Gå til innhold

Hva studerer du?


Marna

Anbefalte innlegg

Noen på forumet som studerer journalistikk? Går på vgs, men har planer om å videreutdanne meg med bachelor i journalistikk. Alternativene for meg da er høyskolen i Volda eller Oslo, Universitetet i Stavanger, Bergen og Oslo.

Noen som f.eks. har anbefalinger, erfaring å dele etc?

Planen er å bli journalist, evt. informasjonsarbeider (eller forfatter, men det føles litt som en urealistisk drøm akkurat nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er ferdig med en bachelorgrad i statsvitenskap til sommeren, med en noe annerledes bredde innen kriminologi/sosiologi/internasjonal politikk. Ish. Var på utveksling et år og kunne velge å vrake mellom fag, så det hele ble litt spesielt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet første semester nå over nyttår.. Er pendler fra Vestfold,så over gjennomsnittelig slitsomt pga det:) men skolen er jo spennende! Mye egen studietid i arbeidstiden,så en slipper å holde på med "lekser" hjemme hvis en er effektiv. Kan trene i studietiden og generelt veldig bra. Og i tillegg et veldig stort pluss å få en årslønn for å gå på skole både i studietiden og i praksis:) så kan absolutt anbefales

Takk for svar! Jeg er ferdigutdannet sykepleier i juni, men har vært inne på tanken om å arbeide i fengselshelsetjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt mer om hvordan studiene er? Har tenkt på å bli det samme. :)

Hvordan studiet er lagt opp er litt forskjellig fra universitet til universitet, etter det jeg har forstått. Jeg går på UiA, og der er det slik at 1. semester må alle ha pedagogikk + velge ett fag (kroppsøving, musikk, religion eller engelsk). 2. og 3. semester må alle ha matte og norsk. 4. semester har man pedagogikk igjen + faget man valgte 1. semester. Neste (5.) semester må jeg velge å fordype meg enda mer i ett av fagene jeg nå har, altså matte, norsk eller kroppsøving. Sannsynligvis kommer jeg til å velge enda mer kroppsøving, og får på en måte da det som mitt hovedfag, siden det er det jeg liker best. 6. semester må alle ha mer pedagogikk, og 7. og 8. semester må man velge fag igjen og har også muligheten til å ta et skolerelevant fag i utlandet.

Som sagt er det ikke sikkert det er lagt opp slik alle plasser, og dette gjelder for 1. - 7. trinn. (studiet på 5. - 10. er ikke lagt opp likt) Det er absolutt et yrke som er verdt å vurdere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...