Jump to content

Eizs

Members
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

About Eizs

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/18/1986
  1. Ifølge artikkelen, så hoper proteinen seg opp så du blir seende sånn ut.. Trodde alltid "gravidmagen" var en bivirkning av veksthormon og overvokste indre organ men.. Thoughts? http://narcoticnutrition.com/warning-read-another-whey-protein-shake/
  2. Prøv detta: Sett deg slik. Dersom ryggen din krumma seg så er du ikkje mjuk nok. Få nokon til å presse hofta di fram til ryggen din er bein og kjenn kor da strekke hen, der e du for stiv og må tøye. Helen skal ha kontakt med gulvet.
  3. Du kan bli tjukk av å sove med lyset på - DN.no fantastiske nyheter for de som sliter med å legge på seg
  4. Det er lov å gå forbi snopet. Det er lov å gå på butikken etter du har ete middag i staden for å ta det på vegen heim frå jobb når du eigentleg berre vil ha mat med ein gong. So mykje kunnskap som ligger fritt tilgjengelig for alle og einkver som har internett og ein PC, så blir det for dumt å sei at enkelte ikkje har noko valg eller alternativ til å bli feit. Det er ikkje enkelt å ha gode holdningar mot folk som "glømmer" gymtøy kver gong og et loff med nugatti kver dag på skulen, korleis trudde dei helsa vart 10 år seinare...? Eg kunne skreve eit avsnitt om nedrakkingen på dei som faktisk velger det sunne alternativet men føler det har blitt dekt rimelig greitt av Kristine Weber Samtidig er eg delvis enig med Foss. Å gjere folk meir oppmerksom på alt som inneheld sukker ville våre ein god ting for alle, kanskje utenom sukkerindustrien. Men tilnærmingen hans er heilt feil, og ut i frå eigne erfaringar med personer eg kjenner som er overvektige, er det så jævla stereotypisk at det nesten blir komisk. Men berre nesten. Årsaken til fedmeproblemet trur eg meir ligg i dårlig oppdragelse av foreldre som burde visst so mykje betre (og som sikkert er overvektige sjølv) Og kva skjer over heile landet kver einaste laurdag? Det sit tusenvis av ungar foran TVen med ein feita pose med 99% sukker og fråtsar. Kva blir programmeringen etter årevis med dette? For å kose deg må du ete sukker. Dette sit djupt, etter så mange år. Eg trur dette er ein mykje større årsak, enn at det er for billeg med sukker.. Og det skulle ikkje forundre meg at ein som får snop regelmessig har vanskeligare for å gå forbi sukkerhylla i butikken seinare enn andre. I dag er det nesten berre dei som av eigen interesse får noko særleg med kunnskap om trening, helse og kosthold. Løysinga er enkel - få orden på heimkunnskapen og pass på at alle deltar, både i denne og i gymtimane på grunnskulen. Kunnskap gir makt til å ta kontroll over eiga helse.
  5. http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html
  6. I know Lyle McDonald skriver forresten på side 30 i "The Rapid Fat Loss Handbook" at moderat kardio på 30-40 min 3-4 ganger (eller til å med daglig om det holder apetitten i sjakk) i uken skal gå bra, om jeg skal tro på han...?
  7. Er ikke helt overbevist, skal vertfall prøve, så får du dra en "told you so" om jeg styrter og kræsjer.
  8. Om jeg kunne alt om PSMF hadde jeg vel ikke behøvd å spurt etter råd? Ang trening: Rein teknikktrening, rolig grappling, og lignende gir meg samme puls som å gå hjem fra skolen, klarer ikke å se for meg at dette blir for mye trening..? Er heller ikke noen stor sak for meg å stå over et par økter om det gir raskere vektnedgang enn det jeg gjør nå. Ang kcal: Er ikke det normalt å ta hensyn til at maten ikke består av reint protein? Da blir det vertfall ikke 900kcal. Hvor mye karb bør jeg belage meg på å spise? Om jeg skal følge oppskriften i artikkelen til Robert der han