Gå til innhold

Mette M

Medlemmer
  • Innholdsteller

    4 427
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Mette M vant dagen sist April 27 2012

Mette M hadde mest likt innhold!

Om Mette M

  • Rang
    Toppmedlem
  • Bursdag 14. sep. 1989

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Mette M

    Sko til vektløfting

    Stabilitet. Bøyer selv i et par flate småsko fra Nike som kostet meg 299 på XXL, brukt Fivefingers tidligere. Ville gått for noe fra Inov-8 som er mest mulig stødig, men samtidig flatt. Det vil si så mye såle som mulig uten at skoen blir oppbygd eller får hæl
  2. Når det bare er noen få måneder siden du sluttet på p-piller er jeg villig til å vedde ganske mye på at det er årsaken til uregelmessige blødninger - da jeg sluttet på p-piller etter mange års bruk fikk jeg ikke første blødning før halvannet år etter ( dette er også ekstremt individuelt) Normal kroppstemperatur målt i munnen ved oppvåkning på morgenen er i snitt 35.8-36.2 før eggløsning, og 36.4-36.6 etter eggløsning før menstruasjon Er man gravid ligger den gjerne oppimot 36.8 konstant. Alt i alt høres det jo ikke ut som om det står så aller verst til med deg, men som nevnt ville jeg tatt noen blodprøver hos fastlegen for å få noe mer håndfast om du er bekymret for dette
  3. Bare for å skyte inn det, så er det HELT normalt med en kroppstemperatur på 35.8-36.2 grader på morgenen, og ikke minst må du huske at denne vil variere en del igjennom måneden parallelt med menstruasjonssyklusen Men den enkleste måten å finne ut av statusen din er som de andre her foreslår å få tatt en blodprøve hos fastlegen og sjekke nivåene av de forskjellige hormonene Gjerne fastende fra morgenen så du også kan ta en titt på kortisolnivået. Det er jo også litt variabelt hvordan folk responderer på makrofordeling i forhold til fett/karb. Har du jevnlig menstruasjon nå? Hvordan føles generelt energinivå?
  4. Mette M

    Kraftig kaloriunderskudd og trening

    Men blir egentlig insulinnivåene forhøyet utover "normalen" så lenge man er vektstabil? Ikke at jeg har satt meg noe inn i dette, men tenker at om vekten er stabil vil man vel ha normale svingninger i insulin og glukagon?
  5. Mette M

    Kraftig kaloriunderskudd og trening

    Nysgjerrig på dette siste avsnittet ditt her, om at mest mulig mat uten vektøkning ikke nødvendigvis er gunstig for helsa - hvorfor ikke?
  6. Mette M

    Hjelp til å unngå overspising!

    Det er mulig at du spiser for mye fiber, det kan være like problematisk som for lite
  7. Får lyst til å begynne med bygging bare for å kunne være med på team Swole
  8. Hei! I teorien vil dette regnestykket stemme ja, slik at du totalt for uken da er i energibalanse Imidlertid er kroppen veldig tilpasningsdyktig, så i praksis kan det godt hende at du går ned i vekt ved å gjøre det på denne måten. Jeg vil heller ikke anbefale deg å ligge så lavt som 1300 kcal noen dager.
  9. Mette M

    Trenger veldig hjelp til kosthold ved fettforbrenning og muskelvekst

    Høres ut som om du ligger i et saftig underskudd og for lavt på inntaket av de fleste makroene Ville anbefalt deg å logge maten med kalorier og makroer et par dager for å få en mer nøyaktig oversikt. Du spiser i allefall alt for lite karbohydrater og antakelig ikke optimale mengder protein/fett heller.
  10. Mette M

    Dere som går/står mye i jobb...

    Bruker selv et par Adidas håndball-/hallsko i min kontorjobb med mye gåing og ståing Kan anbefale på det sterkeste å UNNGÅ sko med altfor mye demping/sko som gir oppbygd hæl, etter min erfaring gir dette unødig mye belastning på quadriceps og knær når man står over lang tid. Liker selv flatere sko med anatomisk men ikke for tjukk/dempet såle
  11. Det er fullt mulig å gå vekk fra lavkarbo og over på lavkalori uten å øke i vekt, enkelt og greit fordi en vektøkning først og fremst er bestemt av et kalorioverskudd - og det er det samme om dette overskuddet kommer fra fett eller karbohydrater, alt overskudd lagres uansett som fettvev (eller muskelmasse) Trikset er nok først og fremst å gradvis redusere fettinntaket og gradvis øke karbohydratinntaket. Hvordan er makrofordelingen din nå? Trener du?
  12. Mette M

    Fettprosentnedgang tips

    Hatt samme "problem" som deg, og det stemmer som du allerede har fått beskjed om at første bud er å bygge (mye) mer muskelmasse i beina Du er allerede slank og stram, med litt mer muskler på beina kommer du til å føle at de står mer i stil med overkroppen - pass på å trene tungt nok og med god teknikk!
  13. Mette M

    Føler meg sulten hele tiden

    Som allerede nevnt, du er sulten fordi du spiser lite generelt og i tillegg spiser du nesten bare karbohydrater. Dette er faktisk altfor lite mat.
  14. Mette M

    Tregere forbrenning med alderen?

    Ja det synes jeg absolutt ikke du skal. Jeg ville fordelt makroene som foreslått på det kcalnivået du ligger nå, og når du er vektstabil ville jeg økt dem sakte, først i karbohydrater, kanskje øke med 50 kcal hver andre-tredje uke
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her