Jump to content

Sofie

Members
  • Content Count

    512
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Sofie

  1. Den kan ligge enda høyere også men da kan jeg som regel se sammenheng med fex koffeininntak etc.
  2. Jeg har dessverre ikke noe godt svar til TS men jeg opplever det samme, forskellen er at jeg har løpt og trent annen kardio i noen år men fortsatt ligger jeg veldig høyt på puls. Min makspuls ligger på ca 202 (testet for noen år siden, da låg den på 205) og jeg kan fint holde en snittpuls på 163-170 under et langpass på 1-2 timers løping. Hva kan dette komme av? Og beklager TS, eg mener ikke å kapre tråden din men tenkte at vi kanskje kan ha nytte av de samme tilbakemeldingene
  3. Sofie

    Dagens negative

    Ingen jobb i London i oktober grunnet travel freeze (Drar til Spania på kjæresteferie i stede :happy:)
  4. Sofie

    Dagens Glade

    Ferie i Spania med kjæresten andre uke i oktober i stede for jobb alene i London!
  5. Men hva med de som ikke komt ut av skapet enda?
  6. Sofie

    Dagens Glade

    Fredag, sjokkisboller og en dæsj rødvin + at jeg har en gjeng med sinnsykt gode kolleger!
  7. Et must er å putte baren noen sekunder i microen før man går løs
  8. Ups, jeg glemte visst beskjære bildet før posting :-)
  9. #løftetryne, første mark på mange måneder #hugehappiness :-D
  10. To kokte egg og et drøss med mandler! ...og en kaffe!
  11. Må visst filme litt på trening i kveld og prøve fange noen gode løftefjes så jeg kan bidra, fantastisk tråd!
  12. Sofie

    Turutstyrtråden.

    Den kan bli med på de kortere turene. De turene der man verken trenger ta med telefonen lade batteriet
  13. Sofie

    Turutstyrtråden.

