Gå til innhold

"Bikini-Nina" har konvertert til Islam


Lloyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hun skal for all del få gjøre akkurat hva hun vil, lese hvilken fabler hun vil og snakke med hvilke usynlige venner hun vil. Men jeg reagerer på følgende:

Det er ikke opp til meg å leke moralpoliti

For så å ha et langt intervju der jeg egentlig føler at hun er moralpoliti. Jeg tror det hadde vært bedre å bare slette instagram, konvertere, drite i hva folk synes og fortsette livet med venner og kjente. Men men, eksponering på nett kan komme i flere former utover rumpebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg faktisk helt enig. Jeg liker eks. Fitnessbloggen veldig godt, mange dedikerte og flinke mennesker som logger trening, poster fremgangsbilder osv. Men mange kommer ofte til et punkt hvor de føler at det å eksponere seg ikke er noe de får god følelse av lengre. Ikke alle klarer å "ta lett" på det å dele kroppen sin, selv om det er en "profesjonell grunn".

Samme gjelder vel for FitnessNina? Hun har kommet til et punkt hvor hun ikke ønsker å eksponere seg mer. Men hun har gjort det i stor grad før, så det betyr ikke at hun nødvendigvis vil komme til å rakke ned på alle andre som gjør det. Dessuten har et intervju lett for å reformuleres og komme ut annerledes enn stemningen i samtalen/selve intervjuet kan ha vært.

Hvorfor ustabil? Det er MANGE som konverterer til religion hver eneste dag. Mange oppdagger en stabil og god trygghet i hverdagen, og de finner den gjennom religion og menneskene som befinner seg rundt. La henne gjøre sin greie, og gjør deres, og la jenta tilbe hvilken Gud hun vil, for det er hennes problem hva hun står for, og ingen andre sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom over denne artikkelen i dag tidlig: http://www.bodymag.no/bikini-nina-har-konvertert-til-islam

Interessant! Synes hun kommer med mange spennende refleksjoner. Ville personlig ikke valgt å dekke meg til med hijab, men jeg synes det er riktig det hun sier - at mange jenter eksponerer kroppen sin fordi de søker bekreftelse og selvtillit. Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes vel nesten kommentarfeltet under intervjuet er verre enn intervjuet...

At hu har blitt muslim, er jo for så vidt så lite spennende det får blitt, fordi folk sitt personlige valg av religion er i mine øyne så lite interessant det går ann. Man bryr seg vel ikke om hvilken religion folk har?!

Hu skader ingen, hu plager ingen.

At bodymag skriver om det, syntes jeg heller ikke er negativt. De har jo tross alt intervjuet henne før, og dette blir jo da en naturlig oppfølgingssak.

Kommentarfeltet derimot er bare flaut. Jeg forstår ikke hvordan folk kan syntes en slik oppførsel er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere, jeg ble direkte kvalm og oppriktig lei meg av å lese kommentarfeltet. Folk altså! Hva jeg selv tenker om valget Nina har tatt er irrelevant, men noen ganger blir jeg virkelig mindre stolt over den menneskelige rasen :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...