Gå til innhold

PaulM

Medlemmer
  • Innholdsteller

    162
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

PaulM vant dagen sist 10. mars

PaulM hadde mest likt innhold!

Om PaulM

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

5 744 profilvisninger
  1. Synes du er flink og gjør mye rett. 6 kg siden januar er et greit resultat. Tror årsaken til at vektnedgangen er stoppet opp selv om du er i er beregnet underskudd er at klokka kalkulerer kaloriforbrenningen din feil. Kaloriinntaket ditt er lavt, og bør ikke reduseres noe mer. For å øke underskuddet med mer aktivitet vil jeg anbefale at du øker aktiviteten med å trene styrke fast 2 ganger i uka og gå 2 ganger i uka. Styrketreningen kan bli litt mer effektiv hvis du skaffer noe utstyr. F.eks en kettlebell. Paul
  2. PaulM

    For mye mat?

    Du har en BMI på 27, altså lett overvektig. Vet ikke om overvekten din skyldes at du har mye muskulatur eller fett. Det vet du selv. Dersom det er muskulatur er det fint. Hvis det er fett vil jeg anbefale at du begynner å trene tung styrke heller enn å forsøke å redusere vekten. Du går inn i et hardt yrke hvor det er viktigere med god styrke og stabil kjernemuskulatur enn å være lett. Anbefaler at du begynner å spise frokost og lunsj slik at du kan yte best mulig i skoletiden. Du kan eventuelt redusere kveldsmaten dersom vekten begynne å øke. Paul
  3. PaulM

    For mye mat?

    Det du lister opp er ikke for mye mat. Hva spiste du til frokost og lunsj? Paul
  4. Tror det kan gå an å forhandle en bra pris på Consept 2 maskinene. Finn har en transporttjeneste som ikke er så veldig fyr. Paul
  5. Det ligger 69 romaskiner på Finn.no i alle prisklasser. Anbefaler at du sjekker her først. Paul
  6. Ettbensøvelser er tung for beina uten at du trenger å belaste ryggen med vekt. Gåing i trapp 2 trinn av gangen er suverent. F.eks utfall bakover og 1 bens markløft. Holde i et stativ for balansen og en manual eller kettlebell for å få litt belastning.
  7. En stor tykk jakke utenpå vesten.
  8. Forhåpentlig er du tilbake på samme nivå om 6 uker og klar til å gjøre ny framgang. Paul
  9. Ta 2 uker pause fra markløft. Begynn på nytt med lave vekter f.eks. 50% av nåværende, og øk forsiktig slik at du er tilbake i løpet av 4 uker. Dersom smertene ikke blir borte eller kommer tilbake kan du prøve markløft fra blokk. Det vil si at du bygger opp under vektskivene slik at løftehøyden blir mindre. Dersom det fungerer kan du gravis redusere høyden på blokkene til du løfter fra golvet igjen. Lykke til!
  10. Lite aktivitet på Fitnessbloggen for tiden, men for noen år siden var forumet ganske aktivt med mange interessante tråder. Dersom du søker på f.eks knesmerter kommer det opp mange forslag f.eks. Fremre knesmerter - Skader og mobilitet - Fitnessbloggen-forum Paul
  11. Høres ut som veldig grei mat. Sunn og næringsrik. Du kan egentlig spise hva som helst du har appetitt på, og magen din tåler. Dersom du spiser normalt vil kroppen din legge på seg det du har mistet i løpet av noen månereder, opp til et år. Du skal ikke være redd for å legge på deg fett. Det er noe kroppen din skal ha, og sannsynligvis vil kroppen din prioritere å legge på seg fett før du kommer i gang med noe særlig muskelvekst. Hvor lenge er det siden du ble frisk av magesykdommen, og hvor mye har du lagt på deg siden den da? Du kan kanskje ta sikte på å legge på deg 1-3
  12. Når du har vært syk og rast ned i vekt, tror jeg det er lurt at du snakker med fastlegen om en fornuftig plan for vektoppgang. Lykke til! Paul
  13. Det kan være forskjell i beinlengde eller styrke. Dersom du ikke opplever smerter er det helt greit. Paul
  14. Det er umulig å besvare spørsmålet ditt uten å vite hvor hardt du trener. Hvis du føler at det går bra så går det mest sannsynlig bra. Når du føler for å trene mer så er det greit å gjøre det. Dersom du føler deg sliten og/eller får smerter bør du redusere mengden trening. Prøv å finne en mengde hvor du er i balanse og trives med treningen.
  15. Kanskje du kan drøfte problemet med betjeningen på gymmet?
×
×
  • Opprett ny...