Jump to content

Felicie

Members
  • Content Count

    1190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Felicie last won the day on December 1 2013

Felicie had the most liked content!

About Felicie

  • Rank
    Fitness blogger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Felicie

    Dagens negative

    Fullstendig enig med deg der! Prioriterer skolen og trener etterpå Det negative oppi dette er vel at folk får vridd alt jeg skriver til noe spiseforstyrrelse-ish. Irriterer meg grenseløst over å hele tiden bli snakka til som om jeg er både hjernedød og underernært. Vi med et tidligere forstyrret syn på mat kan også kødde litt. Ellers takker jeg for støtten over her
  2. Felicie

    Dagens negative

    Gidder ikke diskutere det God natt
  3. Felicie

    Dagens negative

    Tok meg foresten ikke en japp i går, men spiste 1/2 brownie, chips, is og pizza lagd på hvetemel :ooooooo OMG
  4. Felicie

    Dagens negative

    Oi, det var da fælt hvor sykt seriøst folk skulle ta ting i dag. For det første er det grusomt irriterende at folk skal dra opp spiseforestyrrelsen jeg HADDE hele tiden. Jeg spiser nok og trives. Har det fint, så chill. Var heller ikke ment som er seriøst innlegg. Er dog litt lei av litteraturhistorie og skulle ønske knebøy-teknikken min var hakket bedre, men jeg TULLA. Slapp av
  5. Felicie

    Dagens negative

    Vinterferien er slutt. Må bruke hodet til å tenke på skole, ikke trening. Blir irritert av å tenke på all den tiden jeg skal kaste bort på å sitte i en stol og høre på læreren prate om norsk litteraturhistorie. Blir irritert av å tenke på at jeg kunne trent eller lært om trening på den tiden. Blir irritert fordi jeg VIL naile knebøy og markløft, VIL opparbeide meg perfekt teknikk. Vanskelig å holde fokus når skolen krever så mye. Dårlig humør her i dag..
  6. Takk skal du ha, Tronaldo. Teller ikke kcal lenger, men tror jeg ligger i balanse eller litt over. Kommer veldig anpå fra dag til dag. Sover rundt åtte timer per. natt og har ca. to hviledager i uka. 48 timer mellom hver fullkroppsøkt. Tar til meg tipset om å kutte dybden på bøyen. Fikk også tips om dette fra en PT. Hun mente det ikke var nødvendig å gå så dypt. Skal få filmet markløft
  7. Takk for svar, Blodfan. Fikk en PT til å se på meg (vant en gratis-time). Hun sa ikke noe om knevandring, men hun sa at jeg hadde en liten butt-wink i bunnposisjon (går veldig dypt), og at hælene mine løfta seg litt fra bakken. Hun sa også at jeg var sterkere i ene siden, den ene siden drar meg mer opp enn den andre. Derfor skulle jeg jobbe mer med ettbeins-øvelser, samt. gå ned på vektene.
  8. Har bare smakt fudge brownie. Den er god, men er visstnok veldig mange rare ingredienser oppi den. Tror myoproteinet til MyRevolution fungerer bedre i bakst. Det er 50/50 kasein og whey/myse, noe som gjør det optimalt til varmebehandling. Gjelder også Active Elite Gold fra Norkost.
  9. Hei, god lørdagsmorgen! Har bestemt meg for å virkelig ta tak i teknikktreningen min. Var 2.5 kg unna målet i både knebøy og markløft, men må (desverre ) gå ned 7.5 kg i begge øvelsene og jobbe med teknikk. Treningsprogrammet mitt ser slik ut (unnlater andre muskelgrupper, viser dere hva som går på bein- og kjernemuskulatur). Varmer alltid opp dynamisk først: Økt A: Tung knebøy (3 oppvarmingssett, 4 hovedsett x 5 repetisjoner), bulgarske utfall (3 sett x 8-10 repetisjoner), pull-throughs (3 sett x 10-12 repetisjoner), rygghev og crunches. Økt B: Tung markløft (3 oppvarmingssett, 4 hovedsett x 5 repetisjoner), hip-thrust (3 sett x 8-10 repetisjoner), utfall bakover i smith (3 sett x 10-12 repetisjoner), palloff-press Økt C: Middels boksbøy/middels strake markløft (1 oppvarmingssett, 3-4 hovedssett x 6-8 repetisjoner), ettbeins strake markløft/goblet squat (3 sett x 8-10 repetisjoner), step-ups, hengende beinhev. De dagene jeg trener kondisjon pleier jeg å sette av 20 min til tøying og bruk av rumble-roller. Av og til også egne dager, om jeg får tid. Spørsmålet mitt er nå.. hva gjør jeg videre i programmet? Må jobbe på 40 kg i knebøy og 50 kg i markløft. Ja, er svak. MEN, hvor lenge skal jeg ligge på 40 og 50 kg? Pleide å øke med 2.5 kg i uka/hver andre uke, men det er vel ingen vits om teknikken ikke bedrer seg med en gang? Skal jeg legge inn flere reps/flere sett for å alikevel ha progresjon? Ellers noen gode tips for å bli sterkere (og mer teknisk korrekt) i disse øvelsene? Har blitt anbefalt å bøye med en liten planke under hælene.
  10. Felicie

    Skeiv knebøy

    Det TaDenRIng sa egentlig, rakk ikke å lese, hehe
  11. Felicie

    Skeiv knebøy

    Har samme problem. Fikk høre at den ene siden er sterkere enn den andre og at man i dette tilfellet bør trene masse ett-beins øvelser for å trene opp begge sidene. For eksempel bulgarske utfall, ett-beins strake markløft, utfall bakover o.l.
  12. Velger å holde treningssenteret mitt hemmelig Du virker litt creepy, no offence. Og som tildigere nevnt faller jeg bare for utenlandske gutter.. hehe
  13. Har sett Friends, ja. Og ja, er vel nesten det som har skjedd ja, cheesy dude med cheesy replikker. Hele han er bare..
×
×
  • Create New...