Gå til innhold

Hva studerer du?


Marna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Startet på internasjonale relasjoner i høst, hadde planlagt et ''venteår'' før jeg flyttet og startet på jussen og da passet læring om fredsorganisasjoner etc godt. Etter å ha blitt sykemeldt og måtte slutte osv ble jeg mer og mer kjent med sykehusjobbene, og lærte samtidig mye mer om jeg selv. Derfor har jeg funnet ut at det mest sannsynlig blir sykepleien til høsten:-D Helomvending fra kriminologi iallefall!: D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Selv jobber jeg i barnehage, den jobben har hatt mye å si for at jeg vil velge ped :)

Barnehage høres ut som et fantastisk givende yrke:-)

Selv vil jeg gjerne jobbe på barneavdelingen på sykehuset når jeg er ferdig utdannet, å jobbe med barn gir det lille ekstra synes jeg!

Pedagogikk høres ut som en fin vei å gå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg studerer vel strengt tatt til å bli lektor. Har bachelorgrad og unnagjort PPU på lektorprogrammet, og nå tar jeg mastergrad i engelsk språk. Er adjunkt nå, men når jeg er ferdig med master er jeg lektor med tilleggsutdannelse :) Undervisningsfagene mine er historie og engelsk, men historien er jeg "ferdig" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer Bachelor i Idrett ved Høyskolen i Bergen. Studiet involverer en del praksis i skole og læring av diverse aktiviteter som ballspill, dans, styrke, utholdenhet, turn osv. Av fag har vi mye pedagogikk, fysiologi, treningslære, anatomi og bevegelseslære. En del av utdannelsen er skiturer og treningstur til spania. Siste året kan man velge mellom PT-kurs og spesialisering i friluftsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole.

Anbefales om du er glad i å jobbe med mennesker, har et menneskesyn som samsvarer med det en sykepleier står for, og har en god moral i bunn. I tillegg er det en fordel om du er glad i å pugge og er mildt sagt nysgjerrig på hvordan menneskekroppen fungerer og liker å forstå ting.

Du bør også være rimelig fleksibel i forhold til arbeidstid og det å jobbe når alle andre har fri.. I tillegg til å ikke være så opptatt av materielle goder, lønnen er fortsatt ikke mye å skryte av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingsstudier ved Høgskolen i Oslo og Akershus :) Studiet går ut på internasjonale maktforhold og veldig mye annet relatert til utvikling i verden. Super spennende studium som jeg stortrives med. 1 og 1/2 år igjen av Bachelor, så regner jeg med å ta enten Ernæringsfysiologi eller Juss etter det (eller fortsette på en Master, kommer litt ann på) - gode kombinasjoner begge deler! Utviklingsstudier er jo ikke så veldig yrkesrettet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...