Gå til innhold

playfair90

Medlemmer
  • Innholdsteller

    815
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om playfair90

  • Rang
    Avansert medlem

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Tromsø

Nylige profilbesøk

1 227 profilvisninger
  1. playfair90

    Tilbake i trening😁

    Spørs hvor lenge du har vært ute av gamet. Men vil anbefale deg å kjøre baseløftene 3 x pr. uke. Typ benk, mark og bøy 3 x pr. uke hvor du starter på en vekt du klarer uten problem. Så øker du med 2.5kg hver økt.
  2. Proteiner 52% 180gKarbs 20% 70gFett 28% 100gKcal ca 1900-2000 Opp mot 50% av kalori-inntaket ditt kommer fra fett. Dette er for høyt. Jeg vet ikke hvor du får 28% i fra, men 100g fett x 9kcal = 900kcal (900 / 1950) x 100 = 46% Jeg vil absolutt anbefale deg å øke karbo-inntaket og senke fett. Fett trenger ikke være på mer en 15-25%. Eksempelvis start med 25% slik at du har noe å ta i fra utover dietten etter som fettreduksjonsplatåer oppstår.
  3. Hvorfor har du spisedager? Grunnen ligger nok der
  4. playfair90

    Veldig rar overkropp.

    Nei jeg sier ikke at vi ser lik ut. Det jeg sier er at vi lagrer fettet på magen på samme måte. Altså ikke likt fordelt over hele magen, men på den nederste delen. NEI, jeg sier IKKE at du skal trene situps. Det hjelper ikke å trene situps. Du må ned i fettprosent som sagt.
  5. Hehe, slapp av nå. Du må tåle at noen ikke er 100% enig med deg. Mye mat eller ei, å legge til et par øvelser på armer 1-2 av dagene i uken er uproblematisk. Hvis det kan hjelpe en nybegynner å følge programmet, så er det absolutt verdt det. Han sier at ingen av øvelsene skal byttes ut, og det gjør man heller ikke. Til trådstarter: 1: Du får trent rikelig med armer i ro øvelser (biceps) og dytteøvelser (triceps). Men som sagt så kan du legge inn 1-2 øveser på triceps og biceps på 1-2 av dagene hvis du føler for det. Men igjen, ikke overdriv disse. 2: Kjør programmet som oppsatt. Det er en grunn til at det er satt opp slik. Grunnen til knebøy hver økt er at du skal kjapt bli vant til denne øvelsen da det er den styrkeøvelsen som stiller høyest krav til teknisk terping. Du kommer til å bli glad i knebøy med dette programmet hvis du bare kjører på og ikke ser deg tilbake. Trust me
  6. playfair90

    Veldig rar overkropp.

    Dette har med fettprosent å gjøre. Hvis du vil foandre magen så må du nok gå ned i fettprosent. Magen din er helt normal, og ikke noe i veien med. Du lagrer mesteparten av fettet nederst på magen. Jeg har akkurat det samme. Eneste måten å forandre på det er å gå ned i fettprosent
  7. Hva har hvor mye mat han spiser med å følge programmet eller ei?
  8. når du klarer antall reps øker du med 2,5kg. Hvis du har micro plates på gymmet, så økt med 1kg i militærpress, når du klarer repsene.
  9. Må si meg uenig i deg Ove angående SS. For en nybegynner vil den funke veldig bra både på underskudd og overskudd. Ja, i et overskudd vil man kunne øke vektene over en lengre periode. Men for en nybegynner er det utrolig lite stimuli som skal til for å dekke hele "behovet" for at musklene skal gro og bli sterkere. Jeg vil sterkt anbefale trådstarter å kjøre SS til du stangnerer, for derretter å gå over på et program med litt mer variert rep range. Et utmerket program som vil funke da er x-size, som ligger tilgjengelig her på fitnessbloggen. Til trådstarter, grunnen til at jeg anbefaler de 2 programmene er at de vil gjøre deg sterkere på kortest mulig tid. Ja, du kan legge på et par øvelser biceps og triceps på slutten av treningen på 1 eller 2 av dagene i uken, men ikke overdriv. For å få framgang og bygge muskler må man bli sterkere, og det er veldig vanskelig å bli sterkere i bicepscurl da det er en så liten øvese og få muskler som jobber ilag. Det er flerleddsøvelsene som skal gjøre deg sterkere, og dermed hjelpe deg bygge muskler på sikt. ' Angående vektnedgang så er det ingen grunn til at du ikke skal kunne gå ned 1% av kroppsvekten din, pr. uke. DVS, veier du 100kg så er 1kg i uken på det øvre sjiktet av hva du kan tillate deg å gå ned. Kombiner dette med å bli sterkere og du blir å se forandringene komme på løpende bånd.
  10. Hvis du vil endre kroppsfasong og miste fett raskest mulig så er styrketrening alfa omega. Det virker som du håper på en bekreftelse her på at du ikke trenger å trene styrke. Det blir du IKKE å finne her. Nå er jeg litt streng, men det er absolutt veien og gå, sammens med et kaloriunderskudd selvfølgelig. Som nevnt over. Er fullkroppsprogram 3 x i uken. Så lar du kostholdet gjøre resten. Anbefalt styrkeprogram: Starting strength http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ The Big Three https://rippedbody.com/the-big-3-routine/ Det er bare å hoppe i det og bli vant med skikkelige flerleddsøvelser, som i seg selv vil øke din testoproduksjon og dermed forbrenning på lang sikt. Lykke til!
  11. playfair90

    Strekk i lysken!

    Utifra det du beskriver så ville jeg holdt foten i ro. Ta det opp med treneren din og gå derifra. Gjør øvelser som ikke gjør vondt, evt. skift posisjon i laget til der hvor du kan gjøre øvelser du ikke får vondt av. Hvis du ikke hadde hatt konk om 2 uker så ville jeg anbefalt total hvile. Lyskestrekk er ikke noe tull, og kan i mange tilfeller holde idrettsutøvere ute i ukesvis. Nå er du 16 år og vil derfor lege noe raskere.
  12. playfair90

    Hvilket program bør jeg gå for, på deff?

    helt innafor det programmet der. Savner markløft da.
  13. playfair90

    Hvilket program bør jeg gå for, på deff?

    Hvis du ikke klarer pullups/chins, så ta chins med strekk til hjelp. Hvis gymmet mot formodning ikke har strekk så kjør nedtrekk.
  14. playfair90

    Veldig rar overkropp.

    Men dette virker som for det aller meste å dreie seg om fettprosent. Vil du ha forandring på magen, må du nok ned i fettprosent. Jeg sier ikke at du er overvektig, du er helt innenfor normalen. Men det virker som du søker noe estetisk fint, noe som er over gjennomsnittlig bra osv. Da er en redusering i fettmasse det absolutt mest effektive du kan gjøre for å endre utseendemessig på magen.
  15. playfair90

    Veldig rar overkropp.

    Litt dårlig kvalitet på bildet. Kan du legge ut et par til med annen vinkel og litt bedre / annet lys? Jeg tror jeg vet hva du mener skjønner du
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her