Gå til innhold

Tynn for å være PT


Nikamari

Anbefalte innlegg

du bare trener for å trene uten noen mål og mening altså?

Så fordi treningen har lite med vektnedgang å gjøre, så trener jeg uten mål og mening?

Treningen trenger ikke å være rettet mot vektnedgang fordi jeg er overvektig.

Hvis du har tenkt til å fortsette å være overvekting, og synes det er greit, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Hvordan skal du kunne få respekt av noen som vil miste vekt? Da er du jo en hykler.

Om jeg syns det er greit å være overvektig eller ikke, er et valg som jeg vil ta basert på et totalbilde hvor selvfølelse, helse, funksjonalitet og styrke er involvert - når det kommer til meg og min kropp. Og det valget syns jeg ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre. Du spurte om lidenskap, og den kan man ha selv om man ikke har #sommerkropp2014.

Jeg fokuserer på å spise meg ned i vekt framfor å trene meg ned i vekt, og målet for styrketreningen er økt styrke. Så klart vil underskuddet bli større med flere forbrente kcal - så treningen vil hjelpe, det er jeg klar over.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil gå ned i vekt.

Jeg er som sagt ikke PT. Ikke går jeg rundt og tror jeg kan så veldig mye heller. Jeg har dog inspirert flere personer til å komme i gang (og fortsette) med trening. Jeg har veiledet de på teknikk. Jeg har gitt de et innblikk i kosthold - både opp og ned i vekt. Jeg har pratet med de om det psykiske aspektet med å endre på vaner osv. Og de som er villig til å jobbe for det, har fått resultater. Gir det meg respekt? Jeg vet ikke, og egentlig så bryr jeg meg ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fokuserer på å spise meg ned i vekt framfor å trene meg ned i vekt, og målet for styrketreningen er økt styrke. Så klart vil underskuddet bli større med flere forbrente kcal - så treningen vil hjelpe, det er jeg klar over.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil gå ned i vekt.

Jeg er som sagt ikke PT. Ikke går jeg rundt og tror jeg kan så veldig mye heller. Jeg har dog inspirert flere personer til å komme i gang (og fortsette) med trening. Jeg har veiledet de på teknikk. Jeg har gitt de et innblikk i kosthold - både opp og ned i vekt. Jeg har pratet med de om det psykiske aspektet med å endre på vaner osv. Og de som er villig til å jobbe for det, har fått resultater. Gir det meg respekt? Jeg vet ikke, og egentlig så bryr jeg meg ikke heller.

Begge bidrar jo til vektnedgang............

Skjønner jeg ærlig talt ikke hva du kverulerer for.

Er du ute etter et klapp på skulderen?

Det jeg hele tiden har snakket om, er de som på død og liv skal jobbe som PT og ikke er villige til å gjøre forandringer.

Hvis det ikke gjelder deg, så fatter jeg ikke hvorfor du siterer ting jeg sier og argumenterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi treningen har lite med vektnedgang å gjøre, så trener jeg uten mål og mening?

Treningen trenger ikke å være rettet mot vektnedgang fordi jeg er overvektig.

.

Vel, er man overvektig men trener ikke for å kanskje gå litt ned så ser ikke jeg veldig mange andre målsettning. Hvertfall ikke når man skriver hva målsettnngen ikke er, istedet for hva målsettningen er... Og ikke minst, man burde trene etter den evt målsettningen man har om man vil få mest ut av det

Du prioritere styrke, men ligger i underskudd? Folk flest oppnår ikke veldige gode resultater slik fordi en ting jobber imot en annen. Selvsagt fult mulig om mn gjøre de riktige tingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Drillo ut som han kan trene et fotball lag? Nei! Kan han det? Ja!

Synes saken bør henlegges og konkluderes med at en PT som bryr seg om sine klienter og har hjerte for jobben og ønsker fremgang både for seg selv og sine kunder er garantert en god PT. Kjenner btw Angryjess utrolig godt og vet at hennes bakgrunn ikke har noe annet enn positivt å si. Man vet nemlig ikke hvordan sola ser ut før man har sett den.

