Gå til innhold

SamGold

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 629
  • Ble med

  • Dager vunnet

    3

SamGold vant dagen sist 21. oktober 2017

SamGold hadde mest likt innhold!

Om SamGold

  • Rang
    Fitnessblogger

Nylige profilbesøk

2 961 profilvisninger
  1. Det er også mulig å injisere små doser subkutant i magefettet for eksempel hver tredje dag selv med Nebido noe som vil gi mer stabile nivåer.
  2. Hei! Skal starte opp igjen med 4x4 intervaller og i den forbindelse vurderer jeg kjøpe en pulsklokke. Snakket veldig raskt med en selger på den lokale sportsbutikken og han mente at belte er et must om man skal trene intervaller. Visstnok var måler på håndleddet kun godt nok ved langdistansetrening eller mer jevn trening. Har ikke noen store behov for all mulig avansert funksjonalitet. Synes bare det kunne vært morsomt å følge med på pulsen og også om man får noen forbedring etter hvert som formen blir bedre. Vurderer å kjøpe den gamle M400 (HRM) som i praksis er ute av markedet
  3. Hei! Jeg har erfaring med Nebido og også dine symptomer. Skal prøve å holde dette kort og punktvis. 1. Jeg mener at Nebido ikke er en optimal form for TRT, men søk gjerne litt rundt på utenlandske forum og se om andre har mer positive erfaringer nå. Problemet med Nebido er at du får en skyhøy dose som gjør at du får veldig høye testosteronverdier (og sannsynligvis også østrogen) like etter injeksjonen og så går du på lavere verdier på slutten. Med andre ord: ustabile konsentrasjoner. Det sies vel at på sikt skal nivåene bli mer jevne på grunn av den lange halveringstiden, men je
  4. Trekker ikke konklusjoner basert kun på en ukes trening, men musklene har i hvert fall ikke falt av enda og jeg har faktisk hatt marginale økninger fra forrige uke. Føler meg mer opplagt også. Hadde ellers et lite uhell på trening i går. Skulle laste på 92,5 kg på benkpress som jeg etter planen skulle kjøre 5-6 repetisjoner på. Vekslet med en annen på trening, så surret litt og presterte å legge på 102,5 kg i stedet. Tenkte jeg skulle ha stålkontroll på 92,5, så intetanende løftet jeg av og gjennomførte 2 repetisjoner gode repetisjoner. Synes det var sykt tungt og kunne ikke forstå
  5. Korrekt. Marginal styrkeøkning (skjønt jeg her er usikker på hvor mye av det skyldtes at øvelsene er nye) er noe jeg anser for å være et veldig bra resultat på diett, så det var ikke skrevet som en klage, men som en positiv kommentar. Er superhappy om jeg greier å holde på styrken.
  6. Nytt program: Dag 1: Benkpress 3 sett Bøy 3 sett Skråbenk manual 3 sett Pull-ups 3 sett Shoulder pulls 3 sett Butterfly lateral raise 2 sett EZ curl 1 sett Dag 2: Markløft fra plattform 3 sett Bulgarske utfall 2 sett Glute ham raise 3 sett Uni-lateral leg extension 3 sett Benk volum (60% RM) 5 sett Overhead shrug 3 sett Dag 3: Stående skulderpress 3 sett Benk press 3 sett høyrepetisjon Chin-ups 3 sett Bayesian curl 3 sett Triceps extension 3 sett Så får vi håpe at musklene ikke faller av. For å oppsummere de 4 ukene, så skal
  7. Jepp. Men guruer som Martin Berkhan og Menno virker i det minste å være litt konsekvente i filosofiene sine og endrer ikke oppfatning fra dag til dag. Børge har vel hatt ørten ulike filosofier i mellomtiden og hver eneste gang er det den optimale og nåde deg om du er uenig.
  8. Siden Therese ble nevnt, husker jeg faktisk nå at hun var vel ikke helt fornøyd med Mennos opplegg heller og mente det var litt 'overkill'. http://forum.fitnessbloggen.no/topic/3129-therese-back-to-basic-og-flest-views/?page=167 Det skal dog sies at hun trente en god del mer enn meg også.
  9. Nå har karbo-Børge blitt Zero Carb-Børge. Og sales pitchen er den samme som på de ørten andre diettene: sultfølelsen og fettprosenten har aldri vært lavere og overskuddet har aldri vært høyere.
  10. Et alternativ til en ren PSMF diett er å legge inn PSMF-dager i løpet av en uke. Dette gjør jeg og det fungerer fint for meg. På treningsdager spiser jeg litt mer normalt. Det vil si, ganske mye karbohydrater/fett før og etter trening. Fra erfaringer tidligere er PSMF vanskelig, men det virker som om det går fint for min del når jeg får disse treningsdagene med en god del mer mat. Om du kjører PSMF, så pass på å gjøre det riktig. Det vil si, få i deg masse, masse grønsaker. Jeg er ikke spesielt sulten på PSMF og føler egentlig at det er ganske greit, selv om det selvsagt er litt kji
  11. Denne uken har vært rimelig tung. Tror jeg kommer til å trappe ned volumet fra og med neste uke, så sant jeg ikke føler meg mer opplagt til neste økt. Har stor viljestyrke, så det er ikke problematisk å gjennomføre øktene. Men, jeg frykter at det er mer enn jeg har godt av. I tillegg tar det litt mye tid. Liker egentlig programmet, så tror jeg kommer til å fortsette med det, men redusere noe på mengden. For min del er det logisk at personer har ulik treningstoleranse og at man derfor ikke bare kan kjøre på med et gitt volum for alle. Dette har både med gener og hormoner å gjøre. Det
  12. Takk for en konstruktiv tilbakemelding, @Speilblankt! Kommer som nevnt til å kjøre på en stund til, men sannsynligvis kanskje 3 ganger per uke. Også for å akselerere fett-tapet noe (1 ekstra PSMF dag i løpe av uken). Vedr. intensitet, så synes jeg både intensitet (1 rep til failure på alle sett), volum og frekvens er forholdsvis høy. Mulig det blir å gå over på noe mindre krevende etterhvert.
  13. Har holdt på i litt over fire uker nå og kommer nok til å fortsette i fire nye, så får vi se. Egentlig mente visst Menno at jeg kunne trene 3 ganger i uken, men annenhver dag var visst bedre, så jeg har egentlig gjort det av egen vilje. "Se faresignalene ved for mye eller for tung trening så tidlig som mulig: Småvondtere i sener og ledd dukker opp, fremgangen bremser, en gryende følelse av å grue seg til tunge løft eller treningen generelt." Søkte litt rundt på nettet vedrørende erfaringer med fullkroppsprogram 4 x per uke eller mer og dette var noen av argumentene mot som kom opp. M
  14. Idéen om høy treningsfrekvens er interessant. For egen del virket det som om jeg økte bra i knebøy ved hjelp av 1 tung økt per uke, samt 1-2 ganger i uken med 3-5 "lette" sett. Volum har også fungert bra for meg i markløft tidligere, med 1 tungt toppsett og 5 x 10 repetisjoner med litt "lette" vekter. Dette treningsprogrammet har både høy frekvens, høy intensitet (alle sett utført til 1 rep før failure) og for min del et forholdsvis høyt volum. Volumet er nok lett det dobbelte av hva jeg har gjort på tidligere program. Sikkert 2-3 ganger mer enn 5/3/1 programmet og lett 4 ganger m
×
×
  • Opprett ny...