Gå til innhold

Hva studerer du?


Marna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Studerer fysioterapi, men har mest lyst til å studere naprapati til neste år! Fagene som studeres er anatomi, fysiologi, nevrologi, treninglære++

Da kan jeg til slutt jobbe på en klinikk med behandling av plager i muskelskjelett-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer fysioterapi, men har mest lyst til å studere naprapati til neste år! Fagene som studeres er anatomi, fysiologi, nevrologi, treninglære++

Da kan jeg til slutt jobbe på en klinikk med behandling av plager i muskelskjelett-systemet.

Får jeg spørre om hvorfor du heller vil studere naprapati? Hva er dine erfaringer med fysioterapi?

Jeg står veldig midt mellom selv, mange sier jeg bør studere fysioterapi, mens naprapatene jeg kjenner sier at det er mye lurere å studere naprapati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studerer Informasjonsystemer og IT ledelse.

Går ut på å lære seg å bli en god IT-leder med organisasjonkunnskaper. Slik at vi blir nøkkelpersoner for bedrifter som ønsker å endre, videreutvikle, eller fornye deres IT-system(er). Kan også jobbe med det meste innen IT (såkalt IT-konsulent), men hovedsakelig ikke noe hardcore programmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en sykepleiestudent her, så trenger ikke videre forklaring. Eneste yrket jeg med 100% sikkerhet har hatt lyst å bli siden prinsessestadiet i 4-6-års alderen. :p Har "bare" kavet meg gjennom første semester foreløpig, så nå er det medikamentregningeksamen og rett i praksis i løpet av 4 uker. Trives veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre om hvorfor du heller vil studere naprapati? Hva er dine erfaringer med fysioterapi?

Jeg står veldig midt mellom selv, mange sier jeg bør studere fysioterapi, mens naprapatene jeg kjenner sier at det er mye lurere å studere naprapati!

Hei! Naprapati handler mye mer om manuell behandling av muskelskjelett-systemet, og kun det. Som naprapat jobber du i klinikk. Fysioterapi, derimot, er veldig mye bredere. Her kan du jobbe med alt mulig, og ikke spesielt plager relatert til muskler og skjelett. Naprapater kan i tillegg manipulere skjelettet på samme måte som kiropraktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar bachelor i HR (human resources) og personalledelse :) Det går ut på hvordan forvalte de menneskelige ressursene i en organisasjon; å rekruttere, lede og utvikle mennesker. Hvordan få folk til å fungere sammen, motivere dem. Veldig spennende og definitivt et studie som blir enda viktigere og mer kjent i fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...