Jump to content

Broseidon

Members
  • Content Count

    1620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Everything posted by Broseidon

  1. Hei på deg. Mye mulig du allerede har time alt, men jeg gir deg min input. Jeg synes du kan bruke en slik time til forventningsavklaring. Typ, si dine ønsker, drøft med PTn om dette er realistisk i forhold til ønsket tidspunkt. Ha klart for deg hvor mye du ønsker å trene, hva du ønsker å forbedre. Du sier du har lyst til å gå opp i vekt og legge på deg muskelmasse. Kanskje du kan spørre hva hun mener er mest effektivt osv:)
  2. Kommer det til å bli en revitalisering av forumet eller blir det å skyte hesten?
  3. Broseidon

    Deffing

    @Marcus Halberstram Hør på han her, han er magisk! Det finnes mange veier til målet, men det virker litt som om du er av den gamle skolen. Dvs, du tror du må spise "riktig" mat for å gå ned i vekt. Du har en veldig god fysikk, så jeg tror du kommer til å se bra ut når du får gått ned ca 10 kg. 500 kalorier er et veldig lite underskudd. Personlig ligger jeg 1500 under vedlikehold. Vil være så freidig at jeg linker til to videoer på kanalen min, som kanskje kan være til hjelp
  4. Vi heier vet du. Ha en fin påsk!
  5. Få til dette på 13 uker, fullt mulig. Det blir ikke lett, men det skal gå greit. For pullups kan du Sjekke ut Pavel tatsolini https://breakingmuscle.com/learn/greasing-the-groove-how-to-make-it-work-for-you Dette er en enkel måte å mestre pullups/pushups osv på Enig med han som sa at det vil hjelpe MYE hvis du går ned litt i vekt. Fokuser på å gå ned 10kg Når du skal starte med løping må du prøve å unngå Junkmiles. Dvs. Når fåååååålk vil bli gode til å løpe legger dem bare ut på tur, planlegg treningen din. Jeg anbefaler Alex Viada Hybrid athletes for folk som vil kombinere styrke og kondisjon. Kanskje litt overkill, men han er typen som kan få deg til å deadlifte 150kg, for så å løpe en marathon dagen etter, Det er ikke min oppgave å dømme karrierevalget ditt, men på generelt grunnlag er jeg fan av å følge drømmer:) Kjør på. For ekstra motivasjon er du hjertelig velkommen til å følge youtube kanalen min https://www.youtube.com/channel/UCZwgkTnoQhvRSKNVsZ-Yz4g Lykke til frøken!
  6. Hei! Først vil jeg gjøre litt skamløs egenreklame ved å linke til min youtube side! Der gir jeg kosthold og treningsråd til hvermansen:) https://www.youtube.com/channel/UCZwgkTnoQhvRSKNVsZ-Yz4g Så til spørsmålet ditt. For en nybegynner vil det ofte være gunstig å kjøre et fullkroppsprogram som involverer tunge baseøvelser, knebøy er en slik baseøvelse. Grunnen til at du burde kjøre fullkropp vs det å for eksempel trene bein en dag, så rygg en annen, er at du får kjørt gjennom musklene flere ganger i uka, og dette er mer ideelt:) Her er 3 supre programmer: www.fitnessbloggen.no/starting-strength http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/ http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ https://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout Du tenker kanskje at dette virker osm lite trening, men faktum er at du kan bygge flott og sterk fysikk utelukkende ved å gjøre dette. Jeg anbefaler folk å trene et slikt program fra 6-12 måneder, for så å finne andre programmer Du spurte etter hvordan du kan få mest ut av treninga, jeg er overbevist om at dette er rett vei og gå:) ha en super dag:)
  7. Hei. Når det kommer til vektnedgang. er kalorier konge, makroer er dronning. Det du skal fokusere på er å ha et kalorieunderskudd. Jeg vil anta at du kan grenne greit med fett på 1800-2000 kalorier Spis ca 120-140 gram protein ca kroppsvekt i fett, så ca 60-75 resten karb. Skjønner du hvordan du skal få det til å gå opP:)?
  8. Jeg har ikke prøvd det personlig, men jeg kan gå 100 prosent god for min gode nemesis Siggar. Fyren har peiling og er både muskuløs og sterk som en bjørn:) Hvis du har penger og liker å få ting satt opp for deg er det nok ikke dumt å kjøpe det. Men vit at det finnes mange gode powerbuilding-program der ute, ref Jim Wendler 5/3/1, PHAT for å nevne to:)
  9. jeg har brukket albuen. Det er vonde saker! God bedring!:)
