Jump to content

Frø[email protected]

Members
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

  1. Lurer på om folk har noen formening om hva som er mest effektivt med tanke på fettbrenning og intervall! Har gjort 4x4 til nå på anbefaling fra tech Nutrition, men hørte at dette er utdatert og også stresser kroppen en del, så ble anbefalt 10 sekunder på, 20 av, repeter 10 ganger isteden da det skulle være mindre stress og være mer effektivt! Noen som har erfaringer, evt prøvd begge deler over tid?
  2. Det er jo også en del av utviklingen.. har forløpig en del å ta av, men lurer litt på hvordan det blir til slutt!
  3. Hahaha, jeg skjønner at problemstillingen høres noe flåsete ut, for min del henger litt av victoria secrets "idealet" igjen innerst inne . Begynte jo å trene styrke først og fremst for å gå ned i vekt, men har skiftet fokuset mot å komme i god form og bli mer fit! Så kommer ikke til å kutte ut verken roing eller bryst med det første, selv om jeg må opp i BHstr
  4. Tja.. det er vel ganske sammensatt i grunn.. men jeg vil jo være sterk og fit heller enn tynn og puslete! Mente å gå ned i belastning ja Ja, får lese meg opp, etterhvert få skreddersydd program til meg og mine mål heller enn standardprogrammer! Takk for link, skal sjekke ut! (Hvertfall noe positivt med å spørre i kreti&pleti )
  5. Hehe, nei den er ganske smal men føler den er blitt litt bredere Takk for svar! Du har sikkert rett, får prøve å få tatt noen bilder av ryggen så jeg får sett det bedre! "Problemet" løser seg kanskje av seg selv når midjen blir smalere også
  6. Takk for svar! Det kan det sikkert være, men har jo gått ned i vekt samtidig som ryggen er blitt større, så ikke vet jeg Men jeg føler nettopp at jeg blir mindre feminin i figuren nå, har brede skuldre, smal rygg og brede hofter, men nå føler jeg at jeg "fyller" ut ryggen så formen blir mer firkantet! Er ganske fersk på dette her altså, føler det er noe basic som jeg ikke har fått med meg enda
  7. Hei! Jeg har holdt meg til RYP forbrenningsprogrammet i nesten 9 uker. Er kjempefornøyd med programmet - bortsett fra at jeg har blitt bredere over ryggen! Merker at BHén strammer, må snart opp i str! Da jeg har en ganske smal rygg (70) og det er en av de få tingene jeg alltid har vært fornøyd med liker jeg denne utviklingen heller dårlig, lurer derfor på om jeg skal kutte ut roingen helt eller evt gå ned i styrke? Ligger per dags dato på 25 kg, 8 reps.. Hadde egentlig tenkt å poste i tråden for dumme spm men fant den ikke
  8. Hei! Jeg veier ca. det samme og bruker også RYPs maksimal forbrenningsprogram. Stusser litt over at du har kuttet ut intervallene, slik jeg har forstått det er de utrolig viktige for å få mest ut av dette programmet! Tatt fra TN sine sider: "4x4 er nøkkelen til maksimal forbrenning programmet, vi anbefaler 3 økter i uka med 4x4.. " og også "denne type trening gjør at fettforbrenningen øker betraktelig og at man effektivt kan redusere kroppsvekt..." Jeg ville ha sørget for å få i meg nok kalorier, den riktige fordelingen av fett, karbohydrater og proteiner og IKKE "skulket" unna intervallene! Lykke til videre
  9. Hva med å kjøre intervaller med hovedfokus på stigning isteden for fart? Stigning får opp pulsen, og har du dårlig kondisjon kan du begynne med hurtig gange men det er viktig at du øker enten stigningen eller farten for hver gang! Jeg kjører intervaller med 5% stigning 4x4 med tre minutters pause, har funket veldig bra for meg Finn frem noen gode "powersongs" også, de hjelper deg gjennom det siste minuttet
  10. RYP er utviklet av Tech Nutrition og står for Release Your Potential. Har fulgt det i 4 uker og er veldig fornøyd! Siden de forklarer bedre enn meg legger jeg ved linken til programmet her: https://www.tn.no/assets/content/file/RYP_Magasin_0712_web.pdf Hvis du lurer på noe etter å ha tittet på programmet må du bare spørre så skal jeg (eller andre) svare så godt jeg kan! De har også forum inne på RYP.. Lykke til
  11. Høyde: 169 Drømmevekt: 65 Jeg veier idag ca 72kg, og har vært oppe i 85 men jobbet meg sakte men sikkert nedover. De siste kiloene sitter godt, men bort skal de, og derfor har jeg i tillegg til å røsket ordentlig opp i kostholdet mitt begynt å trene styrke og intervall
  12. Hei Janis! Jeg går på RYP (release your potential) og kan anbefale det som nybegynnerprogram. https://www.tn.no/assets/content/file/RYP_Magasin_0712_web.pdf Der trener du basice øvelser, hele kroppen hver gang, og programmet regner ut progresjonen din. I tillegg til styrkedelen skal du også gjøre intervaller, helst tre ganger i uken dersom målet er lavere fettprosent. Jeg er i uke 4 av programmet, og ser at kroppen har forandret seg Det jeg synes er best med programmet er at øvelser og vekter blir kalkulert for meg så jeg slipper å "kuke" rundt i styrkerommet. De har også en fin øvelsesguide som jeg har sett på maaange ganger! Jeg bestilte også en time med PT for å gå gjennom alle øvelsene i programmet, og fikk hjelp til å gjøre dem riktig, det er å anbefale uansett hvilket program du bestemmer deg for Jeg er også i utgangspunktet lavkarbo tilhenger, men passer på å få i meg litt karbo nå som jeg trener styrke annenhver dag. Jeg får i meg karbo hovedsaklig via havregryn (de dagene jeg trener), knekkebrød og frukt. Lykke til
×
×
  • Create New...