Jump to content

ASorensen

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  1. Du har vel et godt poeng der, jeg ga tips ifh til ønsket hennes Og er det hennes mage på profilbildet skjønner jeg overhodet ikke hvorfor hun vil ned i fettprosent, for den etter min mening ser meget bra ut! Så det beste tipset blir vel da som Kristin sa overskudd i kcal i kombinasjon med tungt styrketrening og mye protein.
  2. Mente det med protein, at så lenge hun spiser i underskudd på kcal så burde hun spise mye proteiner. Så hun kan bygge muskelmasse Forstod du meg nå?
  3. " Trener du skikkelig mens du spiser i underskudd vil du faktisk i tillegg til å redusere fettprosent kunne bygge muskler i tillegg." 5 Skuddsikre Metoder for økt Fettforbrenning! | Eirik Sandvik Som Kristin sier spis mye protein når du gjør det, så kan det vel nesten bare gå en vei?
  4. Vil du bli sterk i benk og få større bryst, kjør benkpress som hovedøvelse enkelt og greit. Med styrke kommer masse og med masse kommer styrke. Med den forutsetning at du gjør øvelsen riktig, og med et fornuftig program.
  5. Ville gjort som andreaIS anbefaler å oppsøke PT, naprapat eller fysioterapeut. Hvis du er veldig stiv i beina, som du selv sier så kan det være med å gjøre at jogging og styrketrening gjør vondt. Jeg ville ikke trent bein med vekter, isåfall med veldig liten vekt og kun teknikk. Og trent opp styrken i beina med kroppsvekt øvelser. Svømming er også veldig bra trening som belaster knær og andre ledd veldig lite.
  6. DukeNukem: Takk for artikkelen, litt lang, men der fikk jeg svaret tho-ols: Om du ser etter i boken vil jeg gjerne høre hva som stod der. neuaks: Jeg trener allerede Dietmar og er under veiledning av Olaf Dahl. Men jeg tenkte bare jeg vil vite hva andre mener, og muligens hva det nermeste fasit enn kan om jeg kan si det slik. Men og fordi jeg vil prøve å forstå hvorfor treningsprogram er satt opp som det er og hvorfor. Har også spurt både treningsforum og fitnessbloggen om det eventuelt kan lage en artikkel om dette(periodisering). Vet at fitnessbloggen har laget en artikkelen om dette Enkle grep for å periodisere treningen din - Fitnessbloggen men syns innholdet var forenklet, og litt tynt.
  7. Takk for artikkelen og svar, meget interessant. Men følte ikke helt jeg fikk svar på hvor lenge det vil være ideelt å trene tung styrke trening før man trapper ned. Slik jeg forstod artikkelen, er den måten styrkeløftere trener på altså mengde/volum program i vanligvis 9-12 uker også oppkjøring til konkurranse eller mer maks styrke type i ca. 12 uker, alt ettersom(dietmarprogram). Er det som vil funke bra for å øke i maks styrke.
  8. Jeg har tenkt endel på periodisering en stund, og hvordan man kan bruke det for å få best mulig effekt av styrke trening. Og hvor lenge man faktisk kan kjøre tungt før kroppen trenger hvile, og om dette er relevant og gjøre i forhold til målet(se nedenfor). Hvor lenge kan man kjøre tung styrke trening uten og bli overtrent? Og hvordan burde periodiseringen se ut? Å da mener jeg hvor lenge trene tungt, middels og lett og kombinere de tunge, middels og lette ukene? for å øke i både styrke og masse? For å gi et eksempel en person som har trent styrke i ca. 2år. Kjører eksempel vis en 3 split med 2 uker med middels tung vekt (70-80% av 1RM) 4 uker med tungt(80-95%) og 1 uke med lett(+- 50% av 1RM) også eventuelt fri alt ettersom.
×
×
  • Create New...