Gå til innhold

PaulM

Medlemmer
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

PaulM vant dagen sist Juli 20 2017

PaulM hadde mest likt innhold!

Om PaulM

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

1 135 profilvisninger
  1. Hva er målet med treningen?
  2. PaulM

    Treningsprogram for nybegynner

    Hva er målet ditt?
  3. Skjønner egentlig ikke helt programmet ditt. For meg ser det ut som en liste over kroppsdeler som er fordelt utover uka. Et treningsprogram for meg er øvelser med belastning, listet opp i antall sett og reps. Dersom du er begynner kan du ha lineær progresjon og øke jevnt i flere måneder med Starting Strength forutsatt at du spiser nok og har tilstrekkelig restitusjon. Du trenger ikke gjøre det mer komplisert. Paul
  4. PaulM

    Ingen resultater

    Dersom du trener et godt program og spiser i overskudd kan du de første månedene forvente økning av muskelmasse på 0,5 kg/uke. Når dette fordeles over hele kroppen er det ikke godt å se framgang, spesielt dersom du er litt rund fra før. Har du gått opp mye i vekt? Hvor mye har du økt i de store løftene? Paul
  5. Anbefaler Rippetoes Starting strength. Enkelt og greit helkroppsprogram over 3 dager i uka. Paul
  6. PaulM

    Hjemmetrening - holder det?

    Det treningsprogrammet holder i massevis. Du kan kanskje justere litt på kostholdet, mer protein og eventuelt redusere karbo/fett. Du kan også vurdere å skaffe en tyngre kettlebell etter som du blir sterkere. Paul
  7. Jeg tror økningen i % det siktes til er oksygenopptak (VO2) som følge av mer effektivt hjerte. Reduksjonen på 10 slag er sannsynligvis hvilepulsen. Litt uklart forklart i artikkelen til Robert. Paul
  8. PaulM

    Benkpress

    En deload kan være smart. Kjøre med lavere vekter og mindre volum en stund til du føler deg pigg. Hva er målet med treningen? Max 1 RM, størrelse?
  9. PaulM

    Benkpress

    Hvordan går det med benkinga?
  10. PaulM

    Smerter i hamstring.

    Kan det være isjas? Dvs. et problem med isjasnerven som kommer i klem i korsryggen og så kjenner du smerten i benet? Paul
  11. PaulM

    Benkpress

    Tror du er på rett vei. Du har nådd et platå, så nå går alt mye seinere. Dersom du øker 1 kg\måned i 15 måneder vil du ha et beregnet maksløft på 180kg og du vil løfte mer enn 90% i din kategori! Lykke til!
  12. PaulM

    Benkpress

    Dersom du løfter 140 kgx6 tilsvarer dette 1RM 162 kilo. Du er løfter da mer enn 80% av løfterne i tilsvarende alder/vekt. https://strengthlevel.com/ og karakteriseres som "Advanced" Dette er et godt resultat etter 1 års trening, selv om du var sterk da du begynte. For å øke, og nå nivået elite må du periodisere treningen, trene støtteøvelser og spise mer. Anbefaler at du spør flinke folk der du trener om å sjekke teknikk og forslag til periodisering. Paul
  13. PaulM

    Nybegynner innen styrketrening

    Da vil starting strength programmet være fint for deg. Tunge baseløft, progressiv økning og kalorioverskudd gir muskelvekst!
  14. Kanskje du kan prøve rack-pulls? Det vil si at du bygger opp under vektskivene slik at du får kortere løftevei. Etter hvert som du blir sterkere vil du sannsynligvis få bedre fleksibiliteten kan du redusere høyden litt om gangen til du løfter fra bakken.
  15. PaulM

    Nybegynner innen styrketrening

    Hva er høyden/vekten din nå? Dersom du skal bygge muskler må du spise mer.
×