Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir oppgitt av å lese det. Spør henne om hun har noen kilder på det :p

Nesten alle jenter jeg kjenner, som har gått på idrettslinja på videregående..eller feil, nesten alle jeg kjenner, uansett kjønn, som har gått på idrettslinja har et tåpelig syn på trening og kosthold. For det første spiser de ræva, jeg har selv gått på en toppidrettskole (jeg tok påbygg da..ikke no idrett på meg:p) og ALLE gikk rundt å spiste hveteboller til lunsj og drakk coca cola ved siden av. For å ikke nevne snusklysene over fuckings alt:eek:. De kunne liksom spise ræva fordi de trener mye:meh:. Og jentene skulle ikke trene styrke..isåfall kun lette vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten alle jenter jeg kjenner, som har gått på idrettslinja på videregående..eller feil, nesten alle jeg kjenner, uansett kjønn, som har gått på idrettslinja har et tåpelig syn på trening og kosthold. For det første spiser de ræva, jeg har selv gått på en toppidrettskole (jeg tok påbygg da..ikke no idrett på meg:p) og ALLE gikk rundt å spiste hveteboller til lunsj og drakk coca cola ved siden av. For å ikke nevne snusklysene over fuckings alt:eek:. De kunne liksom spise ræva fordi de trener mye:meh:. Og jentene skulle ikke trene styrke..isåfall kun lette vekter.

Såpass! Det er litt i overkant tåpelig :p Greit nok å kunne unne seg litt godis i helgen, men å spise boller og drikke brus til lunsj? Man blir nok ikke akkurat toppidrettsutøver hvis man har et kosthold som det der! Og jenter skal kun trene lett? Det er jo så fantastisk kjedelig og sitte der og løfte på vekter man omtrent ikke kjenner at er der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Mitt siste tips er å alltid ha et par hardkokte egg ( proteiner ) i veska. hvis du for eksempel er ute og drikker øl, som bare er karbohydrater, så spiser du et egg ved siden av og da er det greit.

Ett egg per øl. Det blir en vane."

Kilde: http://www.kjendis.no/2011/09/24/kjendis/klikk/mote/18279470/

Hun kan ikke være seriøs.. hele artikkelen er ganske morsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Det er litt i overkant tåpelig :p Greit nok å kunne unne seg litt godis i helgen, men å spise boller og drikke brus til lunsj? Man blir nok ikke akkurat toppidrettsutøver hvis man har et kosthold som det der! Og jenter skal kun trene lett? Det er jo så fantastisk kjedelig og sitte der og løfte på vekter man omtrent ikke kjenner at er der en gang.

Jepp, jeg aner ikke hvorfor så mange tror at bare fordi en trener masse så er det ok å spise crap hele tiden? Jeg sier ikke at de aldri skal spise hveteboller eller drikke cola, men å la det være lunsjen 5 ganger i uka er ille. Noen hadde kanskje ei gulerot etterpå. Alt i alt; vi som gikk påbygg hadde flere i klassen som faktisk spiste ordentlig, i tillegg til å trene. Ingen drev med noe som kan kalles toppidrett, men om disse andre elevene faktisk drev med toppidrett eller bare likte idrett vet jeg ikke. Vet kun om en person fra denne skolen som har lykkes ifh til idretten sin (håndballspiller). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Mitt siste tips er å alltid ha et par hardkokte egg ( proteiner ) i veska. hvis du for eksempel er ute og drikker øl, som bare er karbohydrater, så spiser du et egg ved siden av og da er det greit.

Ett egg per øl. Det blir en vane."

Kilde: http://www.kjendis.no/2011/09/24/kjendis/klikk/mote/18279470/

Hun kan ikke være seriøs.. hele artikkelen er ganske morsom

Christine Koht sier ganske mye bare for å provosere. Du skulle likt siden hennes på facebook, hun oppdaterer hele tiden om alt mulig rart :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk på universitet er svaret på alt. Jeg går ernæring, årsstudium selv. OG her er det KUN en fasit og det er: 50-60 % karbs, 10-20 % protein og 25-35 % fett. Ingen vits med over 1 g protein pr kg, frokost er det viktigste måltidet, proteintilskudd er det ingen vits i, mange og små måltider er nøkkelen til alt.

Kjenner jeg blir provosert, og om jeg ymter frem med at "det kan være mye bra med lavkarbo", " hva med periodisk faste, det funker jo!" og "det er flere studier på at protein ikke er skadelig på nyrene, og kan ha masse helsegevinster, spesielt for eldre person å få i seg mer protein" blir jeg jo sett på som tidenes sviker. Nei, det er kun en fasit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på universitet er svaret på alt. Jeg går ernæring, årsstudium selv. OG her er det KUN en fasit og det er: 50-60 % karbs, 10-20 % protein og 25-35 % fett. Ingen vits med over 1 g protein pr kg, frokost er det viktigste måltidet, proteintilskudd er det ingen vits i, mange og små måltider er nøkkelen til alt.

Kjenner jeg blir provosert, og om jeg ymter frem med at "det kan være mye bra med lavkarbo", " hva med periodisk faste, det funker jo!" og "det er flere studier på at protein ikke er skadelig på nyrene, og kan ha masse helsegevinster, spesielt for eldre person å få i seg mer protein" blir jeg jo sett på som tidenes sviker. Nei, det er kun en fasit!