Hvorfor ser ikke Drillo ut som han kan trene et fotballag?!

og bare så det er sagt, er han manager, ikke trener.

Og jeg snakker ikke om hvor god man er som PT basert på utsendte, men utsendte er ofte din cv som personlig trener, spesielt hvis du bare har noen få år med trening og et PT-kurs på Bali å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De beste trenerne jeg har hatt har vært de som har sett helt normale ut, verken spesielt trente eller utrente. Tar man en tur på Olympiatoppen, der jeg tørr påstå man finner Norges beste samling av idrettskunnskap, ser ikke trenerne noe utenom det vanlige trente ut (mange har til og med litt mage :eek:) . Så nei, dersom målet ditt er å nå folk med behov for stor kunnskap vil jeg på ingen måte si at man trenger å se spesielt bra ut.

Nå er det imidlertid mye som sier meg at dette kanskje ikke er de kundene du ønsker å nå ut til med det første. Vil heller tro du sikter deg inn på sentere à la Sats og Elixia. Etter min oppfatning er det tilnærmet null kunder der som søker trenere med detaljkunnskap om hvordan man skal komme seg fortest ned en slalåmbakke. Jeg tror heller de aller fleste heller er ute etter 1) å få en bedre kropp, og/eller 2) den generelle helsegevinsten. Tror veldig mange av disse har en oppfatning om at en trener som ser bra ut også vet hvordan man best skal komme i mål med de overnevnte målene (selv om det på ingen måte nødvendigvis er tilfelle). Da vil de naturligvis velge en "fit" trener. Synd, men (trolig, mulig, mest sannsynlig) sant

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen har ikke så veldig mye med vektnedgangen å gjøre for min del. Så jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva du mener?

Du trener for å bli sterkere, men spiser sunt for å bli slankere.

Men du er samtidig fullt klar over at styrketreningen hjelper på vektnedgang, så det ha jo ganske mye å gjøre med det, selv om du ikke føler det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg egentlig ble litt småirritert her. Overvektige har et jævla bra utgangspunkt for å bli råsterke. Kanskje PhoenixCircle vil veie det samme - bare få en sterkere kropp som kan holde henne frisk og god i mange år framover? ..........

OT:

Gunnar+Peterson+Gatorade+Launch+Event+K6xupuqadiml.jpg

Ikke giga selv, men fortsatt ettertraktet og gode resultater på kundene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må jo tenke på at en PT har kunnskap om hvordan bygge muskler, men kanskje ikke har de største musklene selv nettopp fordi denne PT'n ikke ønsker deg selv...?

Det er litt kjipt at folk går så mye etter utseende, og ikke skjekker om kunnskapen faktisk sitter på plass eller hva PT'n har oppnådd med tidligere kunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg egentlig ble litt småirritert her. Overvektige har et jævla bra utgangspunkt for å bli råsterke. Kanskje PhoenixCircle vil veie det samme - bare få en sterkere kropp som kan holde henne frisk og god i mange år framover? ..........

OT:

Gunnar+Peterson+Gatorade+Launch+Event+K6xupuqadiml.jpg

Ikke giga selv, men fortsatt ettertraktet og gode resultater på kundene

De beste trenerne jeg har hatt har vært de som har sett helt normale ut, verken spesielt trente eller utrente. Tar man en tur på Olympiatoppen, der jeg tørr påstå man finner Norges beste samling av idrettskunnskap, ser ikke trenerne noe utenom det vanlige trente ut (mange har til og med litt mage :eek:) . Så nei, dersom målet ditt er å nå folk med behov for stor kunnskap vil jeg på ingen måte si at man trenger å se spesielt bra ut.

