Gå til innhold

PaulM

Medlemmer
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

PaulM vant dagen sist 8. november 2019

PaulM hadde mest likt innhold!

Om PaulM

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

2 883 profilvisninger
  1. Høres ut som veldig grei mat. Sunn og næringsrik. Du kan egentlig spise hva som helst du har appetitt på, og magen din tåler. Dersom du spiser normalt vil kroppen din legge på seg det du har mistet i løpet av noen månereder, opp til et år. Du skal ikke være redd for å legge på deg fett. Det er noe kroppen din skal ha, og sannsynligvis vil kroppen din prioritere å legge på seg fett før du kommer i gang med noe særlig muskelvekst. Hvor lenge er det siden du ble frisk av magesykdommen, og hvor mye har du lagt på deg siden den da? Du kan kanskje ta sikte på å legge på deg 1-3
  2. Når du har vært syk og rast ned i vekt, tror jeg det er lurt at du snakker med fastlegen om en fornuftig plan for vektoppgang. Lykke til! Paul
  3. Det kan være forskjell i beinlengde eller styrke. Dersom du ikke opplever smerter er det helt greit. Paul
  4. Det er umulig å besvare spørsmålet ditt uten å vite hvor hardt du trener. Hvis du føler at det går bra så går det mest sannsynlig bra. Når du føler for å trene mer så er det greit å gjøre det. Dersom du føler deg sliten og/eller får smerter bør du redusere mengden trening. Prøv å finne en mengde hvor du er i balanse og trives med treningen.
  5. Kanskje du kan drøfte problemet med betjeningen på gymmet?
  6. Da er knebøystativet feilkonstruert. Trener du på gym, eller trener du hjemme med eget utstyr?
  7. Da tror jeg beste sjansen din til å få resultater av styrketreningen er å trene med tung motstand og komme i kalorioverskudd. Kalorioverskudd kan du oppnå med mindre aktivitet eller mer mat. Prøv å øke kaloriinntaket f.eks 250 kCal og kom deg på et skikkelig gym. 3 fullkroppsøkter i uka er fint. Paul
  8. Høyde/vekt/alder? Hvordan er kostholdet, går du opp i vekt? Paul
  9. Synes rekkefølgen ser grei ut. Du veksler mellom overkropp og underkropp og det er lurt. Dips benk kan være uheldig fordi du belaster skulderleddet når det er i maksimalt uheldig posisjon. Synes du bør legge inn en knebøybevegelse, f.eks Goblet squat eller Zercher squat. Begge er enkle å lære og ganske ufarlig dersom du begynner lett og øker forsiktig. Med alle disse øvelsene får du nok trening av mage og rygg. Paul
  10. Synes du bør prøve forsiktig. Paul
  11. Hei. Når jeg punsjer inn løftene dine på https://strengthlevel.com/ kommer de ut som "Intermediate" dvs gjennomsnittlig for løftere som trener jevnlig. Det er meget bra! Paul
  12. Når du har vært borte i 3 år tror jeg det er lurt at du starter forsiktig. F.eks 3 styrkeøkter i uka og en løpeøkt. Styrkeøktene kan være 2 baseøvelser for underkroppen og en for overkroppen pluss isolasjonsøvelse for rumpa. Begynn med lette vekter og øk sakte. Løpeøkta max 15 minutter. Bedre å løpe fort enn å løpe langt. Når det har gått et halvt år kan du revurdere opplegget. Paul
  13. 800 - 1500 kcal. er et veldig stort sprang. Spis minst 1500 hver dag. Gå til legen. Det kan være noe helt annet, for eksempel problemer med nerver i nakke eller rygg eller problem med blodtilførselen.
  14. Tror det vil fungere dårlig med olympiske vektskiver, blir lite rom for bevegelse. Manualene du lenket til er uansett utsolgt og forventet inne til 8. juli. Tror det er bedre å satse på ordentlige handtler. Kjøp gjerne noen med seks- eller åttekantet hode, de ruller ikke. For eksempel https://www.sportsmaster.no/frivekter/manualer/c-33/p-405/20kg-handmanual Finnes fra 1 til 60kg. Ser ut som de er utsolgt.... Paul M
  15. Med den høyden og vekten du oppgir kan du umulig ha mye ekstra fett. Vil råde deg til å snakke med treneren din eller fastlegen din og få en objektiv vurdering. Paul
×
×
  • Opprett ny...