Gå til innhold

Tynn for å være PT


Nikamari

Anbefalte innlegg

Har søkt pt studie på Bali, og har kommet inn. Men nå begynner jeg å tvile litt om jeg passer til det, sånn med tanke på vekta mi. Jeg er bare 163cm høy og veier 73kg, jeg trener mye og spiser sunt, og interesser meg for trening og kosthold selv om at jeg ikke er tynn som ei flis, eller har markerte muskler(enda).

Hva tenker dere om PT-er som er litt større enn gjennomsnittet?

Er bare så redd for at folk skal tro at jeg er en sofagris som ikke tenker på helsa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har søkt pt studie på Bali, og har kommet inn. Men nå begynner jeg å tvile litt om jeg passer til det, sånn med tanke på vekta mi. Jeg er bare 163cm høy og veier 73kg, jeg trener mye og spiser sunt, og interesser meg for trening og kosthold selv om at jeg ikke er tynn som ei flis, eller har markerte muskler(enda).

Hva tenker dere om PT-er som er litt større enn gjennomsnittet?

Er bare så redd for at folk skal tro at jeg er en sofagris som ikke tenker på helsa..

Personlig ville jeg vært litt i tvil til å ha en PT som er dårligere trent enn meg, det kommer selvfølgelig av at jeg ikke er helt sinnsykt bra trent heller da, såe...

Men PT-studie, du har vell masser av tid? Alle må jo starte en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som potensiell fremtidig PT bør heller adoptere egenskapen i det å vite at det er hva du tenker som betyr noe. Hell, dette er noe du har bruk for uansett hva du velger å bli. La andre tenke det de vil og gjør det du liker. Man kan være sunn, ha pågangsmot, vilje og lyst til å inspirere andre uten å ha 7% fett på kroppen. Som Frode Øverli sier: "Det er folk med rævva i en stol og øl i hånda som har peiling på fotball". :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det pent, jeg ville heller hatt de to øverste som PT, fremfor han nederste :) Så nei, kropp må ikke ha så mye å si. Kunnskap er det viktigste :)

leadImage.jpg

Mark-Rippetoe2.jpg

480x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det pent, jeg ville heller hatt de to øverste som PT, fremfor han nederste :) Så nei, kropp må ikke ha så mye å si. Kunnskap er det viktigste :)

leadImage.jpg

Mark-Rippetoe2.jpg

480x.jpg

Fint eksempel, men føler at å ta med rippetoe blir litt teit, ettersom han for det første er en styrkeløfter (noen som nevnte det her en gang) i tillegg til at han hadde kjørt bil i et par århundrer før han nederste ble født, men ser som sagt poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint eksempel, men føler at å ta med rippetoe blir litt teit, ettersom han for det første er en styrkeløfter (noen som nevnte det her en gang) i tillegg til at han hadde kjørt bil i et par århundrer før han nederste ble født, men ser som sagt poenget.

Absolutt, enig med deg. Var bare det første jeg kom på i farten. Egentlig bare for å statuere et eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal aldri dømme noen ut fra utsenede. Det fant jeg ut for noen år siden da jeg prøvde ut kickboxing. Trenern hadde en stor kulemage, og jeg var sikker på at han spiste mer på burgerking enn han brukte tid på trening. Jeg tok feil. Han kunne sparke foten over hodet(stående spagat), lyden som kom når han slo i boxebaggen kunne sammenlignes med et tordenskral, han var rask som faen og hadde ingen problemer med diverse styrkeøvelser som ungdommer i dag sliter med. Så nei, det gjør ikke noe å ha noen kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville personlig aldri valgt en trener som jeg ikke mente var i god form selv.

På samme måte som at jeg aldri ville hatt en lungekirurg som røyker, en frisør som har stygt hår eller teknikktips fra en uvitende bro.

