Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

"Om du spiser mer enn 40g protein i et måltid stopper membranen din rundt 40g. Lykke til med å ta opp resten." Facebook venn om middagen min i går (600g svinekjøtt, ca 130g protein) hvor blir det av resterende 90g liksom? Termodynamikk ftw.. tviler på at jeg driter ufordøyde svinestrimler i kveld..

Oi, da er du heldig, jeg har hørt grensa går på 30g :p

Selv folk HELT uten kunnskap om noe som helst relevant burde klare å se hvor dumt det blir å si noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, da er du heldig, jeg har hørt grensa går på 30g :p

Selv folk HELT uten kunnskap om noe som helst relevant burde klare å se hvor dumt det blir å si noe slikt.

Jeg stoppet akkurat han nye på jobben i det han skulle fortelle meg hvor skadelig det er å ikke spise frokost og lunch. Han veier mindre enn det jeg har i lommen min :S Avbrøt ham med at om han ikke var sikker på at det han skulle fortelle meg var nyere enn ti år gammelt, så var det ikke noe vits. Han snek ikke "ja, men du vet hva som skjer med krop" hvorpå jeg satte i gang med en kostholdstirade som sikkert holder ham stille i noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk innrømme at lav karbo er digg. Jeg følger det ikke selv, men nå kan jeg fråtse i kjøtt, bacon, egg og alt jeg liker å i stedet for heart attack jokes som før, får jeg nå et klapp på skuldra :) Ikke forandra noe, men samfunnet har forandert syn, så har gått fra å være risikosone til super sunn uten å lagt om kosten :) I love it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Om du spiser mer enn 40g protein i et måltid stopper membranen din rundt 40g. Lykke til med å ta opp resten." Facebook venn om middagen min i går (600g svinekjøtt, ca 130g protein) hvor blir det av resterende 90g liksom? Termodynamikk ftw.. tviler på at jeg driter ufordøyde svinestrimler i kveld..

Hadde det bare vært så vel, så hadde ingen vært overvektige. Fortell han kompisen din det... Vi absorberer tilnærmet alt vi putter i oss, det er veldig marginale mengder som går rett gjennom (bortsett fra fiber og sukkeralkoholer selvfølgelig). Det er begrenset hvor mye vi kan ta opp på en viss periode, men det betyr bare at jo større måltidet er, jo lengre tid bruker vi på å ta det opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så vel, så hadde ingen vært overvektige. Fortell han kompisen din det... Vi absorberer tilnærmet alt vi putter i oss, det er veldig marginale mengder som går rett gjennom (bortsett fra fiber og sukkeralkoholer selvfølgelig). Det er begrenset hvor mye vi kan ta opp på en viss periode, men det betyr bare at jo større måltidet er, jo lengre tid bruker vi på å ta det opp...

Prøvde, men han her har gått på idrettshøgskolen skjønner du så jeg som går på elektroingeniør må ikke komme her og lære far å pule mor ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Prøvde, men han her har gått på idrettshøgskolen skjønner du så jeg som går på elektroingeniør må ikke komme her og lære far å pule mor ......

Hva lærer de egentlig på den skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde, men han her har gått på idrettshøgskolen skjønner du så jeg som går på elektroingeniør må ikke komme her og lære far å pule mor ......

Da får du spørre han hvor han tror resten av proteinene i måltidet blir av... Herregud så lite gjennomtenkt enkelte påstander er :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydligvis:p Jeg som hadde planer om å ta PT utdannelsen der....:meh:

For å avdekke av NIH er en dårlig PTskole - så er det vel han som er et naut og ikke klarer å se på ting med kritiske øyne(å ta kurset er frivillig og enkelte av de som velger å ta det er ikke alltid den som går ut med beste karakter samt kompetanse innenfor yrket). Ang kosthold så er det veldig lite av pensum (1 av 12dager) i tillegg til at vi er "nødt" til å holde oss til statens/Olympiatoppens anbefalinger. Men har du tatt PTkurs på NIH så vil du merke fort at det er ikke bare elevene som rynker på nesa av disse anbefalingene til "mannen i gata" og kunder flest.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde, men han her har gått på idrettshøgskolen skjønner du så jeg som går på elektroingeniør må ikke komme her og lære far å pule mor ......

Haha - var som en fjott jeg var judo-trener for. Han nektet på at det var noe som het Dexa, for det hadde ikke de lært om. Og han gikk på idrettshøgskolen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg er VELDIG opptatt av å telle kalorier (ikke nødvendigvis hva hun faktisk putter i kjeften)..

"Viss jeg har fått i meg mindre kalorier enn jeg skal og jeg blir sulten på kvelden, så unner jeg meg gjerne en Snickers eller to så er jo kaloribehovet dekket for den dagen!" Øøøh?! :huh: Samme personen som sa at hun ikke kunne trene styrke fordi hun fikk så store lår og armer... Spurte henne hvorfor hun trodde det? Nei, det lå i slekten... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg er VELDIG opptatt av å telle kalorier (ikke nødvendigvis hva hun faktisk putter i kjeften)..

"Viss jeg har fått i meg mindre kalorier enn jeg skal og jeg blir sulten på kvelden, så unner jeg meg gjerne en Snickers eller to så er jo kaloribehovet dekket for den dagen!" Øøøh?! :huh: Samme personen som sa at hun ikke kunne trene styrke fordi hun fikk så store lår og armer... Spurte henne hvorfor hun trodde det? Nei, det lå i slekten... :meh:

Nå skal det jo sies at Martin Berkhan liker å spise is på kvelden og drikke vin i helgene. Han ser ikke *helt* forferdelig ut... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...