    *følger* Fantastiske bilder, blir spennende å følge deg på turen fremover!
  14. Er det vanlig at knutene blir enda mer ømme når man først har begynt å massere de? Jeg fant to, på hver side oppe bak på leggen, akkurat hvor han viser i videon. Spesiellt den på innsiden er stor og øm og nå er den enda ømmere etter noen omganger med knåding Symtomene under foten/hælen er dog ikke til stede i dag, det har ikke vært mange slike dager de siste 3 ukene
  15. Takk for det. Jeg har sjekket siden og mannen virker jo nok så utdannet! dessuten er det alltid godt med referanser, får se hva legen og forsikringsselskapet sier på torsdag da
  16. Såpass, 'kun' spesiellt intressert med andre ord? Wow! Hmm, ok. Jeg får prøve finne veien til en idrettsspesialist. Gjerne en som deler noenlunde samme filosofi som en selv når det kommer til trening og helse. Men med all den kunnskap og erfaring som en selv definitivt ikke (dessverre!) besitter Du får bare rope ut dersom du kommer på et navn på en person, eller klinikk sånn plutselig da, det gjelder for øvrig andre eventuelle lesere av denne tråden også
  17. Mange takk skal du ha! Jeg føler meg betydelig mer positiv enn jeg gjorde før jeg opprettet denne tråden. Jeg går i gang med egenmassasje i dag ihht dine anbefalinger. Så lurer jeg på om du har noen spesifikke klinikker, evnt fysioterapeuter å anbefale meg? Jeg har legetime på torsdag og ber da om en henvisning til både røntgen og fysio. Sen tar jeg resten via min behandlingsforsikring og der er jeg så heldig og får mulighet til å selv ønske hvor jeg vil gå for behandling, da hadde jeg satt pris på innspill. Av ren nysgjerrighet, hva er ditt spesialistområde? Jeg får et inntrykk av at du er mer enn bare spesiellt intressert. Jeg har sett deg svare i andre tråder også, og jeg liker din gjengående instilling om å behandle grunnlegende årsaksproblematikk for å helbrede skader, i stede for symptomene (if it makes any sense)
  18. Okei, jeg måtte prøve med en gang! Jeg fant først med fingrene minst en øm knute i venstre legg, har brukt både fingre og liten sprayflaske (man tager vad man haver ) og rullet leggen, spesifikt på den ømme punkten/punktene. Hvis det hjelper kan jeg ikke si noe om enda, men jeg fant hvert fall triggerpunkter. Og det gjorde jeg ikke på den uskadde siden. Vil det hjelpe eller gjøre det lettere å massere ut knutene med hjelp av f ex voltarol krem? Hvor ofte, lenge bør jeg massere?
  19. Takk for svar, og ikke minst takk for linken, det var en god artikkel. Det er nesten så jeg håper at problemet sitter der siden det i mine øyne virker være en noe snabbere helbredelsesprosess enn de ofte lange historiene man hører om denne type skade Har du noen linker på tips til egenmassasje for leggene, evnt linker til gode videor? Jeg har prøvd foam roller, men jeg vil tru at det blir vanskligere å finne evnt triggerpunkter med den enn med f ex enn tennisball. En annen sak, jeg opplever en del ubalanse i benen generellt. Jeg har mye bedre balanse, og er sterkere i venstre ben (samme som den skadde foten), og når jeg først begynte så smått med barfotløpning på løpebåndet opplevde jeg en slags skeivhet i bekken/hofte. Akkurat som om venstresiden vil holde seg foran. Og når jeg plutselig løper uten sko er dette ikke mulig i samme grad siden jeg ikke har noen skor som underbygger et dårlig løpesteg og derfor følte jeg det plutselig så godt. Siden jeg ikke har løpt (annet enn korte sekvenser barfot) siden mai har jeg begynt å sykle litt i stede, i det siste har jeg begynt å merke en tretthet/ømhet i venstre hofte etter en stund. Kan du tru noe om det?
  20. Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Skal jeg ved egenmassasje, f ex med tennisball, finne spesiellt ømme punkter? og isf behandle disse ekstra? Jeg har testet ved to tilfeller på sportsbutikk og begge ganger fått beskjeden at jeg er neutral.
  21. Takk for at du deler dine erfaringer Ja, jeg trur du har rett, får bare komme meg til noen som har skikkelig peiling så blir jeg forhåpentlig bra i løpet av kort tid(y)
  22. Såpass, vet du noe om hvorfor det kom så akutt etter den slags løpetrening? Rett etter jeg skjønte at dette faktisk var en skade som måttes ta hensyn til begynte jeg så smått med opptrening for fremfotsløping. Begynte med 5 min barfota løping på løpebånd for å laangsomt øke, samtidlig gjør jeg noen sett med exentriske tåhev noen ganger per uke for å sterke muskulaturen. Hvis jeg gikk kunne det fort bli større smerter, men å løpe barfot (fremfot) gav aldri noen økte symptomer. Men jeg har heller aldri klart å fremprovosere smerte gjennom å klemme på senen eller noen steder på foten Periodvis har jeg også slitt med den samme foten etter et styggt overtråkk sommeren 2012, muligvis kan denne skaden relatere til at jeg ikke tok spesiellt godt vare på foten og skaden den gang. Håper ikke det Hvor lang tid tok det for deg fra og med at du startet behandling, til at du var helt skadefri?
  23. Takk for svar Jeg kan kun sammenligne meg med hva jeg læst om andre med lignende skader og jeg trur ikke at jeg er veldig mye plaget. Frem til lørdag var jeg helt symptomfri i 3-4 dager, så på lørdagen hadde jeg vondt fra morgenen av og hele dagen, også når jeg låg rett ut uten noen form for belastning dagen etter (i går mao.) var foten så godt som smertefri igjen. Jeg klarte heller ikke dra noen paraleller til hva jeg gjort som kunne være årsaken til den økte smerten på lørdagen... Jeg har hørt mye variert om trykkbølgebehandling. Vet du hvorfor du fikk denne skaden forresten?
×
×
  • Create New...