Gå til innhold

Tynn for å være PT


Nikamari

Anbefalte innlegg

Mye rare svar her. Hvordan en PT "skal se ut"? En PT`s jobb er ikke å se "bra ut" for kundene, men å få kundene sine til og se "bra ut"! Nok av de som slenger rundt med en sertifisering i baklomma, men det som kjennetegner en God PT er en med erfaring/passion og Skikkelig interesse for trening! Ikke stå å speile seg under halve økta... Mine PT`s blir ikke ansatt av utseende, men personlighet/erfaring!

Og da lurer jeg på det åpenbare. Hvor kommer denne lidenskapen fra når man ikke følger det selv? Hva slags lidenskap er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange fotballtrenere eller andre trenere for den saks skyld som aldri har spilt fotball selv, men likevel får klubbene sine til topps og er fantastiske motivatorer. Hvorfor MÅ en personlig trener "se bra ut" hvis ønsket til treneren er å hjelpe andre i stedet for å bare fokusere på seg selv?

Trenerne gjør vell strengt tatt ikke så mye, og hvis det er managere du referer til har de fleste en bakgrunn som proffesjonel fotballspiller, ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenerne gjør vell strengt tatt ikke så mye, og hvis det er managere du referer til har de fleste en bakgrunn som proffesjonel fotballspiller, ingen regel uten unntak.

Sant, prøvde bare å gi et eksempel... Ser nå at det var et dårlig et, men jeg ville gjøre det for å gi det er perspektiv fra en annen idrett :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg handler jo det å være PT vel så mye om å kunne motivere og støtte som det gjør om å ha kunnskap om alt mulig rart. Prinsippene for å få fremgang på trening for en hvilken som helst random er tross alt forholdsvis enkle, og det er begrenset hvor mye en slik random egentlig har behov for Det Aller Siste Evidensbaserte Og Mest Optimale Spesialtilpassede Treningsprogrammet™. Da handler det stort sett bare om å være der for kunden, vise litt øvelsesteknikk og rope "KOM IGJEN NÅ ÉN REP TIL DU ER SYKT FLINK!" :D

Jeg er solgt på dette DASEOMOST-programmet ditt! Hvor setter jeg over penger?

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Drillo ut som han kan trene et fotball lag? Nei! Kan han det? Ja!

Synes saken bør henlegges og konkluderes med at en PT som bryr seg om sine klienter og har hjerte for jobben og ønsker fremgang både for seg selv og sine kunder er garantert en god PT. Kjenner btw Angryjess utrolig godt og vet at hennes bakgrunn ikke har noe annet enn positivt å si. Man vet nemlig ikke hvordan sola ser ut før man har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da lurer jeg på det åpenbare. Hvor kommer denne lidenskapen fra når man ikke følger det selv? Hva slags lidenskap er det?

Vel, om jeg som ikke er PT klarer å vise lidenskap nok for treningen min til å inspirere personer nok til at de går fra bodypump-timer til knebøy, benkpress og markløft - så burde vel en person med PT-kursing klare det samme?

Og ja, jeg er overvektig til de grader og du kan ikke se på meg at jeg trener styrke.

(Man kan ha lidenskap for noe innenfor treningsverdenen selv om man ikke har #sommerkropp2014)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Drillo ut som han kan trene et fotball lag? Nei! Kan han det? Ja!

Synes saken bør henlegges og konkluderes med at en PT som bryr seg om sine klienter og har hjerte for jobben og ønsker fremgang både for seg selv og sine kunder er garantert en god PT. Kjenner btw Angryjess utrolig godt og vet at hennes bakgrunn ikke har noe annet enn positivt å si. Man vet nemlig ikke hvordan sola ser ut før man har sett den.

hehe, Landslagssjefer og managere trener ikke laget personlig selv altså

Dette har de folk til som er med gjør store deler av den oppgaven. De sin oppgave er mer rettet ang laguttak, taktikk, treningsfilosofi etc og til slutt de som sitter med ansvaret for hvordan det går... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om jeg som ikke er PT klarer å vise lidenskap nok for treningen min til å inspirere personer nok til at de går fra bodypump-timer til knebøy, benkpress og markløft - så burde vel en person med PT-kursing klare det samme?

Og ja, jeg er overvektig til de grader og du kan ikke se på meg at jeg trener styrke.

(Man kan ha lidenskap for noe innenfor treningsverdenen selv om man ikke har #sommerkropp2014)

Du trener jo og prøver å gjøre noe med overvekten. det er jo ikke slike jeg prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen har ikke så veldig mye med vektnedgangen å gjøre for min del. Så jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva du mener?

Hvis du har tenkt til å fortsette å være overvekting, og synes det er greit, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Hvordan skal du kunne få respekt av noen som vil miste vekt? Da er du jo en hykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener jeg har hørt noe om at vektnedgang stammer mere fra å endre på kostholdet enn å trene. But i could be wrong.

Jeg tror dere har mistolket det phoenix skrev ganske gjennomført.

Energi kan ikke skapes, bare overføres til andre former. Dvs har ingeting å si om man har ett lavere energiintak eller om man velger å kjøre samme inntak, og heller trene for å bruke energi så lenge summen av disse er lik

For helsen generelt er det nok bedre å være i bevegelse enn å redusere inntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi kan ikke skapes, bare overføres til andre former. Dvs har ingeting å si om man har ett lavere energiintak eller om man velger å kjøre samme inntak, og heller trene for å bruke energi så lenge summen av disse er lik

For helsen generelt er det nok bedre å være i bevegelse enn å redusere inntak

Joda, men det er vesentlig enklere å få til vektnedgang via å passe hva man spiser, enn å gi faen og måtte trene som en tulling for å forbrenne all energien.

Det tar vel neppe lengre enn et kvarter å spise en 200gramsplate med sjokolade; men 2-3timer med løping for å forbrenne 1100kcal.

Dere ser vel begge hva som er den logiske enden å ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er vesentlig enklere å få til vektnedgang via å passe hva man spiser, enn å gi faen og måtte trene som en tulling for å forbrenne all energien.

Det tar vel neppe lengre enn et kvarter å spise en 200gramsplate med sjokolade; men 2-3timer med løping for å forbrenne 1100kcal.

Dere ser vel begge hva som er den logiske enden å ta tak i.

Med den sammenlikningen der så vil det aller beste være å ikke spise i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Aurelius. Men virker ikke som at butthurtsene er så keen på å endre kostholdet, og spør da istedet om det er greit å beholde overvekten samt jobbe som PT. Samfunnet i dag er fullt av folk som vil ha alt på sin måte og ikke er villige til å innse virkeligheten. Et eksempel kan være homofile prester.

Med den sammenlikningen der så vil det aller beste være å ikke spise i det hele tatt.

Både trening og kosthold er meget viktig, det tror jeg vi alle er enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...