Jump to content

Mali-H

Members
  • Content Count

    935
  • Joined

  • Last visited

About Mali-H

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 10/19/1992

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mali-H

    Secret Santa '15

    Jeg er med i år også
  2. Hvor lavt, vanskelig å si noe konkret - sikkert andre som kan hjelpe deg bedre enn meg der. Mitt råd er å prøve deg frem, se hva som passer deg. prøv kanskje 200 i underskudd en periode, se hva kroppen sier også juster opp eller ned. Dette er noe som burde gjøres uansett tallet du får oppgitt. Et forslag kan være å snakke med noen som har utdanning innenfor ernæring og samtidig noen med utdannelse innen trening - da får du den beste hjelpen på begge fronter.
  3. Du kan ha mistet noe muskler, men det er vanskelig å si ut i fra ingenting(tekst). Ser ut som du spiser veldig lite i løpet av dagen, og dette er nok enkelt og greit grunnen Kondisjonstrening forbrenner ofte mer der og da, men jo mer muskler du har i kroppen jo mer forbrenner du jevnt over dagen. Om jeg husker rett. Lavt stoffskifte kan stå for 2-6 kilo endring om du har endret dosering på medisiner osv, men det at lavt stoffskifte fører til mange ekstra kilo er en myte. Lavt stoffskifte kan derimot føre til at du er mer sliten og trøtt, og derav en stor selvforskyldt vektøkning.
  4. 15% er vel på grensen til for lavt/sunt om jeg husker rett. Hvorfor vil du ned hit? Kan jeg tippe på at det ikke er fettprosenten i seg selv som frustrerer deg, men måten kroppen din ser ut på? Du ønsker å stramme opp her og der, få flat mage og hele den reglen? Dropp så å tenke på fettprosenten din, men heller resultatene du ønsker. Ligg i lavt underskudd og fortsett med å trene styrke for å opprettholde+bygge muskler. Det med å gå litt ned i fettprosent vil ikke si at det ikke er mulig å bygge litt muskler på samme tid, det er vanskeligere, men ikke umulig. Du trenger ikke ligge i underskudd hele livet, bare til du når målet - da går du over til et vedlikeholdsnivå som gjør at du verken går opp eller ned. Alle damer har en aller annen (eller flere) steder på kroppen de ikke liker, noen mer enn andre. Er du sikker på at du har store lår ut fra et generelt perspektiv og ikke personlig? Er det kanskje bare en holdningsendring som kan løse mye?
  5. Mali-H

    Selfiesjekken

    ja, altså. er storforbruker av tights, og de siste kjøpene mine har vist seg å vært mer gjennomsiktige enn først trodd. Og siden jeg vasker høyt og lavt i jobben min (lavt er problemet) så tror jeg alle må ha sett hvordan jeg tar på det først undertøyet jeg finner om morgenen
  6. Mali-H

    Selfiesjekken

    Vasker ofc, hva annet tror du?
  7. Mali-H

    Selfiesjekken

    Please dont remind me... Sliter så med å finne noe ikke gjennomsiktig, og jeg går i tights med rompa i været halve dagen
  8. aldri blitt stoppet i alle fall, og har da sjekket inn vin mange ganger :happy: edit: googlet, er lov ja, men ved hull på beholder er du selv ansvarlig for andres evnt ødelagte bagasje
  9. Hvor aktiv er du hver dag? Både i jobbsammenheng og privat. Hvordan spiser du i dag på en normal dag?
  10. Mali-H

    Dagens Glade

    Tar snart turen over til de fantastiske svenskene og Sweden Rock Meldt opp mot 20 grader og sol, kan ikke annet enn å bli bra
  11. Mali-H

    Dagens negative

    Her var det flere hull enn antatt under gamle fyllinger, så jeg bruken mine oppsparte studentpenger på en narkose for full fiks (er jeg heldig hjelper Helfo meg)
  12. Mali-H

    Dagens negative

    Jeg har tannverk, og har time til tannlegen i morgen for en vanlig kort undersøkelse (fordi jeg turte ikke fortelle tannlegen min at jeg har tannverk i frykt for at de vil borre) Herregud så teit jeg er, dager før jeg drar utenlands også!
  13. Ja, på mer nisje sentre. Nei på mer allmenne sentre. Dette da den alminnelige "gutten i gata" tror kalk må brukes i stoooore mengder uansett hav en trener (av erfaring).
  14. Rett ut. "unnskyld, men jeg er bekymret for X og vekten hennes og er redd dette kan komme til å påvirke henne X og føre til X. bla bla bla. mye av problemet er dessverre i hjemmet og jeg håper dere (evnt med min hjelp) kan finne en mellomting" evnt i tillegg "jeg tror mye av dette skyldes det og det i hjemmet og jeg beklager, men jeg er bare bekymret for X" mer rett ut "jeg er bekymret for X vekt, og videre utvikling. om det fortsetter samme vei kommer hun ikke bare til å lide av det fysisk men også psykisk. jeg vil sterkt anbefale dere å ta henne med til en samtale med helsesøster og finne en felles løsning for hele familien" Det kan bli noen sure og dårlige miner der og da, men de fleste med litt vett kommer fort rundt det og innser logikken i det du sa. Tror personlig dette er den beste måten å gjøre det på. Alle blir vel litt såret om å høre at de har skyld i barnet sitt "dårlige" liv og situasjon, men mest sannsynlig har de selv vært inne på tanken allerede.
×
×
  • Create New...