skriver at det går fint med 300g grønnsaker til hvert måltid, så blir det jo minimum 60g karbo om man spiser 4 måltid....? Skjønner Mulig jeg har overdrevet hva jeg tror effekten av dette var, men når jeg leser at folk går ned 2 kilo i uken i reint fett tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre dette mer enn et par uker, og vertfall ikke mer enn noen dager i slengen, å gå månedsvis på PSMF er uaktuelt for meg, og forstår at du fraråder det om du trodde det var det som var planen. Uansett, som sagt har jeg vanskelig for å se at kamptreningen i seg selv skal være et problem siden jeg bestemmer selv hva jeg skal gjøre på disse øktene...? Lover å ikke få mer enn 70% av makspuls
  9. Jøss, det her var vel egentlig så langt fra hva jeg forventet å få som svar her som det går an ... Har jeg vert frekk mot deg på fylla eller noe?
  10. Høy, har lurt litt på å prøve dette, har laget meg følgende oppsett som jeg tenkte jeg skulle prøve fra mandag av, fint om noen med litt erfaring kunne gitt meg tilbakemelding Meg: 94 kg fett% ca 12-14 (skal se om jeg får målt snart) Aktivitetsnivå: stillesittende store deler av dagen (student) Trener 6-7 ganger i uken med middels(?) intensitet (3 styrke 3 MMA, 1 intervall som faller bort under diett) Styrer intensiteten på MMA øktene selv, så har valgt å ikke ta hensyn til det i oppsettet Har tenkt å kjøre stronglifts programmet (bøy, benk, press, roing og mark periodisert) under dietten. - Har en haug med omega-3 kapsler som skal bort, og har komt fram til at jeg tar 12 stk av disse hver dag for å få dekket behovet på ca 1g EPA og 1,5 DPA - 12g fett, 120kcal - Målet er å komme til 88 kg stabil vekt, har derfor regnet meg fram til proteinbehov: 88kg * 2,6g = 228,8g Dette skal jeg få i meg ganske enkelt ved å spise følgende hver dag på diett: 2 bokser tunfisk (312kcal) 1 boks cc (291 kcal) 1 boks karbonadedeig (460 kcal) 1 boks mager kesam (222 kcal) 225g protein, 1285kcal Supplerer måltidene med ca 500g salat eller grønnsaker med karboinnhold mindre enn 5g/100g har tenkt å grave gjennom frysedisken og se hva jeg finner. Dette burde gi toppen 100g karbohydrat, og 400kcal Ser bort fra steikefettet her, så får jeg da 1805 kcal per dag Skal på butikken å kjøpe multivitamin, og har høydose d-vitamin jeg tar hver dag. Noe jeg har oversett eller burde endre?? Fortsetter jeg å ta kreatin som normalt ?
  11. Jøss, så er jeg ferdig før jeg er 40, og det kun fordi jeg foretrekker karbonadedeig foran fiskepinner.. :thumbsdown:
  12. for å få nøyrtal posisjon med hovudet kan du prøva å sjå ned i gulvet før du gripe stanga og hold blikket på samme plassen (3-4 m foran deg) bøyg deg ned, ta tak i stangi, senk rompa, dra fram kassen, rett opp ryggen, og få opp spennet i kroppen din, og husk å sjå på samme plassen i gulvet. Resten klarte du fint. Om du ha ein spegel foran deg kan da ve lurt å snu seg mot lokalet sånn at du ikkje blir avleda av deg sjøl i spegelen. Ellers såg da bra ut, utifra filmen, rett og fin rygg, flinke :thumbsup: film både foran og fra sida neste gang.
  13. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_D Har lest en annen plass om en som tok 50 000 IU hver dag i et halvt år før det ble for mye, men husker ikke hvor det var. Så 5000 IU hver dag om vinteren går nok fint
  14. Har ca samme spisevindu selv, går på skole men tar likevel en dose BCAA etter jeg har stått opp, vet ikke om det har så mye for seg siden jeg sitter i ro. Jeg hadde vertfall gjort det hver 2. time fram til kl 12 om jeg skulle hamre og bære hele dagen. Gi gjerne tilbakemelding på hvordan dette funker, da jeg har samme arbeidstid som deg på sommerjobb og vil fortsette med PF (er elektriker)
×
×
  • Create New...