Jump to content

Inger-Lise

Members
  • Content Count

    1323
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Inger-Lise

  1. Liker fremdeles questbarene (noen av dem i alle fall), men er enig i at Barbellbarene også er gode ja, derfor jeg anbefalte dem questbarene er best når man varmer dem synes jeg! Men på farten har vi jo ikke mulighet til det, og da er Barbell digg! Ja, helt seriøst - de mars og snickersbarene smaker virkelig bra! Tror det er litt høyere sukkerinnhold i dem enn questbar ja, but worth it og fremdeles langt bedre næringsinnhold enn vanlig sjokolade !
  2. Barbell sine proteinbarer er MEGET gode!! Disse synes jeg er best: https://www.fightit.no/products/barbells-proteinbar---caramelcashew-55g Smaken er meget god, og næringsinnholdet er veldig bra. Selv synes jeg også de nye proteinbarene Mars og Snickers er gode, spesielt Snickers. Utrolig, men sant - de smaker nesten som the real deal! https://www.proteinfabrikken.no/snickers/27561/snickers-protein-bar-18-x-51g-snickers
  3. Husk at selv om kroppen MÅ ha mer energitett mat som du sier, så er psyken sterkere enn det fysiske. Du bestemmer over kroppen, ikke omvendt. Jeg tenker i alle fall som jeg skrev: hold deg mett på store mengder energifattig mat, få i deg fettsyretabletter, spis magre proteinkilder. Drit i gram, telling av kalorier og makrofordeling osv. Målet er å spise minst mulig og holde deg mett og "komfortabel" underveis.
  4. Je tenker at hvor lavt du skal/kan gå avhenger av hvor lang tid du tenker å bruke på dietten også? Altså hvor lang periode du tenker å la det vare. Det er nok ingen som er uenig i at det beste er å innarbeide sunne, gode vaner hvor du opprettholder er lavere, men sunt og balansert underskudd. Men dersom det er snakk om å gå nes mest mulig i en kort og begrenset periode er det andre regler som gjelder. Det virker kanskje veldig enkelt og banalt fra min side, om hvorfor gjøre det vanskeligere og mer komplisert enn det faktisk er? Om innarbeidelse av sunne gode vaner kommer senere, men det som gjelder nå er vektnedgang: hvorfor makke med all verdens kaloritelling og gramnivå da? Knask broccoli, salat (isberg, agurk, tomat) til alle måltid, store mengder som holder deg mett dagen lang. Suppler med tunfisk/ren kyllingfilet/mager proteinkilde. Ta evnt et par kapsler med omega3/fettsyrer. Du holder deg mett pga store mengder grønnsaker, du får i det det absolutte nødvendige av protein og du får i deg svært få kalorier. 1 kg broccoli inneholder 300 kalorier og jeg skal love deg du holder deg mett en stund da. Holdbart i lengden? Nei. Lett måte å gå ned raskt i vekt på uten å sulte deg? Ja.
  5. Deler Martinsen sitt innspill! Kok grøten på helt vanlig måte til den konsistensen du liker og er vant til (prøvd å røre inn et egg mot slutten av koketiden?). Når grøten så er ferdig tar du den av platen og tar oppi 1 eller 2 scoops med proteinpulver og rører inn. Synes du den blir for tykk sper du heller på med litt ekstra vann/melk prøv deg litt frem
  6. Er nok også en kombinasjon av fysisk og psykisk påkjenning det å gå på diett. Det er selvfølgelig svært mange ting som spiller inn når det kommer til energinivå. Søvn, hvilken type mat, hvilken type trening, stressnivå på jobb, generelle bekymringer/tanker osv. Hva gjelder matinntak tror jeg også det har noe med vane å gjøre. Dersom en person er vant til å innta fels mye koffein, sukker og raske karbohydrater blir også kroppen vant til å ha rask energi lett tilgjengelig. I enovergangsperiode hvor en forandrer til et kosthold med mer treigt fordøyelig mat, mindre sukker, mindre koffein og generelt sett mindre energiinntak vil det således for mange spille inn på det generelle energinivået. når det er sagt tror jeg også det er veldig psykisk. Når en vet at en inntar mindre kalorier og da altså energi i løpet av en dag er det lett å "overbevise" seg selv (bevisst som ubevisst) at en også har mindre energi. Man skal ikke undervurdere hvor mye effekt psyken har på energien. Selv har jeg ligger i kaloriunderskudd i 8 år ( og da ikke moderat underskudd, men pga spiseforstyrrelser). Jeg