Gå til innhold

Fitplease

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av Fitplease

  1. For min del er det absolutte beste å ikke ha det tilgjengelig hjemme. Skal du ned i vekt så opplever jeg at det er best å unngå det helt i perioden det gjelder. Med et godt kosthold (masse proteiner som gjør at du holder deg mett) så vil også søtsuget etterhvert gå bort, og sjokolade og annet godteri blir ikke like fristende lenger
  2. Du er absolutt på god vei! Du har jo mistet mange cm, så du gjør helt klart noe rett (y) Det er helt naturlig at du ser mindre nedgang i cm på steder som f.eks overarm og lår. Det er områder hvor man har mindre fett enn f.eks magen, så det er rett og slett mindre å ta av der, og derfor ingenting å rynke på nesen av Om du ønsker at ting skal skje raskere, så er nok det neste steget å ta mer kontroll over kostholdet; dvs. være enda mer bevisst på hva du putter i munnen og kalori inn vs kalori ut. Men som LeanMachine sier.. ting tar tid. Det gjelder å være tålmodig og ikke gi opp
  3. Jeg ville gitt det mer tid ettersom du ikke har holdt på i mer enn 8 uker. Hvis du stadig har progresjon med både antall kg og reps, pluss at du har bra kosthold, så vil kroppen din etterhvert forandre seg og du vil bli strammere. Men ting tar tid! Og det er viktig å være tålmodig
  4. Hva slags fullkroppsprogram kjører du? (både øvelser og reps x sett)
  5. Bulgarsk utfall og ettbeinspress gjør wonders for rumpen! Absolutt verdt å ta med i programmet ditt
  6. Hajaha!!! Har jeg dårlig humor som synes denne var kjempe morsom?
  7. I motsetning til et par andre her så ville ikke jeg ha rådet deg til å spise noe særlig mer. Og makroene synes jeg heller ikke du skal forandre på! Du ligger på ca 1700 kalorier om dagen (utifra det du har listet opp), og jeg regner med at du har dager der du skeier litt ut (godteri, kaker, chips eller noe annet kalorrikt) som den dagen kanskje utgjør + 500 kcal eller mer alt etter hvor mye du skeier ut og hvor ofte. Noe som gjør at du ligger på vedlikehold, og kanskje også kalorioverskudd til tider. Når det er sagt, så ville det neppe "gjort noe" om du la på deg noen kilo ved å øke antall
  8. Hvor høy er du og hvor mye veier du? Hva slags type jobb har du? (Sitter du mye eller er du i aktivitet?) Og hva er aktivitetsnivået utenom treningen du har beskrevet?
  9. Kanskje videoen har vært postet før, men denne karen kjører den ene fete rutinen etter den andre http://www.youtube.com/watch?v=iIHoC8wUjMY
  10. "Nei, det er en vanlig misforståelse. Man kan fint forbrenne fett og bygge muskler samtidig. Dette gjelder spesielt utrente, eller personer som har liten erfaring med styrketrening." - sier Robert Eilertsen. Tung styrke, moderat kaloriunderskudd og mye proteiner så vil nok kroppen forandre seg
  11. Det er bare å slenge på ja! Kan kanskje være lurt å skvise inn rumpeøvelsen mellom to av overkroppsøvelsene, sånn at du ikke er helt kjørt om du f.eks går direkte fra knebøyen
  12. Hmm vekten er ikke alltids til å stole på.. Jeg kan gå opp/ned 2-3 kg fra en dag til en annen. Kommer an på veldig mange ting, og spesielt hvor mye vann kroppen holder. Styrketrening gjør ofte at man holder mer vann, så de 500 g forundrer meg ikke om er vann. For å vite hvileforbrenningen din (som man aldri vil kunne få vite helt 100%), så må du nesten oppgi høyde og vekt Forresten så er ikke 4 uker så veldig lenge, selv om jeg skjønner godt at det er demotiverende. Hvordan ser styrketreningen din ut? Og har du hele tiden progresjon?
  13. 1000 kalorier om dagen!? Kroppen din må være superstresset De 2 kiloene tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for. Det kommer garantert av at kroppen holder mer vann og du har mer mat i tarmene ettersom du har økt antall kalorier. Pluss at man selvsagt ikke kan stole blindt på vekten.. Måler du deg i tillegg? Jeg ville ha droppet vekten hvis jeg var deg, og kun brukt målebånd. Formbilder kan også anbefales. Du trenger ikke vise bildene til noen andre enn deg selv, men det er ofte en eye opener når det kommer til progresjon som du ikke klarer å se når du ser deg i speilet hver dag.
  14. Lurer på om det er noe jeg kan forbedre i 2splitten min. Slik ser den ut i dag: Dag 1: Knebøy Markløft Pullups Biceps curl m/ manualer Foroverbøyd stående roing med stang Stående tåhev Bulgarsk utfall m/ manualer Ettbeinspress Dag 2: Benkpress m/ manualer Pullover Militærpress med stang Triceps pushdown Foroverbøyd enarmsroing Assisterte dips Planken Målet mitt er å gå ned i fettprosent, få mer muskler og bli mer definert. Hovedfokuset er å forbedre rompe, mage og armer.
  15. Ohh jeg elsker ettbeinspress! Den tar skikkelig godt på stumpen og hjelper nok med å utjevne forskjellene!
  16. Og hva med emailene jeg får når noen kommenterer i loggboken min..? Vil ikke ha de
  17. Det er et poeng, samtidig så vil de som ikke er interessert i treningen likevel bla seg fort igjennom side etter side for å se bildene. Jeg ser ikke noe problem i å ha et bildegalleri, tvert i mot. Blir neppe flere stalkere av den grunn. En stalker vil stalke uansett bildegalleri eller ikke.
  18. Du vil nok gå litt opp i vekt fordi du vil ha mer mat i tarmene dine og muligens holde på mer vann. Men nettopp derfor burde du ikke bry deg om vekten, men heller måle deg med målebånd fra uke til uke. Crossfit gir deg nok resultater til et visst punkt, men med tung styrke så kan du lettere forme kroppen slik du vil.
  19. Du spiser altfor lite ja.. hva med å trene mer målrettet styrke i stedetfor crossfit? Med tung styrke og godt med mat har jeg aldri veid så mye og likevel hatt så flat mage som nå..
  20. Jeg fikk tips av en her på fb om å gjøre curls med manualer sittende i en benk bakoverlent. Det er mye tyngre enn å sitte i 90 grader og jeg får kjempe god kontakt med biceps. Til og med blodårer tittet frem etter få uker (y)
  21. Ønsker å bli korrigert! Vil jo gjøre det rett for å få best mulig resultater Men jeg tar ikke alt for god fisk. Det finnes mange "know it all's" der ute
  22. 46 kg og 168 høy???!! Håper du mente å skrive 56 kg.
×
×
  • Opprett ny...