  10. Kloke ord @NoBro. Jeg er så heldig at jeg ikke trener på et kommersielt gym, men jeg har, selv på mitt gym, noen ungvalper som trener i stringers og flexer og tror de er zyzz. jeg begynte å trene i 2013, så jeg kjenner lite til tidligere forhold. Jeg har dog lagt merke til at disse folka er mer opptatt av å se sterke ut enn å faktisk være det
  11. Jason blahas novice program starting strength x-press mange muligheter
  12. Min personlige mening er at du burde kjøre straighte sett. Dvs 5x5 på 130 kg. Økning på 5 kg i uka er en realistisk og bra økning. Etter hvert så kan du periodisere f.eks 3 uker 5x5, så 3 uker 4x4, så 3 uker 3x3. Og for hver tredje uke hopper du 10 eks opp istedenfor de vanlige 5. Hvis du synes progresjonsmodellen er for aggresiv kan du øke med 2,5 kg for hver trening:)
  13. Alt det du sier er tøv. Du kan ikke komme her med 2 innlegg og tro du er konge! Ta en titt på profilbildet mitt, så ser du deg i speilet, hvem av oss tror du har mest peiling? Nobro har vært utrolig tålmodig med kimtony, han har kommet med gode råd og han har svart på, nesten, hvert eneste spørsmål. Kimtony. Bare drit i det de andre sier, det nobro sier er sant. Hold deg unna steroider, spis kylling ris og brokkoli. Det er en dødelig kombo, som pofritt, brus og burger!
  14. Jeg er enig i det meste av det du sier, men autoregulering er ikke det samme som progresjonsmetode. Man kan autoregulere uten å ha progresjon. Autoregulering er egentlig bare at man "trener etter dagsform" Så til TS: Ja, du har hørt rett. Tung styrketrening er tingen. Jeg vil anbefale deg å kjøre et enkelt baseløft program ala stronglifts eller starting strength. Vær flink med dietten, tren en del, men ikke for mye, og til slutt vil ting gå din vei:)
  15. Jeg synes du stiller kloke og gode spørsmål Kimtony. Jeg vil veldig gjerne rose deg for din evne til kritisk tenkning og den evnene du har til å sjekke både kilder og høre med fler. Det er lett å la seg lure av folk som skriver på forum, men det ser det ut som du unngår med glans. Nobro har mange gode poenger, og jeg stiller meg bak alt han har sagt i den tråden her. Jeg er dog noe uenig i dette med karbohydrater. I følge nyere forskning har det nemlig vist seg at man faktisk man kan spise karb helt frem til 19,45 og ikke 19.00. Her ga rett og slett nobro deg dårlig råd. Splitten din er så som så, men den kan gjøre nytta si. Når det gjelder hvordan proteinpulver du burde kjøpe har jeg veldig god erfaring med myoprotein fra myrevolution.no. Du må foresten være forsiktig med frukt. Litt frukt går bra, men mye frukt går ikke bra. Kroppen kan få sukkersjokk og du kan utvikle diabetes. Vær særlig forsiktig nå i førjulstida, da det er mye klementiner ute og går. Cocosa olje har jeg aldri hørt om, men prøv å få tilgang til mct-olje. Denne oljen inneholder fettsyrer som kroppen ikke klarer å ta opp.
  16. @Kjetil Larsener vår ekspert her
  17. Last heller ned lifesum til mobilen din. Logg maten og ha kontroll selv.
  18. Jeg vil legge til en ting. Er du 180 høy og veier 64 kg burde hovedpro være å gå opp i vekt. Spis som en Gud. Gjerne unn deg litt godsaker og snop, men for Guds skyld ligg i et overskudd. Jeg vil se deg veie 75 til mai;)
  19. Der kan du gjerne prøve deg frem, men å husk at volum er eneren greie
  20. Jeg er enig med speilblankt, men jeg vil legge til et par ting. Du burde "alltid" ha en rep eller to i reserve. Failure trening er noe du kan spare og ha som et verktøy i verktøykassa. Måten du blir sterkere på er å sørge for å ha progressiv overbelastning, enten øke med flere Reps, set eller vekt. jeg vil gjøre som speilblankt, men gjøre syklusen litt lenger uke 1-3(lett) 12-15 repps på assistanseøvelser 5 Reps på baseøvelser uke 4-6(medium) 10-12 Reps på assistanseøvelser 4 Reps på baswøvwlser uke 7-9(tung 8-10 på assistanseøvelser 3 Reps på baseøvelssf uke 11-12 6-8 på assist 2x2-3 på baseøvelser uke 13(deload) tren som i uke 4-6, men halver vektene med 50% dette systemet kalles lineær blokkperiodisering og går ut på at du gradvis øker vektene i takt med at repsa blir lavere. Du kan ha som regel at du skal øke med 2,5 kg hver uke, men på de ukene du går fra lett til medium og fra medium til tung skal du øke med 5 kg. Gjør dette og det vil gå deg godt. Og sist, men ikke minst. Beklager tusenvis av skrivefeil i dette innlegget. Jeg sitter på mobilen og følger sånn halveis med:)
×
×
  • Create New...