Jump to content

Iso

Members
  • Content Count

    359
  • Joined

  • Last visited

About Iso

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Han ble for dehydrert, ble et raskt besøk på sykehuset.
  2. Takk! Jeg hadde opprinnelig ingen intensjoner om å svare mer i denne tråden, men siden du klarte å gi meg svaret Raptorial ikke fikk til, tillater jeg meg selv å svare. Så må jeg bare spørre deg, ettersom at du åpenbart kan sakene dine. Så da må jeg bare spørre deg, du er vel enig med meg på at trådstarteren som er en nybegynner og kun skal opp fra 40-50 kg vil ha bedre nytte av å trene et program designet for nybegynnere som feks SL enn å trene noe Sheiko opplegg?
  3. Å dra inn enkeltindivider styrker ikke argumentet ditt, for hver eneste du drar inn som kjører slike frekvenser kan jeg dra inn 10 stk som ikke gjør det. Poenget er at trådstarter vil øke raskest mulig i benkpress, men jeg tviler veldig sterkt på at hun ønsker det ved å neglisjere annet. Det er en nybegynner vi snakker om, hun burde ikke fokusere på enkeltløft men snarere på å bygge kroppen som en helhet som i gjengjeld vil styrke benken hennes. Selv om jeg gjerne skulle hatt litt større skuldre, betyr ikke det at jeg slutter å trene bein og rygg og kun kjører skuldre. Jeg vet ikke hva som regnes som rask økning, men alene på SL så gikk jeg fra 50 til 130 kg i benkpress på 1 og et halvt år. Ting tar tid, styrkeløft/kroppsbygging er ikke noe som skjer over natten, har man ikke tålmodigheten bør man velge noe annet. Forøvrig kan jeg si at fra 40-50 kg som trådstarter ønsker i løpet av sommeren ikke er et veldig stort mål, og bør lett kunne gå ved å trene et helt ordinært program. Mine 2 cents, trådstarter kan gjøre akkurat det hun ønsker å gjøre. Har lite interesse av å fortsette denne diskusjonen.
  4. Du har enda til gode med å vise meg et program som anbefaler noen å benke med den frekvensen. Jeg henger meg opp i 75% fordi hovedargumentet ditt er mengde, men hvor mye mengde blir det med så høy vekt? Jeg tror også det muligens er informasjonsmangel i hovedposten, ut i fra den så kom du fram til at SL 5x5 ikke vil være et godt alternativ. Hvorfor prøver du så hardt på å gjøre ting komplisert for en nybegynner? Ser ikke hvordan baseløft i oppsettet til SL kan være feil vei å gå. Om det derimot handler om at SL og SS er mainstream, så er jeg enig, og de er nok mye brukt siden de funker.
  5. Jeg tviler veldig sterkt på at jeg er den eneste som reagerer på påstanden om at man øker mest i benk av å trene det 7-12 ganger i uken. Kan du vise til et anerkjent program med styrke i hovedfokus som støtter det å trene benk så ofte med 75% av maksvekten? Ikke finner jeg det på SL 5x5, SS, Dietmar Wolf sine på styrkeloft. Å øke så mye som mulig, så fort som mulig er vel noe alle vil. Tviler på at noen av de mest anerkjente programmene er lagd med hensikt at vedkommende ikke skal bli for sterk. Hvorfor er ikke SL 5x5 er godt defaultsvar?
  6. Er jeg den eneste som reagerer i sjokk på dette? Kjøre 75% av maksvekten hver dag i benk for maksimal styrke? Hva slags treningsprogrammer følger dere når dere benker 12 ganger i uken? Til trådstarter så anbefaler jeg på det sterkeste SL 5x5 (http://stronglifts.com/5x5/) har gitt meg veldig bra økning i alle løftene mine.
  7. Ja, er stort sett enig i alt du sier. Blir vel å øke fettinntaket litt på bekostning av proteiner. Karbohydratene liker jeg å holde der de er. Er jo i mild underskudd pr i dag uansett. Takk for hjelpen!
  8. Ja, blir vel feil å si sommerkroppen enig i det, er mer at jeg vil litt i form til sommeren, så videre kutte mot eventuelt norway open. Startet på diett for en uke siden, så vil først prøve på å ligge på 2800 kcal, så heller senke litt senere. Det jeg lurer mest på er raten mellom karbohydrater, fett og proteiner. Det som ofte blir anbefalt er jo 2gram pr kg kroppsvekt, men hvorfor fylle de resterende kaloriene med fett når jeg kan velge å fylle med dem kjøtt? Har det noe hensikt å holde fettinntaket høyt?
  9. Hei, er nå på diett mot sommeren. Veier cirka 86,7 kg, 183 høy og ligger på 2856 kcal pr dag. Fordelingen er: 46,7 fett - 292,9 er karbohydrat - 302,3 er proteiner. Altså ligger jeg veldig høyt i protein i forhold til fett. Hva vil fordelene kunne være om jeg skulle senket proteiner/karbohydrater og heller økt fett? Trener tung styrke cirka 1,5-2 timer 5 ganger i uken. Ikke noe kardio.
  10. Du sier at både du og hun vil det, det viktige er jo foreldrene. Er det virkelig slik at de ikke tar noe form for affære når deres 13 år gamle datter veier 100 kg?
  11. Du virker som en fornuftig kar, du har listet opp fordeler og ulemper med begge studiene. Personlig mener jeg ulempene med begge studievalgene dine er større enn fordelene. Studie nr 1 er et rent pengesluk, og nr 2 er det utallige av som utdanner seg til. Om du har et stort ønske om å starte noe eget så anbefaler jeg økonomi. Økonomiutdanning i bunn vil kunne hjelpe deg på mange fronter. Og ikke minst vil det være en del muligheter til å senere bestemme seg for hva du ønsker å spesialisere deg for.
  12. Hva er grunnen til det? Musikken hyper deg opp, så rett før løftet kutter dem det ut. Er jo også flere steder det høres ut som det er vanlig/lov. EDIT: Om det handler om signaler så vil du jo kunne se det, spesielt på markløft.
  13. Til dere som har løftet før, kan man få dem til å fortsette å spille under løftet? Kan man eventuelt ta med mp3 spiller?
  14. Lykke til, måtte du vinne!
×
×
  • Create New...