kan fint leve på "adrenalin", ha lopper i blodet, maur i beina og ha dager hvor jeg bare flyter på en sky og har uendelig energi - til tross for at jeg kan ha inntatt 200 kalorier daglig i mange mange dager... Jeg tror ikke løsningen er å kutte ytterligere på maten. Når en er på et stadium som du beskriver er det lett å føle seg litt maktesløs. Energimangel tapper deg for krefter, du blir sliten, du sliter mer med viljestyrken og dietten oppleves som verre. I slike perioder er det lett at mat, kontrollbehovet på matinntaket osv opptar en stadig større del av tankegangen din, energien din, humøret ditt. Spiralen er selvforsterkende og skummel.. Tro meg - det å la kontrollen over kosten ta over, og la den bli viktigere enn din generelle velvære her og nå - det er ikke en vei du ønsker å begynne på. Den veien som kanskje virker kortere og bedre her og nå er så uendelig mye lengre enn du tror bak neste sving.. jeg ville heller anbefalt å ligge på samme energiinntak en periode til. La kroppen bli vant til ditt nye kaloriinntak, la den få tid på seg. Du har ikke dårlig tid /) fokuser å bruke kaloriene på sunn, næringsrik mat som metter lengre og gir jevnt energi til kroppen
  7. Ok ok, null stress jeg er jo ikke her for å krangle eller ødelegge for deg! Flott at noen ønsker å prøve å tilby kosttilskudd og sunnere supplement til en lavere pris. Håper du får det til
  8. Champisfrokost - lunsj - middag Klok av skade ble det i år heldagsfest fremfor champisfrokost. Etter utallige år med frokost først og deretter timeslang kamp om å komme inn ulike steder i Oslo ble det i dag duket for heldagsfest. Tanken om at "frokosten er jo det koseligste, alle ble splitta på byen" tok vi endelig til etterretning og ble værende på den koseligste delen av dagen! Grillbuffet som derfor ble fylt på underveis hele dagen leverte! grillspyd med grønnsaker og perfektgrillet biffklumper, hjemmelagede og grilla søtpotetchips med grønnsaksdip og guacamole, grillede pakker med laks og grønnsaker, helgrillet lammelår, hjemmelagede karbonadeburgere og grillet ananas og banan (undervurdert!!) I tillegg hadde vi jordbær med hjemmelaget yoghurt-trekk (NAMM!!), spritgele (ja da, det er lov å være harry på 17. Mai...), is laget på skyr og saft. Goooood dag
  9. Bra du er opptatt av å ovareta en sunn og god helse og balanse. Viktig å holde på det perspektivet, veldig viktig!! Til syvende og sist er helsen det siste og viktigste du har, ikke vekt, fettprosent, muskler osv. De tingene spiller ingen rolle dersom helsa ryker. God helse er som luft - du merker ikke at du har det før det forsvinner. Og da man det være forsent. og vær så snill å gjør deg selv en tjeneste, kast den forbannede vekten ut av huset. De latterlige og ubetydelige tallene på vekten spiller absolutt ingen rolle!! Du har fått mindre fett på kroppen, mer muskler, blitt sterkere og viktigst av alt - har glede og overskudd!! Det er de tingene som betyr noe (rent estetisk), så for guds skyld spar deg selv for unødvendige tanker, dårlig energi og stress over noen tall ingen andre enn du ser uansett..!
  10. Hva som er sunn og balansert fettprosent er meget individuelt. Dette avhenger av deg og din kropp, aktivitetsnivå, hvor mye og hva du spiser osv. Et godt tegn for oss kvinner er menstrasjon - når den kommer og går som normalt pleier det å være en god indikasjon på at du har en god hormonell balanse dersom du ikke ønsker å gå ned i fettprosent, hvorfor i all verden ønsker du å gå ned i vekt? Er det utelukkende for å se et lavere tall på vekta? Hvilken verdi gir dette deg? Og om du da ikke ønsker å miste muskler, hva mener du at du da skal miste? Celler, vev, hud, hår, blod, vann?
  11. Nja, tights.no har kampanje neste annenhver uke (føles det som i alle fall) på questbars til 219kr pakka =) Men altså, nå virker jeg mer negativ enn jeg er! Jeg ønsker selvfølgelig alle nye leverandører velkommen. Lavere priser, det være seg med 1, 10 eller 100 kr er jo bedre enn dyrere
  12. @Audunss ja det kunne jeg! Er det ala Airbnb nesten, bare at en låner en sofa isteden for et rom? Prøvd det før?
