Gå til innhold

PaulM

Medlemmer
  • Innholdsteller

    169
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

PaulM vant dagen sist 10. mars 2021

PaulM hadde mest likt innhold!

Om PaulM

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

6 121 profilvisninger
  1. Gratulerer med barn! Jeg tror det er lurt om du tar en time med fysioterapaut som kan undersøke magemusklene dine og gi deg noen tips om kontakt med muskulaturen og gode øvelser. Paul
  2. Topp! Da er du der du skal være!
  3. Går de framover med styrken, eller er den også flatet ut?
  4. Du har økt ca. 1 kg pr. måned. Dette vil nok reduseres og etter hvert flate ut. Med din høyde tror jeg det vil stoppe rundt 70-75 kg. På 1900 kcal. og flere treninger i uka vil du ikke oppleve å komme høyt i fett%.
  5. Du har nok lagt på deg noen kilo muskler. Det vil fort bremse når du når ditt potensiale. Bare fint at du legger på deg, og om du legger på deg litt fett er det bare sunt og riktig for en ung kvinne. Paul
  6. Du kan ikke går ned i vekt og øke muskelmasse samtidig, så du må bestemme hva du ønsker og legge opp trening og kosthold deretter. Dersom du vil øke muskelmasse anbefales 3 styrkeøkter og 1 intervalløkt i uka, og mer mat, Hvis du prioriterer vektnedgang kan du f.eks ha 2 crossfitøkter og en intervalløkt i uka. Det er bedre med 3 økter med kvalitet i uka enn 7 økter med dårlig kvalitet. For stort volum ødelegger restitusjonen og kan slite på psyken. Nyt ungdomstiden! Paul
  7. Synes du er flink og gjør mye rett. 6 kg siden januar er et greit resultat. Tror årsaken til at vektnedgangen er stoppet opp selv om du er i er beregnet underskudd er at klokka kalkulerer kaloriforbrenningen din feil. Kaloriinntaket ditt er lavt, og bør ikke reduseres noe mer. For å øke underskuddet med mer aktivitet vil jeg anbefale at du øker aktiviteten med å trene styrke fast 2 ganger i uka og gå 2 ganger i uka. Styrketreningen kan bli litt mer effektiv hvis du skaffer noe utstyr. F.eks en kettlebell. Paul
  8. PaulM

    For mye mat?

    Du har en BMI på 27, altså lett overvektig. Vet ikke om overvekten din skyldes at du har mye muskulatur eller fett. Det vet du selv. Dersom det er muskulatur er det fint. Hvis det er fett vil jeg anbefale at du begynner å trene tung styrke heller enn å forsøke å redusere vekten. Du går inn i et hardt yrke hvor det er viktigere med god styrke og stabil kjernemuskulatur enn å være lett. Anbefaler at du begynner å spise frokost og lunsj slik at du kan yte best mulig i skoletiden. Du kan eventuelt redusere kveldsmaten dersom vekten begynne å øke. Paul
  9. PaulM

    For mye mat?

    Det du lister opp er ikke for mye mat. Hva spiste du til frokost og lunsj? Paul
  10. Tror det kan gå an å forhandle en bra pris på Consept 2 maskinene. Finn har en transporttjeneste som ikke er så veldig fyr. Paul
  11. Det ligger 69 romaskiner på Finn.no i alle prisklasser. Anbefaler at du sjekker her først. Paul
  12. Ettbensøvelser er tung for beina uten at du trenger å belaste ryggen med vekt. Gåing i trapp 2 trinn av gangen er suverent. F.eks utfall bakover og 1 bens markløft. Holde i et stativ for balansen og en manual eller kettlebell for å få litt belastning.
  13. En stor tykk jakke utenpå vesten.
  14. Forhåpentlig er du tilbake på samme nivå om 6 uker og klar til å gjøre ny framgang. Paul
×
×
  • Opprett ny...