Nå er det imidlertid mye som sier meg at dette kanskje ikke er de kundene du ønsker å nå ut til med det første. Vil heller tro du sikter deg inn på sentere à la Sats og Elixia. Etter min oppfatning er det tilnærmet null kunder der som søker trenere med detaljkunnskap om hvordan man skal komme seg fortest ned en slalåmbakke. Jeg tror heller de aller fleste heller er ute etter 1) å få en bedre kropp, og/eller 2) den generelle helsegevinsten. Tror veldig mange av disse har en oppfatning om at en trener som ser bra ut også vet hvordan man best skal komme i mål med de overnevnte målene (selv om det på ingen måte nødvendigvis er tilfelle). Da vil de naturligvis velge en "fit" trener. Synd, men (trolig, mulig, mest sannsynlig) sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da lurer jeg på det åpenbare. Hvor kommer denne lidenskapen fra når man ikke følger det selv? Hva slags lidenskap er det?

Er ikke snakk om man følger lidenskapen selv eller ikke, men om man må se ut som en barbiedukke for og være PT...Man kan være lidenskapelig som faen, men samtidig ikke klare og oppnå samme synlig fysikk som enkelte mener man bør ha..At folk da skal dømme på bakgrunn av om vedkommende ser ut som en "modell" for og være "kvalifisert" som PT sier mer om hva folk vet om trening. Lidenskapelig men med noen kilo ekstra på kroppen er nòk til og ta knekken på både deg og meg om vedkommende PT kan jobben sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg handler jo det å være PT vel så mye om å kunne motivere og støtte som det gjør om å ha kunnskap om alt mulig rart. Prinsippene for å få fremgang på trening for en hvilken som helst random er tross alt forholdsvis enkle, og det er begrenset hvor mye en slik random egentlig har behov for Det Aller Siste Evidensbaserte Og Mest Optimale Spesialtilpassede Treningsprogrammet™. Da handler det stort sett bare om å være der for kunden, vise litt øvelsesteknikk og rope "KOM IGJEN NÅ ÉN REP TIL DU ER SYKT FLINK!" :D

Jeg setter veldig liten pris på at du røper arbeidshemmeligheten min all over internett Keegil. Slikt vil jeg ha meg frabedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuææææ håper ikke kuneden skjønner det en dag, da har PT'r lite å gjøre! :p Eller, det vil alltid være mennesker som trenger noen å pushe dem, så er vel ikke helt i faresonen :p

Det er en enkel måte å sjekke effekten på: be en kunde kjøre samme programmet neste uke på egenhånd også spør du: "hvordan gikk det?" og svaret blir alltid det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: det handlar väl en del (kanske liten) om utseende, om jag skulle ha haft en PT hade jag velat ha en person som gjort/gör saker jag själv vill kunna, är så stark/snabb/uthållig som jag vill bli...och med det kommer nästan garanterat det utseendet ptn kanske har också. Men igen, mina mål är väldigt mye högre än ola nordmanns också. Men du har tid på dig, så även om utseendet är en del av markedsföringen så kan du få det til, ingenting är omöjligt!kör ba kör!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg egentlig ble litt småirritert her. Overvektige har et jævla bra utgangspunkt for å bli råsterke. Kanskje PhoenixCircle vil veie det samme - bare få en sterkere kropp som kan holde henne frisk og god i mange år framover? ..........

OT:

Gunnar+Peterson+Gatorade+Launch+Event+K6xupuqadiml.jpg

Ikke giga selv, men fortsatt ettertraktet og gode resultater på kundene

Hvorfor har overvektige 'et jævla bra utgangspunkt for å bli råsterke' (relativt til andre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har overvektige 'et jævla bra utgangspunkt for å bli råsterke' (relativt til andre)?

Fordi dere har mer å jobbe med, en overvektig person vil kunne hente mer fra egen kroppsmasse uten å måtte til med like mye mat som en med mindre og ta av :p Kanskje ikke 'jævla bra' var helt ordet jeg burde brukt - men klart en fordel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dere har mer å jobbe med, en overvektig person vil kunne hente mer fra egen kroppsmasse uten å måtte til med like mye mat som en med mindre og ta av :p Kanskje ikke 'jævla bra' var helt ordet jeg burde brukt - men klart en fordel:)

Mener du at man kan bygge om fettet til muskler eller at man rett og slett har mer kroppsvekt å dytte med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...