  13. @VegaMaren hvorfor fem år? @Sunvincible takk for link! Dessverre er det som du sier - en del dyrere å reise gjennom slike turer. Er kanskje verdt det med tanke på at en jo får sett og opplevd mye, men jeg har ikke alt for mye penger så da vil jeg prioritere andre ting op turen er ikke helt sikke rop hvor jeg vil, Japan og Vietnam står høyt. Har også alltid hatt lyst til å reise rundt i India. Burma virker også spennende i kombinasjon med flere land, samtidig som at kanskje noen dager i Singapore kunne vært aktuelt dersom en har lengre tid og vil se flere steder
  14. I frykt for å virke som Viggo Venneløs drister jeg meg til å skrive dette innlegget. Så får eventuelle lesere tenke hva de vil Jeg har meget lyst til å reise til Asia i sommer. Jeg har vært i mange asiatiske land tidligere og lengter tilbake igjen! Jeg har tre uker sommerferie i år og har lenge forsøkt å planlegge tur. Utfordringen min er at jeg ikke får med meg noen å reise med! Jeg er snart 29 år, så mange av venninnene mine har barn, samboer eller andre forpliktelser som gjør at de ikke har anledning. Det er fullt mulig å reise alene, jeg har reist til Thailand alene en gang tidligere, men det blir liksom ikke helt det samme! For å si det sånn - hadde jeg lest et slikt type innlegg selv hadde jeg nok ikke respondert (tror jeg..). Det å skulle forsøke å finne en reisepartner via nett er liksom ikke helt innafor føler jeg. Men samtidig har jeg et godt inntrykk av nettstedet og føler det er mange åpne, livlige, sprudlende og sosiale mennesker her inne! Jeg er ikke avholds, men drikker svært sjelden. Det er altså ikke en fylletur til Asia i to uker jeg har i tankene. Jeg elsker asiatisk kultur, mennesker og mat, savner følelsen, stemningen, matopplevelsene osv. Det er det jeg er ute etter! Og selvfølgelig noen gode treningsøkter her og der Skal prøve å ikke skrive så mye mer nå, og heller se/høre hva flere her inne tenker?
  15. OMG! Hvordan får du til pulled pork på grill da? Må være veldig vanskelig å regulere temperaturen?
  16. Jeg har høyt kolesterol også, og vært en del med legen for dette. Jeg er svært arvelig belastet og det er derfor jeg sliter med det + har retningslinjer jeg må følge. Jeg er undervektig og spiser langt fra for nye fett, så er ikke livsstilen måltidsfrekvens har ingenting å si når det kommer til kolesterol. Det fikk jeg i alle fall beskjed av legen min, samt klinisk ernæringsfysiolog på Ullevaal. Det viktige er som du sier - det totale inntaket. Dersom du er bekymret for kolesterolet vil jeg anbefale å ta en prat med legen din for å få noen grunnleggende retningslinjer og råd!
  17. Beklager om jeg virker krass og kritisk nå, men håper du tar det som et velment innspill likevel... Jeg formulerer meg ikke særlig diplomatisk i følgende, men det er fordi jeg ærlig talt blir litt rystet av ditt spørsmål. Ikke fordi du er den eneste, men heller tvert i mot - fordi jeg stadig kommer over mennesker som stiller spørsmål som med respekt og melde virkelig burde stilles en lege! for hvorfor i all verden spør du om slike råd på et nettforum? Du har ansvaret for et annet menneskelig, et barn, en nyfødt baby! Dersom du har spørsmål og bekymringer for å innta noe som potensielt kan skade barnet, mener du virkelig det er forsvarlig å søke råd om dette på nettet? Hvor fremmede du ikke aner hvem er, hvilken kunnskap de har kan gi råd? Dersom du ønsker råd om dette burde du da vitterlig gå til legen din! En kan ikke gamble med barnets helse ved å søke random råd på nett.. Jeg aner ikke svaret på ditt spørsmål, annet enn at bcaa er et helt naturlig næringsstoff, egentlig er totalt unødvendig for deg og dine fysiske behov og jeg vanskelig kan se for me vitsen med å innta det (men farlig er det nok heller ikke). Men for fremtiden, har du spørsmål om hva du bør eller ikke bør spise/drikke mens du ammer - spør legen, ikke tilfeldige, anonyme brukere på et nettforum...
  18. Noen som har sett den forholdsvis nye serien Lucifer?
×
×
  • Create New...