Gå til innhold

Tynn for å være PT


Nikamari

Anbefalte innlegg

Haha! Ikke sånn ment. Ville ikke latt noen med noe jeg mener er dårlig smak ordne mitt hår. Ville heller valgt noen jeg følte hadde samme smak som meg. Litt som at jeg ville valgt en PT som ser ut på en slik måte jeg selv ønsker å se ut på tilslutt.

Enig, men jeg mener ryktet PT`en opparbeider seg er viktigere enn utseendet. Litt kresen jeg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å være PT er det samme som å være en selger. Du selger ett produkt, og produktet ditt gjenspeiles på deg.

Så om du har lyst å være annerkjent PT bør du bli fitt.

MEN når det gjelder de studiene i Bali, syns eg er litt latterlig over hvor mange som tar det. Det er snart flere PTer enn "mennesker" på treningsentrene rundt om kring.

Hele opplegge med å bli PT burde vært at du ønsker å jobbe med det videre, og bruke kunnskapen til å hjelpe andre og ikke bruke 100.000++ kr for å dra til ett sted for å feste og sole seg.

Finnes da mange annerkjente PT som ikke er direkte fit, men som har vanvittig kompetanse og som klarer å hjelpe kundene med å nå de målene de har satt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da mange annerkjente PT som ikke er direkte fit, men som har vanvittig kompetanse og som klarer å hjelpe kundene med å nå de målene de har satt seg

Der er sant, og eg kan ikke si meg uenig. Men viss man ikke har noe å vise til er det å se fitt ut alltid noe som kan selge.

Og eg kan ikke se grunnen til at en PT ikke er "fitt" bortsett fra viss det er noe powerlifting eller noe spesielt de driver med som gjør at de trenger å være i den formen der. Eg snakker ikke at en PT burde ligge på 6% fett, men at de har en respektabel form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men jeg mener ryktet PT`en opparbeider seg er viktigere enn utseendet. Litt kresen jeg å :)

Enig :) Jeg tror personlig at man muligens må jobbe litt hardere, da folk flest er fordomsfulle, og sikkert 80-90% av de som velger seg en PT velger det fineste bildet fra Elixia sin lokale hjemmeside. Såklart kan man være en formfull PT, som også kan være eksepsjonellt dyktig! Men man kan måtte jobbe litt hardere for aksept for kunnskap hos enkelte desverre. Heldigvis er ikke folk lik, og mange vil nok ikke bry seg om PT'ens fettprosent :) Og det er kanskje nettopp disse menneskene som er mest givende å jobbe med også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det til syvende og sist kommer an på i hvor stor grad du klarer å gi faen hva andre måtte mene om deg som PT. Kanskje terskelen for mange utrente vil være lavere for å spørre deg om råd og tips siden du kanskje ikke ser klar ut til å trå opp på scenen under miss olympia. Bruk dette til din styrke heller enn svakhet. La dine eventuelle framtidige kunder følge deg på din reise til din drømmekropp og på den måten inspirer dem til å oppnå sine mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må dessverre være litt politisk ukorrekt selv og innrømme at jeg nok ikke ville valgt en personlig trener som var dårligere trent enn meg selv. Det handler ikke om å være tynn eller ikke, som du snakker om, men rett og slett at vedkommende må være i god form. For meg handler ikke det om det estetiske, men det handler om at kredibiliteten naturligvis øker om en viser resultat selv.

I tillegg, og kanskje viktigst, handler det om verdier og treningsfilosofi. Jeg mener at det å være genuint opptatt av kosthold og trening, være aktiv, holde seg i god fysisk form osv er avgjørende verdier en må ha for å være personlig trener. Det handler om dedikasjon til jobben. Er en lidenskapelig opptatt av dette blir en naturligvis også en bedre pt, som jo gjelder alle jobber. Så selv om en person hwr lest masse bøker, tatt utdanning og teoretisk er flink - utstråler ikke personen treningsglede selv ville jeg aldri stolt på vedkommende.

Og - det estetiske teller faktisk også inn. Enten en liker det eller ikke så er pt et yrke hvor en selger et produkt og tjeneste, og da må en vise at det produktet faktisk fungerer. Kroppen er ens visittkort i en slik bransje. Det er det samme som at jeg blir skeptisk dersom frisøren jeg skal klippe meg i har dritstygt hår med en for lengst utdatert frisyre, eller dama i klesbutikken som skal gi meg råd/innspill kler seg som en burugle selv. Personene kan godt inneha god kunnskap og kompetanse, men måten de velger fremstille seg på svekket inntrykket om at de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn; PT-en min er kanskje noen kilo over matchvekt, uten muskler som tyter ut her og der. Hun kan likevel tyne det siste ut av meg, perfeksjonere teknikker og gi meg verdifulle tips og råd på veien. Da spiller det rett og slett ingen rolle og jeg unner henne heller å nyte mammarollen og bruke tid med familien enn å gjøre alt i sin makt for å bli fit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mye heller ha en sterk PT som kan sakene sine, en en skinny-fit en - uansett om denne kan sakene sine eller ikke.

