Gå til innhold

tonita

Medlemmer
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takk for svar og grundig forklaring! Jeg vet den snutten ikke var av beste slaget, og jeg hadde antakeligvis gjort meg selv en tjeneste ved å ha varmet opp, tøyd og hatt litt vekt på stangen, men sånn ble det i denne omgang. Jeg kommer dypere med enda bredere fotstilling, og nå som jeg har fått bekreftet at bred bøy er legitim bøy, satser jeg på denne varianten fremover. Stram forside og svak magemuskel har du nok rett i ja. Resten er jeg usikker på. Har tatt endel styrkeløft-timer og ble ikke rettet på der (hjelp), men skal få en trener med mye erfaring til å se på teknikken min til
  2. Okei, takk for tilbakemelding! Kunne du nevnt hovedtingene du tenker på? Jeg har trent med ulike veiledere og PT-er tidligere uten at jeg har fått beskjed om konkrete feil, så en pekepinn til å begynne med hadde vært kjempefint! Jeg har lest mye om både knebøy og andre øvelser, så litt kunnskap har jeg, men teori og praksis er jo to forskjellige ting
  3. Ja, så ble man desperat og tok noen bøy i stua med kosteskaftet. Kremt. http://www.youtube.com/watch?v=ZgorLKJbg6k Så de 6 første er med behagelig bred beinstilling, og de 5 siste med smalere. På de 5 siste vingler jeg og det føles veldig stramt i ryggen. Ser jeg vifter med tærne, kanskje jeg bør presse fra hele fotbladet? Tilbakemeldinger ellers? Får i denne omgang satse på at teknikken er noenlunde lik med vekt på stanga. Edit: trodde jeg hadde fått rotert den, jobber med saken igjen
  4. Ja! Ja, jeg vet, er bare det med den filminga da veit du, vanskelig å få til der jeg trener. Men kanskje jeg venter til 10 min før stengetid og gjør et tappert ninja-forsøk på å filme med mobilen festa med teip eller noe til veggen. Kan jo gjøre det i heimen, men da blir det uten vekt, og noe av poenget faller bort. Hm.
  5. Takk for svar! Ja, jeg er enig i at PT-er ikke alltid bør tas seriøst, er vel derfor jeg ignorerte 'hjelpen' også, men det ble liggende i bakhodet, spesielt når det var flere som sa det samme. Jeg vet at jeg i teorien skal kjenne det mer i baksiden ved brede bein, men det føles som om jeg 'slapper litt mer av' i glutes i bunnposisjon med bred fotstilling (føles som at buttwinken er verre slik, og kjennes som om jeg mister spennet), mens jeg med smalere bein må stramme stumpen for å komme opp igjen. Samtidig som at knær og tyngdepunkt dessverre kjennes litt ustabilt. Kanskje bedre mobilitet i
  6. Hei, har lett litt rundt her, men finner ikke noen konkret forklaring på dette. Jeg har lenge kjørt knebøy med relativt brede bein (litt bredere enn skulderbredde), og med tærne vinklet godt utover. Brukt denne teknikken regelmessig opp til kroppsvekt+10 kg og det har føltes bra. Grunnen til at jeg valgte denne teknikken er fordi jeg har slitt med å komme dypt nok i parallell med smalere ben, og jeg har fått litt vondt i knær og korsrygg av det. MEN har fått kommentarer fra PT-er og atleter om at jeg har for bred fotstilling, uten at dette har blitt utdypet (jeg har kanskje ikke v
  7. Takk for svar. Interessante artikler! Mye å tenke på. Fint å vite at 'pump-treningen' har sin plass. Trener ikke fullkropp om dagen, men skal snart endre på oppsettet etter en feriepause, og skal huske på viktigheten av periodisering. ChristianR, med tanke på kroppstype ligger jeg nok mellom meso- og ectomorph, men synes det blir ullent å basere treningen på det. Beskrivelsene av de 3 typene er jo veldig forskjellige, men de aller fleste er vel en mix, så da er det vanskelig å legge opp et løp basert på retningslinjene som nevnes. Men om du har noen artikler som går litt i dybden på dett
  8. Jeg har lenge trent styrke etter prinsippene om høy vekt og lavt antall repetisjoner. Det har fungert greit for meg, men har vel ikke akkurat hatt 'mad gainz' eller noe. I det siste har jeg hatt litt mindre energi pga mye jobbing, så jeg har kjørt lettere økter med litt mindre vekt og et noe høyere antall repetisjoner, spesielt på beindager. Plutselig har jeg skikkelig pump, kjenner det som bare pokker dagene etter og ser at noe begynner å skje på muskelvekstfronten! Dermed sitter jeg med følgende spørsmål; responderer jeg som individ bedre på flere reps, mindre vekt? I såfall bør jeg
  9. Jeg synes det ser ut som mye hard jobbing mot relativt liten gevinst hvis målet er vektreduksjon. Nå vet jeg ikke hvor mye du har gått ned ved å utføre opplegget du beskriver, men hvis du bytter ut endel av løpingen med hard styrketrening tviler jeg på at du må ligge på 500 i underskudd for å fortsette å gå ned i vekt. Personlig ser jeg mye raskere forskjell på kroppen ved styrketrening enn løping. Jeg må hvertfall passe på å spise nok heller enn å passe på å spise lite nok etter å ha erstattet løpingen med tunge vekter.
  10. Du er ikke alene! Er i omtrent samme situasjon som deg, så dette kom godt med. Tråden altså. Heia oss, vi klarer det til slutt!
  11. Nå er vel hun litt mer populær enn en gjennomsnittlig youtuber. Hva gode resultater er, er meget subjektivt! Jeg har selv 'trent som en gutt' lenge og har vært fornøyd med det, men for mange går det en grense på hva man ønsker seg ifht størrelse på armer og rygg.
  12. Jeg kunne linka til masse andre bilder, men et kjapt søk på Google bekrefter vel at dama er veltrent? Flere fitness/bikini-damer som nevner henne som forbilde og motivasjon, derfor jeg sjekka treningsopplegget hennes i første omgang. I den sammenheng tenkte jeg det kunne vært morsomt å diskutere hvorvidt den type 'fitnesskjendiser' faktisk trener det samme opplegget som de selger, men hvis folk ikke synes hun ser trent ut, så forsvinner vel poenget
  13. Hvis det hadde vært så enkelt, hadde vel langt flere sett sånn ut ?
  14. Denne damen her har blitt meget populær grunnet sin feminine og veltrente fysikk, selv etter å ha fått barn, vært lubben etc. Når jeg ser på treningstipsene hun gir, tenker jeg at hun må løfte tyngre enn dette til vanlig? Noen skriver om fettsuging and annet 'juks', noe jeg antar må være såkalte haters, men jeg tar meg selv i å være nysgjerrig på hvordan denne type fysikk kan bygges fra grunnen av. Hun ser jo bikinifitness-lekker ut, uten å være rippa, er symmetrisk uten å ha veldig mye skulder- og armmusklatur. Foruten brystimplantatene er dette drømmefysikken i mitt hode, og jeg vet mange pi
×
×
  • Opprett ny...