Gå til innhold

"Bikini-Nina" har konvertert til Islam


Lloyd

Anbefalte innlegg

Elsker innstillingen hennes, og jeg tenker hun bruker islam som ´´våpen´´ (i mangel på annet ord):oops: for å tiltrekke innstillingen sin mest mulig oppmerksomhet. Enten dette, eller så er hun så selvsentrert at det ikke er innstillingen hennes hun vil trekke oppmerksomhet til, men seg selv.

Det kan også hende at hun bruker islam som unnskyldning for å kle på seg. Hmmm what to think? Den dama behøver MINDRE oppmerksomhet, hvertfall, ikke mer! Vet ikke om jeg ender opp med å være for eller imot valget hennes.

Uansett hadde jeg 1. aldri stilt i bikinifitness, 2. aldri byttet til islam 3. aldri latt mitt liv være kontrollert av en gud (man kan være religiøs men samtidig leve fritt) 5. aldri trent med hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så om man er bipolar er det en selvfølge å legge ut drøye bilder på nett for å så bli relgiøs? bare fordi opp og nedturene til en bipolar person er litt større enn opp og nedturene til de som ikke er bipolar?

Nei det er selvfølgelig ingen selvfølge :) Det er jo forskjellig grader, men det er jo ofte at man får oppheng som kan være ganske ekstreme på disse opp og nedturene. Man får vel se med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er selvfølgelig ingen selvfølge :) Det er jo forskjellig grader, men det er jo ofte at man får oppheng som kan være ganske ekstreme på disse opp og nedturene. Man får vel se med tiden.

bra, for jeg vet at jeg aldri kommer til å legge ut for drøye bilder på nett og jeg kommer aldri til å bli relgiøs, selv på mine verste opp og nedturer, noe selvkontroll kan man fortsatt ha selv om man har en diagnose som gjør at folk tror man blir helt psyko :)

Makan til mas... kan ikke folk gjøre som dem vil a? =P

Eller må alle si hva de mener om alle kjendiser som gjør noe som er i mot normene?

Dette minner meg om hetsinga av fotballfruen ass... skjerpings folkens, la nå dama gjøre som hun ønsker =)

Enig. Det er jo ikke akkurat ekstremist hun er blitt. Er hun lykkelig og har det bra med segselv, så er det fantastisk! Og jeg vil heller ikke tro at hun kommer til å starte en blogg for å omvende den norske befolkning, ei heller prøve å omvende venner og familie. Tror hun i hovedsak er fornøyd om folk aksepterer hennes valg og nye relgion, og at hun i starten kommer til å opplyse folk som lurer på om sine tanker og tro, men neppe noe mer enn så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er jo ikke akkurat ekstremist hun er blitt. :)

Den veien er ikke veldig lang.

Jeg vet ikke om du har sett "freds"komferansen fra i fjor(?) som ble holdt i en fullstappa Oslo moske…? Representerte enn vesentlig andel muslimer med en skremmende holdning.

Men som sagt jeg som mann ville hatt det greit under sharia, dere derimot ville endt opp som pelsindustrien!

Paradokset er jenter/damer/kvinner ofte er de som er mest "positive" til denne religionen uten å vite hva konsekvensen kanskje kan bli en gang i fremtiden. Ingenting som heter likestlling eller rettigheter for kvinner i land hvor islam er utbredt.

Ikke noe hatpost ang islam, det er realiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den veien er ikke veldig lang.

Jeg vet ikke om du har sett "freds"komferansen fra i fjor(?) som ble holdt i en fullstappa Oslo moske…? Representerte enn vesentlig andel muslimer med en skremmende holdning.

Men som sagt jeg som mann ville hatt det greit under sharia, dere derimot ville endt opp som pelsindustrien!

Nei, har ikke hatt ork til å følge så nøye med relgiøse trosamfunn de siste par åra.

Det er ikke bare muslimer som har en skremmende holdning, men også kristene(har ufrivillig vært tilstede under ett par møter av johovas vitner) og en hau med ikke relgiøse nordmenn. Ekstreme holdninger finnes i alle trosamfunn og alle samfunnsslag, og hovedgrunnlaget ligger i gamle tradisjoner.

Fikk en gang høre fra en katolik at jeg burde brenne i helvete fordi jeg spytter og banner, mens han selv drakk, løy og pulte rundt og ville komme til himmelen, man blir påvirket av miljøet man har rundt seg og vokser opp i, men selv om man har tanker som ikke alle andre deler betyr det ikke at man blir selvmordsbomber heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har ikke hatt ork til å følge så nøye med relgiøse trosamfunn de siste par åra.

Det er ikke bare muslimer som har en skremmende holdning, men også kristene(har ufrivillig vært tilstede under ett par møter av johovas vitner) og en hau med ikke relgiøse nordmenn. Ekstreme holdninger finnes i alle trosamfunn og alle samfunnsslag, og hovedgrunnlaget ligger i gamle tradisjoner.

Fikk en gang høre fra en katolik at jeg burde brenne i helvete fordi jeg spytter og banner, mens han selv drakk, løy og pulte rundt og ville komme til himmelen, man blir påvirket av miljøet man har rundt seg og vokser opp i, men selv om man har tanker som ikke alle andre deler betyr det ikke at man blir selvmordsbomber heller :)

Den ligger her en plass. Ble posta i en tråd.

Prøv å gjør det i feks abu dhabi. Tipper du får 15 år og 100 piskeslag...

