure The Britney Spears Syndrome.

You might be wondering why I spent so much time talking about direct ab work. After all, the answer seems rather simple: just perform less ab work and you won't bulk up your midsection, right? That's true, but the purpose of mentioning Britney Spears and her thick midsection is to further demonstrate that women can build too much muscle, and screw up their proportions, if they're not careful.

This isn't just limited to the midsection. I've also seen it happen in women's thighs, calves, traps, and virtually any other body part.

So I'm also going to show you how to organize your training and eating plans in order to develop the slim, sexy, firm physique that maintains the feminine, athletic look. What separates the following information from everything else you've read is my training experience with this issue, and my understanding of physiology.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten annonse jeg scollet over under min lille surfetur på nettet - Jeg surfer ikke i vann jeg skjønner dere, for da ødelegger jeg håret!

post-36-14440823336082_thumb.jpg

Høy forbrenning - det kan jeg like!

Lavkarbokur - en kur faktisk! Så den kurer det ekstra fettet på magen min det da? Gleder meg til kuren er over så jeg kan fortsette å spise slik jeg vil! Nei forresten:

Spis hva du vil - Ah-ha, da vil jeg ha sjokoladeis med sjokoladebiter! Nominom

FAT KILLER - :ninja: Does it kill fat?! I sure hope it doesn't kill me as well...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten annonse jeg scollet over under min lille surfetur på nettet - Jeg surfer ikke i vann jeg skjønner dere, for da ødelegger jeg håret!

[ATTACH=full]660[/ATTACH]

Høy forbrenning - det kan jeg like!

Lavkarbokur - en kur faktisk! Så den kurer det ekstra fettet på magen min det da? Gleder meg til kuren er over så jeg kan fortsette å spise slik jeg vil! Nei forresten:

Spis hva du vil - Ah-ha, da vil jeg ha sjokoladeis med sjokoladebiter! Nominom

FAT KILLER - :ninja: Does it kill fat?! I sure hope it doesn't kill me as well...

Apoptose, ftw! :D Men du må jo lese det som står der - når du er ferdig kan du ikke lengre spise hva du vil - det kan du bare gjøre mens du er på kuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen eksempler:

Jeg har utannelse, og vi vet at også sukkeralkoholer, fiber og stivelse er karbohydrater som blir omdannet til blodsukker på ulike steder i kroppen.

Når jeg skiftet til høyfettskosthold, økte jeg forbrenningen, og i stedet for 1700 kcal daglig på karbohydratdrift, kunne jeg som fettdreven spise 5000 kcal daglig med samme aktivitetsnivå.

Når sukker spises blir det først lagret i leveren. Senere utvides leveren som en ballong, og begynner å fungere dårlig.

Fiber, stivelse og sukkeralkoholer regnes også som karbohydrater, og brytes ned til monosakkarider (i ulike mengder). Tilsetningsstoffer (E-nummer) går også under karbohydrater. Dette står ofte i tillegg til karbohydrater selv om det egentlig er karbohydrater.

Ernæringsfysiologenes påstand er alltid at å innta flere kalorier om dagen enn du bruker, fører til at du går opp i vekt. Dette er feilinformasjon, og jeg har lurt på hvorfor de forfekter denne vranglæren. Kroppen er jo ikke noe enkelt kalorimeter hvor mer kalorier betyr overvekt, og mindre kalorier normalvekt. På vLCHF kosthold kan du innta alle kaloriene du måtte ønske, da maten vi spiser på dette kostholdet ikke lagres av kroppen. Hvordan kan man da gå opp i vekt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.

vLCHF kosthold kurerer de fleste lidelser.

Nå finner ingen spor av min epilepsi, urolig mage, sukkersyke, allergi, astma, og eksem samt at jeg var langvarig forkjølt. Psykisk ble jeg også mye bedre.

Vi som spiser vLCHF eliminere kreftrisikoen ved å spise fett/protein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige betraktninger. Samtidig er det alltid urettferdig å gjøre sammenlikninger mellom bilder som er paparazzi vs "photoshoppet til helvete" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke snakke for andre, men jeg synes "feite-Brittney" var nærmere fornuftig vekt enn "photoshop-anoreksi-Brittney".

Egentlig enig selv, men artikkelen var mest for å illustrere et poeng om dette med "slanking og situps etc" at resultatet kan bli en bredere midje når de egentlig er ute etter det motsatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig enig selv, men artikkelen var mest for å illustrere et poeng om dette med "slanking og situps etc" at resultatet kan bli en bredere midje når de egentlig er ute etter det motsatte :)

Jau. Hele greia med å trene mage for å få mindre mage er jo like smart som å anbefale folk å kjøre knebøy for å få mindre lår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om du spiser mer enn 40g protein i et måltid stopper membranen din rundt 40g. Lykke til med å ta opp resten." Facebook venn om middagen min i går (600g svinekjøtt, ca 130g protein) hvor blir det av resterende 90g liksom? Termodynamikk ftw.. tviler på at jeg driter ufordøyde svinestrimler i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...