Men så skal det sies at langt ifra alle tenkter dette. Kanskje enkelte føler seg mer tilpass med noen som ikke er superfit som PT. Ville nok aldri latt hverken vekt eller en haug med tullinger (som meg selv) stoppet meg fra å bli PT, om det var noe jeg virkelig ville gjøre. Så go for it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har inntrykk av PT-Bransjen typ Elixia:

Kunden er typisk Kari Karlson som vil slanke seg 5-15 kg. Hvem velger hun? En som har kompetanse? Veit Kari hva kompetanse innen styrketrening/slanking er? Heller tvilsomt. Kari velger derfor en slank og litt trent mann/kvinne som PT.

Skyt meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sidepoeng; men selv om trådstarter er lettere overvektig NÅ - dette er noe du kan gjøre noe med selv, og da står du der plutselig der med både bra kompetanse OG bra kropp:)

Ingen velger å utdanne seg til noe man ikke bryr seg skikkelig om.

Kokkelærlinger blir før eller siden flinke til å lage mat de og, selv om de kanskje lever på fjordland og grandis når de starter læretiden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt pt studie på Bali, og har kommet inn. Men nå begynner jeg å tvile litt om jeg passer til det, sånn med tanke på vekta mi. Jeg er bare 163cm høy og veier 73kg, jeg trener mye og spiser sunt, og interesser meg for trening og kosthold selv om at jeg ikke er tynn som ei flis, eller har markerte muskler(enda).

Hva tenker dere om PT-er som er litt større enn gjennomsnittet?

Er bare så redd for at folk skal tro at jeg er en sofagris som ikke tenker på helsa..

Hvorfor tenke på hva alle andre mener? Går for det du selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du er PT kan det være tusenvis av grunner til at kroppen din er som den er. Jeg vil heller si at det er en fordel utad, å ha en kropp man selv er fornøyd med, enn at andre er fornøyd med den. Det er personligheten og kunnskapene dine som teller (om du klarer å gi kundene dine resultater). Dessuten er du interessert i trening og kosthold, og har med det store muligheter til å gjøre noe med vekta, om det er hva du virkelig vil. Håper ikke du lar tankene stoppe deg fra en awesome tur til Bali. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville personlig aldri valgt en trener som jeg ikke mente var i god form selv.

På samme måte som at jeg aldri ville hatt en lungekirurg som røyker, en frisør som har stygt hår eller teknikktips fra en uvitende bro.

Men så skal det sies at langt ifra alle tenkter dette. Kanskje enkelte føler seg mer tilpass med noen som ikke er superfit som PT. Ville nok aldri latt hverken vekt eller en haug med tullinger (som meg selv) stoppet meg fra å bli PT, om det var noe jeg virkelig ville gjøre. Så go for it! :)

Om du kommer inn på en frisørsalong der alle utenom EN frisør er fin på håret så velger du ikke den som ikke ser bra ut på håret? Lurer på hvem som har stylet resten av staben.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg synes ikke det - en PT må være kompetent, og kunne faget sitt. Alle må ikke nødvendigvis bry seg om fettprosent og utseende - jeg vet om flere gode trenere som hverken har six-pack, eller er tynnere enn meg, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva de løfter i mark. Er de gode trenere allikevel? Ja, det er de, for de kan faget sitt og vet hvordan de skal lære det bort til eleven.

Kunnskap > fettprosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer inn på en frisørsalong der alle utenom EN frisør er fin på håret så velger du ikke den som ikke ser bra ut på håret? Lurer på hvem som har stylet resten av staben.....

Haha! Ikke sånn ment. Ville ikke latt noen med noe jeg mener er dårlig smak ordne mitt hår. Ville heller valgt noen jeg følte hadde samme smak som meg. Litt som at jeg ville valgt en PT som ser ut på en slik måte jeg selv ønsker å se ut på tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være PT er det samme som å være en selger. Du selger ett produkt, og produktet ditt gjenspeiles på deg.

Så om du har lyst å være annerkjent PT bør du bli fitt.

MEN når det gjelder de studiene i Bali, syns eg er litt latterlig over hvor mange som tar det. Det er snart flere PTer enn "mennesker" på treningsentrene rundt om kring.

Hele opplegge med å bli PT burde vært at du ønsker å jobbe med det videre, og bruke kunnskapen til å hjelpe andre og ikke bruke 100.000++ kr for å dra til ett sted for å feste og sole seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...