Selvsagt ekstreme holdninger uansett religon er ikke bra, men islam gjør har en tendens til å gjøre ord til handling. Det er ikke kristne eller folk fra andre religoner som sprenger seg selv i luften, men folk som leser koranen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje det er greit å gi norske jenter som av egen fri vilje konverterer til islam i voksen alder litt mer credit enn å påstå at de er uvitende om hva de går til. Med så stor informasjonstilgjengelighet som vi har i dag, også når det gjelder religiøse holdninger og praksis, så har de sannsynligvis satt seg mer inn i hvilke konsekvenser det vil ha for deres egen del enn det resten av oss har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ekstreme holdninger uansett religon er ikke bra, men islam gjør har en tendens til å gjøre ord til handling. Det er ikke kristne eller folk fra andre religoner som sprenger seg selv i luften, men folk som leser koranen

Kanskje ikke seg selv i luften, men det var en kristen kar her en sommer for et par år siden som sprengte i stykker store deler av regjeringskvartalet, før han gikk videre for å skyte ned ubevæpnede barn og tenåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke seg selv i luften, men det var en kristen kar her en sommer for et par år siden som sprengte i stykker store deler av regjeringskvartalet, før han gikk videre for å skyte ned ubevæpnede barn og tenåringer.

Ingen tvil om at verden er gal. Han så vel på seg selv som en tempel ridder som opprinnelig var krigere/beskytter pilgrimmere for 1000 år siden og ikke en alminnelig kristen. Like sykt og brutalt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke seg selv i luften, men det var en kristen kar her en sommer for et par år siden som sprengte i stykker store deler av regjeringskvartalet, før han gikk videre for å skyte ned ubevæpnede barn og tenåringer.

Det han gjorde har nada med kristendom eller religion å gjøre, hvis jeg blir selverklært kristen, muslim, eller sirkusklovn for den saks skyld, og på eget initiativ går apeshit med bomber og maskingevær, så sier det alt om meg og nada om den "ismen" jeg hevder å tilhøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han gjorde har nada med kristendom eller religion å gjøre, hvis jeg blir selverklært kristen, muslim, eller sirkusklovn for den saks skyld, og på eget initiativ går apeshit med bomber og maskingevær, så sier det alt om meg og nada om den "ismen" jeg hevder å tilhøre.

Han gjorde det vel strengt tatt fordi han har en vrangforestilling om at han er en tempelridder som forsvarer det kristne (og hvite forsåvidt) Europa mot spredning av Islam.. Hvordan har det da ikke noe med religion å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorvidt han hadde en vrangforestilling eller ikke kan vi jo ikke vite, men in the end forholdt retten seg i det minste til den siste psykiatriske rapporten som konkluderte med at han ikke hadde vrangforestillinger. Det at tematikken og motivasjonen var religiøs betyr ikke nødvendigvis at det var en vesentlig faktor. Jeg tror ihvertfall det må ligge mer til grunne enn religiøs overbevisning for å kunne utløse slike handlinger. Det må ligge noe i vedkommendes hode som er helt avgjørende, og dermed blir det en sak om individets psykiske tilstand og ikke hvilken religiøs gruppe vedkommende slutter seg til.

For å si det på en annen måte: Voldelige handlinger kan utføres av medlemmer av alle religiøse grupper. De kan ikke nødvendigvis utføres av alle personlighetstyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykopater og vrangforestillinger finner man i alle verdenshjørner og innen alle relgioner. Og at noen leser skrifter som er skrevet for flere 1000 år siden og tar det 100% seriøst, og tror at de er dems gud og lands hvite rytter, er det kun dem, og et eventuelt ekstremistisk miljø som står bak, ikke relgionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt han hadde en vrangforestilling eller ikke kan vi jo ikke vite, men in the end forholdt retten seg i det minste til den siste psykiatriske rapporten som konkluderte med at han ikke hadde vrangforestillinger. Det at tematikken og motivasjonen var religiøs betyr ikke nødvendigvis at det var en vesentlig faktor. Jeg tror ihvertfall det må ligge mer til grunne enn religiøs overbevisning for å kunne utløse slike handlinger. Det må ligge noe i vedkommendes hode som er helt avgjørende, og dermed blir det en sak om individets psykiske tilstand og ikke hvilken religiøs gruppe vedkommende slutter seg til.

For å si det på en annen måte: Voldelige handlinger kan utføres av medlemmer av alle religiøse grupper. De kan ikke nødvendigvis utføres av alle personlighetstyper.

Ooooog for å parafrasere Dag her, angående denne tråden:

"Dere har fjerna dere så langt fra hovedpoenget i tråden!"

Men, for å komme tilbake til Nina. Jeg sitter igjen med følelsen om at det her er et rop om oppmerksomhet. Mye av argumentasjonen hu bruker er ganske tynn. Men det driter jeg egentlig ganske langt i.

Gjør som du vil, men ikke moraliser ovenfor andre.

Moralisering irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde det vel strengt tatt fordi han har en vrangforestilling om at han er en tempelridder som forsvarer det kristne (og hvite forsåvidt) Europa mot spredning av Islam.. Hvordan har det da ikke noe med religion å gjøre?

Du skriver egentlig svaret selv, vrangforestillinger. Det er ingen ting i hverken frimureriet eller protestantisk kristendom som gir grunnlag for å gjøre det han gjorde. Han kunne like gjerne ha basert sine handlinger på en ikke-religiøs isme, som kommunisme eller nazisme.

Han er et klassisk eksempel på en lettere personlighetforstyrrelse, som utvikler seg i narsissistisk rettning, og bruker sosialdarwinisme i kombinasjon med en tilgjengelig konspirasjonsteori for å forklare mangel på egen sosial og økonomisk suksess. Verden er full av slike tilfeller, men heldigvis så er det få som er like resursfulle som han.

Husk at muslimske terrorister stort sett dreper andre muslimer, forklar det med religion...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...