Sånn er det hos oss også. Jeg går ikke ernæring, men vernepleie..og av en eller annen grunn liker skolen at vi som vernepleiere skal kunne det samme som sykepleiere, inkludert ernæring. For all del, jeg liker disse emnene, men det er klin umulig å si noe som ikke står i tråd med hva som står i bøkene og hva staten sier. Vi pratet om personer som har spist på seg diabetes. Fasit: Pøs på med insulin og ha et stabilt inntak av karbohydrater. Da spurte jeg hvorfor lavkarbo ble ignorert blankt, når det faktisk er slik at mange diabetikere får bedre med det kostholdet. Skulle tro jeg var tidenes dummeste person, følte meg iallefall sånn da:meh:. Å nevne at vi ikke dør av å spise mer protein enn 10-20% var jo helt krise..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på universitet er svaret på alt. Jeg går ernæring, årsstudium selv. OG her er det KUN en fasit og det er: 50-60 % karbs, 10-20 % protein og 25-35 % fett. Ingen vits med over 1 g protein pr kg, frokost er det viktigste måltidet, proteintilskudd er det ingen vits i, mange og små måltider er nøkkelen til alt.

Kjenner jeg blir provosert, og om jeg ymter frem med at "det kan være mye bra med lavkarbo", " hva med periodisk faste, det funker jo!" og "det er flere studier på at protein ikke er skadelig på nyrene, og kan ha masse helsegevinster, spesielt for eldre person å få i seg mer protein" blir jeg jo sett på som tidenes sviker. Nei, det er kun en fasit!

Argh! :meh:

Selv om jeg har veldig lyst til å lage et langt innlegg hvor jeg tar opp disse problemstillingene, så korter jeg det ned til en kort setning som oppsummerer det hele:

"Ingen mennesker er like og vi har alle ulike behov - også når det kommer til mat!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! :meh:

Selv om jeg har veldig lyst til å lage et langt innlegg hvor jeg tar opp disse problemstillingene, så korter jeg det ned til en kort setning som oppsummerer det hele:

"Ingen mennesker er like og vi har alle ulike behov - også når det kommer til mat!"

Jepp, den er en gjenganger her også! Problemet mitt er jo også at jeg har såpass lite holdbart bak i hodet, jeg leser mye rart, men klarer på mange viså glemme det når jeg skal diskutere det, fordi jeg fortsatt er såpass fersk i gamet. Så neste gang jeg ser vi skal ha noe av disse temaene, skal jeg finne frem masse gode linker, så er det diskusjon på høyt plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ift fysioterapeuter siden jeg er en selv: Treningslære, styrketrening etc utgjør en forsvinnende liten del av pensum, jeg vil gå så langt som å si at om man bare såvidt kan mer en gjennomsnittlig trenende på treningssenter etter endt utdanning. Vi kan noen basisøvelser og vi vet hvilke muskelgrupper ulike øvelser innebærer, men å omsette det i praksis forutsetter noen kurs eller egeninteresse. Jeg ville ikke tatt imot styrketreningstips fra en fysio eller kiropraktor for å si det sånn. Idrettsfysio, naprapater og noen andre er nok bedre egnet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen ble liksom bare dummere og dummere:

http://www.dagbladet.no/2011/09/27/tema/helse/klikk/18317990/

Men denne kommentaren tok kaka

Oh, my God. Så mye sinnsykt dumt som skrives om kosthold/trening. Ok, her er oppskriften din til å miste 1 - 1,5 KG FETT (!) per uke;

1. Frokost:

Karbonadedeig tilsvarende volumet til din håndflate. (Stekt+krydret).

1 & 1/3 Banan, eller 2 epler, eller 1 nektarin, eller 2 appelsiner.

8-10 Mandler

3-4 kapsler Omega 3

2. Lunsj: Gjenta punkt 1 (4 timer etter frokosten).

3. Middag: Gjenta igjen, etter 4 timer.

4. Kvelds: Spis noe du har LYST på, gjerne sjokolade & Cola, men innta samtidig noe med mye proteiner/fett i, som f.eks. peanøtter, tilsvarende volumet til din håndflate.

I tillegg mosjonerer/trener du i 15 minutter så tidlig som mulig på dagen.

Dette gir deg 8-10 timer med meget høy fettforbrenning (Ikke det samme som det feilaktig vises til i artikkelen: Kaloriforbrenning), hver dag, og medfører 1 - 1,5 kg tap av rent kroppsfett i uka.

Forklaring på hvorfor dette virker:

Dette gir deg en nær perfekt sammensetning av fett, karbohydrater og proteiner i hvert måltid, som fører til riktig balanse mellom såkalte gode og dårlige eikosanoider, kroppens superhormoner. Dermed begynner kroppen din å nesten utelukkende velge ditt lagrede kroppsfett som energikilde hele dagen, inntil kvelden hvor du spiser det du vil for å tilfredstille "suget" ditt.

Dette HØRES sikkert fælt ut å spise, men det er ikke det. Dette er ekstremt sunt, og du vil føle deg meget bra under de 8-10 timene hver dag. Ingen sult eller følelse av ubehag, tvert i mot vil du føle deg bedre enn noen gang.

Dette fungerer garantert slik jeg sier, og i motsatt fall skal jeg spise fjellteltet mitt og gå baklengs til Antarktis kun iført badebukser.

Artikkelen er helt på jordet, antall kalorier forbrent spiller ingen rolle fordi ditt kosthold ikke tillater kroppen din å forbrenne stort annet enn de kaloriene som befinner seg i ditt BLODSUKKER. Dermed går du ikke ned i vekt, og du vil føle deg sulten, irritabel, trett og uopplagt, ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...