At du har noen få kilo mer en gjennomsnittlig jente-PT gjør ikke noe, du kan være minst like kunnskapsrik. Antagelig må du for å få mye kunder bevise i sterkere grad hvor dyktig du er, enn folk som nærmest ser ut som BF-utøvere, men dess mer creds vil du få.

Du vil ikke bli en bedre PT med litt færre kilo, men noen vil kanskje tro du er bedre. Man kan som flere har sagt her før, være utrolig god PT selv om man selv er utrent. Det viktigste er kunnskap og evnen til å pushe og motivere folk.

Så, for å bli raskt populær kan du muligens ta av noen få kilo, men du må ha mer fokus på kunnskap enn dette.

Men folk har forskjellige preferanser av PT. Noen skal ha mann, andre skal ha kvinne. Noen liker dem shredded, andre skal ha dem kraftige, gjerne med mage. Og mange ser på utseendet i ansiktet. Utseendet kommer man ikke unna uansett, men hverken kropp eller ansikt, eller klesstil, biltype osv. mener jeg uttrykker noe om hvor flink man kan være som PT, så hvis jeg skulle hatt det selv ville jeg først og fremst pratet med personen og hørt med andre som hadde prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De beste trenerne jeg har hatt har vært de som har sett helt normale ut, verken spesielt trente eller utrente. Tar man en tur på Olympiatoppen, der jeg tørr påstå man finner Norges beste samling av idrettskunnskap, ser ikke trenerne noe utenom det vanlige trente ut (mange har til og med litt mage :eek:) . Så nei, dersom målet ditt er å nå folk med behov for stor kunnskap vil jeg på ingen måte si at man trenger å se spesielt bra ut.

Nå er det imidlertid mye som sier meg at dette kanskje ikke er de kundene du ønsker å nå ut til med det første. Vil heller tro du sikter deg inn på sentere à la Sats og Elixia. Etter min oppfatning er det tilnærmet null kunder der som søker trenere med detaljkunnskap om hvordan man skal komme seg fortest ned en slalåmbakke. Jeg tror heller de aller fleste heller er ute etter 1) å få en bedre kropp, og/eller 2) den generelle helsegevinsten. Tror veldig mange av disse har en oppfatning om at en trener som ser bra ut også vet hvordan man best skal komme i mål med de overnevnte målene (selv om det på ingen måte nødvendigvis er tilfelle). Da vil de naturligvis velge en "fit" trener. Synd, men (trolig, mulig, mest sannsynlig) sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er avhengig av kundegruppe, arbeidsted, kunnskap, og hva du har lyst til.

Men ja, i 75%++ der du gjerne jobber i Elixia, og kundegruppen er Kari Nordmann på 35-40år som skal komme seg i form, så hjelper det å være i grei form, og kanskje enda meir om du feks har vært i samme situasjon selv :)

Da kan du jo sette deg inn i situasjonen til kunden, og virkelig nå inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utdanner meg som PT gjennom NIAK nå, og har da omvendt problem. Jeg er tynn som ei flis, ikke noe særlig med muskler og sliter fortsatt med spiseforstyrrelse. Men hva gjør jeg med det? Jo, jeg suger til meg kunnskapen, trener regelmessig for å lære teknikk og øvelser og selv bli sterkere og friskere. Det jeg kan tilby som PT er egen erfaring med anstrengt forhold til mat, trening som terapi og muskelbygging. Det er ikke garantert at jeg vil en dag få kunder som er i den situasjonen jeg er i, men den dagen det kommer en slik kunde, er jeg all in med hele hjertet.

Folk dømmer etter det ytre, men det ytre stemmer som regel ikke med det indre. Du kan ha mye bedre kompetanse en han muskuløse coaching på Elixia som kun har tøy-og-bøy timer med voksne damer som bare ønsker å stramme opp litt.

Jeg ville lett ha valgt deg enn en glatt svenske med giga biceps og bein tynne som pinner ;)

Prøver du virkelig å forsvare at en PT med spiseforstyrrelser er helt ok?

Klart jeg dømmer det ytre når det kommer til trening, så fremt personen er under 45 år eller ikke er trener på elite nivå,så forventer jeg at den jeg skal lære av ser godt trent ut. La meg dobbelt presisere at kunnskap kommer fremfor utseendet, men da bør den kunnskapen være så god at du er etterspurt herifra til månen.

Det er ikke vanskelig å bygge muskler, og det er ikke vanskelig å se noe lunde trent ut. Lever du av trening, så bør du virkelig ikke se ut som den jeve McDonalds klienten.

Siden jeg vanligvis blir angrepet for hvert eneste ord jeg bruker i teksten min: JA SUNNE FOLK KAN SPISE PÅ MCDONALDS FRA TID TIL ANNEN. JA SPISEFORSTYRRELSER SKAL IKKE TULLES MED, MEN HVORFOR SKAL JEG BETALE FOR Å LÆRE NOE AV EN PERSON SOM IKKE HAR KLART Å LÆRE SEG DET SELV FØRST? (Det gjelder forsåvidt utrente PTer også) Og ja, PT er en tulletittel, i knowz, men mange her inne ser ut til å legge mye i denne såkalte tittelen, så jeg klarte ikke dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...